سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / چرا مسلمانم / توریست چینی در اصفهان شهادتین گفت و مسلمان شد

توریست چینی در اصفهان شهادتین گفت و مسلمان شد

“جانی” گردشگر اهل کشور چین پس از مدت ها تحقیق درباره اسلام و حضور در جلسات متعدد، سرانجام هفته گذشته در مدرسه علمیه ناصریه اصفهان (مسجد جامع عباسی) مسلمان شد.

” جانی” توریست چینی که در مسیر تحقیقات خود به ایران آماده بود با مواجهه با تنها مرکز توریست دینی در ایران که به همت جمعی از طلاب در مدرسه ناصریه اصفهان برپا شده است. به گفتگو با متخصصان این مرکز پرداخت و مسلمان شد.

مدرسه ناصریه اصفهان تنها مرکز توریستی کشور است که در طول این سالها توانسته علاوه بر تغییر نگرش بسیاری از توریستها نسبت به ایران اسلامی و اسلام باعث رهیافتن توریستهای مختلف از کشورهای گوناگون به اسلام شود. این درحالی است که حمایتهای مسولان مربوطه از این مرکز در حالت حداقلی است.

 جانی یک تاجر چینی حدوداً چهل ساله که برای چند سالی است در تهران مشغول کار است پس از حدود دو سال تحقیق درباره اسلام شیعی، روز گذشته در مدرسه علمیه تبلیغ بین الملل ناصریه اصفهان مسلمان شد.

 آقای جانی چند سالی است که در ایران مشغول کار و تجارت است و به واسطه کار خود با ایران و اسلام آشنایی مقدماتی پیدا کرده و به مرور زمان به اسلام علاقه پیدا کرده است و مشغول مطالعه و بررسی این دین شده است و به گفته خودش از آنجا که دستورهای اسلامی مانند حُسن خلق,صدقه دادن، کمک کردن و احترام به پدر مادر و… همه برای او مهم و زیبا بودند او تصمیم به مطالعه و پژوهش درمورد اسلام کردند.

حجت الاسلام زمانی مسول دفتر تبلیغات مدرسه توریستی ناصریه در این باره می گوید  به گفته اقای جانی تازه مسلمان شده، از زمان آشنایی اش با اسلام تا گرویدن به اسلام از خوردن شراب پرهیز کرده و با اینکه الفاظ نماز را نمی توانسته برزبان بیاورد ولی سعی کرده بصورت ظاهری نماز بخواند و برای استفاده از فضای روحانی حرم حضرت فاطمه معصومه به زیارت این حرم رفته است و در آنجا نماز هم خوانده است.

 آشنایی جانی تازه مسلمان شده با مدرسه علمیه ناصریه و مبلغین  زباندان آن بدین قرار است که این شخص در تماسی که توسط مترجم او با مدرسه داشته اند، خواستار ارتباط بیشتر و راهنمایی درباره اسلام از طریق این مدرسه شده اند و از مدرسه علمیه تبلیغی درخواست اختصاص دادن جلسه یا جلسه هایی را با این تاجر چینی داشتند.

از نکات قابل توجه این است که این تازه مسلمان چینی این نکتهاست که وی با‌وجود اینکه سالها در تهران مشغول کار است، این مدرسه را انتخاب کرده و آن هم به این دلیل بوده که در خبرهایی که از مدرسه علمیه ناصریه اصفهان منتشر شده، متوجه شده بود در این مکان، امکان گفت وگوی مذهبی برای توریست ها و شهروندان خارجی وجود دارد و آنها می توانند تعامل باز و موثر با یک روحانی مسلمان شیعه داشته باشند.

 از این رو پس از ارتباط اولیه مترجم او  با مبلغ زباندان مدرسه  علمیه ناصریه با این فرد چینی  چند تماس داشتند و سرانجام وی در ابتدای دی ماه 1397 اعلام کردند که تمایل دارند به این دین مشرف شوند، لذا پس از بیان اعتقادات اسلام توسط مبلغ مدرسه، مراسم قرائت شهادتین انجام شد و نام محمد را برای خود انتخاب کردند.

حجت الاسلام  زمانی در بیان اقدامات آتی در راه تبلیغ دین بین المللی گفت:  از جمله نکاتی که مورد غفلت واقع شده، نبودن مرکز شناخته شده‌ای در ایران و یا در مهمترین مراکز توریستی برای توریست های خارجی که می خواهند درمورد اسلام اطلاع پیداکنند و یا به اسلام تشرف پیدا کنند، است

 اگر راهنمای آقای جانی تازه مسلمان شده از روی اتفاق با فعالیتهای مدرسه علمیه ناصریه  آشنا نمی شد، نمی دانست که برای تشرف و یا حتی داشتن گفت وگو با یک روحانی شیعه مسلط به زبان های خارجی باید به کجا رجوع می کرد و این نقطه ضعف حوزه های علمیه  و متولیان امر فرهنگ و تبلیغ را نشان می دهد که تا به حال به این مسئله بصورت جدی و اثرگذار ورود نکرده است.

 این درحالی است که دیگر فرق ظاله همچون بهائیت فعالیتهای خود را به شدت افزایش داده‌اند و از بحث توریسم شدیدا به نفع خود استفاده می کنند و حوزه علمیه نسبت به این گردشگران و تاثیراتی که ما میتوانیم در آنها داشته باشیم تا حد زیادی غفلت کرده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

 یک دختر مسلمان می‌تواند در برهه‌های مختلف نقش‌های مؤثری داشته باشد

فردا مصادف است با ولادت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) و روز دختر

نکاه شهید مطهری به مسئله حجاب و کتاب لینالونا فرانسوی

ويدئو/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.