سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / نخست‌وزیر عراق قبل از سفر به واشنگتن: به آمریکا نیاز داریم!

نخست‌وزیر عراق قبل از سفر به واشنگتن: به آمریکا نیاز داریم!

نخست‌وزیر عراق قبل از سفر به واشنگتن، گفت که کشورش هنوز برای مقابله با «داعش»، به کمک‌های آمریکا نیاز دارد.

«مصطفی کاظمی» با نا دیده گرفتن مصوبه 15 دی سال گذشته پارلمان عراق، که اخراج همه نیروهای خارجی از عراق را مطالبه می‌کند، دیروز قبل از آنکه از بغداد روانه واشنگتن شود، به خبرنگار آسوشیتد پرس گفت که عراق هنوز برای جنگ علیه داعش، به آمریکا نیاز دارد!  کاظمی گفت، دولت او متعهد است(با کمک آمریکا) در بخش‌های امنیتی عراق، اصلاحاتی را ایجاد کند. وی افزود، عراق در حال حاضر به هیچ حمایت نظامی مستقیم در عرصه میدانی نیاز ندارد و سطح کمک مورد نیاز نیز به تغییر ماهیت تهدید بستگی دارد. وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا حامل پیامی از تهران به واشنگتن است، اظهار داشت: «من نقش پستچی را در عراق ایفا نمی‌کنم!» نخست‌وزیر عراق اتفاقات اخیر در این کشور مانند شلیک راکت به منطقه سبز بغداد، و یا ربوده شدن اتباع خارجی را «به نفع کاسبان آشوب» دانست و مدعی شد: «این اقدامات مجرمانه، نتیجه سال‌ها درگیری است… پس تعجب‌آور نیست که [شاهد] اعمال مجرمانه در اینجا و آنجا برای بی‌ثبات کردن کشور [باشیم]». کاظمی همچنین افزود: «ما متعهد هستیم که دستگاه امنیتی را اصلاح کنیم و توانایی آن برای مقابله با چنین چالش‌هایی را تقویت کنیم، تا قادر باشد کسانی را که نمی‌توانند از غیرنظامیان محافظت کنند، پاسخگو نمایند و به این گروه‌های یاغی پایان دهند».

کاظمی در ادامه گفت، (دولت وی )حفاظت از اماکن دیپلماتیک در منطقه سبز بغداد، حفاظت از ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا و مقابله با حملات راکتی، را افزایش داده است.

احتمال برکناری کاظمی

«عبدالامیر تعیبان» نماینده عضو فراکسیون پارلمانی «الصادقون» عراق، دیروز از گروه‌های سیاسی خواست تا نخست‌وزیر را برکنار و فردی را به دور از منافع آمریکا جایگزین او کنند.این نماینده عراقی در گفت‌وگویی تلویزیونی تصریح کرد: باید کاظمی برکنار و شخصیتی که بتواند این مسئولیت را به دور از خواسته‌های بین‌المللی و منافع سفارت آمریکا برعهده گیرد، برای این پست انتخاب کرد. وی با اشاره به اینکه بعید است در سفرهای مقامات عراقی به آمریکا، تغییری در سیاست واشنگتن در قبال بغداد حاصل شود، افزود: ما سفر کاظمی به واشنگتن را نیز سفری ضعیف و تحقیر‌آمیز می‌دانیم. تا زمانی که سفارت آمریکا در عراق فعالیت دارد، چیزی برای عراق محقق نخواهد شد. گفتنی است، دیروز نخست‌وزیر عراق در رأس هیئتی عازم آمریکا شد و قرار است که روز 30 مرداد با رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت وگو کند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پرچم فلسطین به جای آمریکا در دانشگاه پورتوریکو

دانشجویان دانشگاه پورتوریکو، در حمایت از فلسطین

جالبه خودشان می پذیرندکه کاخ سفید را حسینیه خواهیم کرد!!!

ويدئو/ We will make the White House a Husseiniyeh

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.