سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / هنر / پوستر / نقاشی|آثاری درباره سخنگوی شهیدان/هجدهم مردادماه سالگرد شهادت شهید محسن حججی

نقاشی|آثاری درباره سخنگوی شهیدان/هجدهم مردادماه سالگرد شهادت شهید محسن حججی

خانواده‌ی شهیدِ سرافرازِ مدافعِ حرم «محسن حججی» ظهرروز (سه‌شنبه)۱۳۹۶/۰۷/۱۱ با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

 امروز نام حججی یک نام برجسته و ممتاز و درخشانی در سرتاسر کشور شده، این به برکت مجاهدت جوان شما و شهادت مظلومانه‌ی او است. البتّه شهدای ما همه‌شان عزیزند و همه‌شان مظلومند. غیر از محسن شما -محسن ما- شهدای دیگری هم هستند که آنها هم به همین ترتیب به شهادت رسیدند؛ یعنی دشمن سر از تنشان جدا کرده و ضربات کشنده‌ای بر اینها در حال زندگی وارد کرده. شهدایی داریم که از این‌ قبیل هستند؛ درجات همه‌ی آنها عالی است، همه‌ی آنها پیش خدای متعال عزیزند. منتها همچنان‌که وقتی یک جماعتی، یک جمعی، یک جایی هستند، یک نفر از اینها به ‌عنوان نماینده حرف میزند و سخنگوی آنها می شود، این شهید محسن نماینده‌ی همه‌ی این شهدای مظلوم شد؛ در واقع، سخنگوی اینها شد.

خدای متعال این شهید را عزیز کرد، بزرگ کرد. البته عزّتی که خدا می دهد به کسی یک دلیلی دارد، یک حکمتی دارد؛ یعنی بی خود و بی‌ جهت نیست. یک خصوصیّاتی در این جوان بود که ممکن است بعضی از آنها را ما خبر داشته باشیم، از خیلی هم خبر نداشته باشیم.

خدای متعال به ‌خاطر این خصوصیّات، این جوان را این ‌جور عزیز می کند و وقتی عزیز شد، می شود نماینده و سخنگوی همه‌ی این شهیدان؛ یعنی این شهیدانی که از ایران و افغانستان و عراق و جاهای دیگر در این جبهه‌ی مبارزه‌ی با اشرار تکفیری و دست‌ نشانده‌های آمریکا و انگلیس به شهادت رسیدند، در ‌واقع همه‌ی اینها در این جوان خلاصه می شوند، دیده می شوند و این جوان می شود نماینده‌ی اینها، می شود نماد شهادت مظلومانه؛ نماد می شود. خدا بچّه‌ی شما را، فرزند شما را، جوان شما را نماد شهادت مظلومانه و شجاعانه کرد.

 بحمدالله ملّت ایران [هم] حقیقتاً قدرشناسی کردند. این جمعیّت ‌هایی که برای تشییع این جوان اجتماع کردند -چه در تهران، چه در مشهد، چه در اصفهان، چه در نجف‌آباد- خیلی معنا دارد؛ این اجتماعات خیلی پُرمعنا است.

در تهران، آن‌ طور که برای ما خبر آوردند آن روزی که ایشان تشییع می شد، افراد گوناگون، زن ها، مردها، با زیّ(شکل ظاهری شخص، لباس) غیر متناسب با این شهادت و جهاد و مانند اینها در تشییع شرکت کرده بودند و عکس این جوان را دستشان گرفته بودند؛ یعنی دلها را خدای متعال کشاند به این سمت، دلها را خدای متعال مجذوب این [شهید کرد]. این عزّتی که خدای متعال به این جوان داد در واقع عزّتی بود که به مردم ایران داد؛ ملّت ایران عزّت پیدا کردند با این حرکتی که انجام گرفت..

.

.

گزیده‌ای از بیانات در دیدار جمعی از هنرمندان جبهه انقلاب۱۳۹۶/۱۱/۰۵

الحمدلله این کار شما تیغ تیزی است علیه دشمن و نوازش لذت بخشی است برای دوست، و می توانید واقعا این کار را به بهترین وجهی ادامه بدهید. البته حادثه را باید درست بشناسید و سریع جواب بدهید.‌

️این پوستر شهید حججی که مال یکی از همین شما آقایان است در گسترش ماجرای شهید عزیز حججی خیلی تأثیر داشت، یعنی دل آدم را اصلا از جا می کند و این خیلی مهم است.

البته بعد یک پوستر دیگر هم از همین شهید حججی دیده شد که بین دو صف ایستاده. ببینید، سرعت عمل خیلی مهم است؛ یعنی به مجرد اینکه ماجرای حججی منتشر شد فوری این پوستر، این لوح درآمد. ‌

‌خدا ان‌شاءالله شماها را حفظ کند و تأییدتان کند و کار با ارزشتان را ان‌شاءالله در چشم های همه شیرین کند.

.
اثر تحسین‌برانگیز حسن روح‌الامینی درباره شهید محسن حججی- اخبار ...
درمحضر مولا،اثر حسن روح الامین
.
پایگاه خبری تحلیلی حوزه هنری:«دوست‌محمدی»؛ از روی جلد مجلات تا ...
بیا تا برویم،اثر محمدرضا دوست محمدی
.
رونمایی از جدیدترین اثر نقاشی درباره شهید حججی - رویـش نیــوز
بزودی لشکر شهداء،اثر دکتر عبدالحمید قدیریان
خشوع فرشتگان ،اثر دکتر عبدالحمید قدیریان

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

مرحلهٔ دوم انتخابات به‌اندازهٔ مرحلهٔ اول اهمیت دارد

امام خامنه‌ای: هرچه رای بیشتر باشد مجلس قوی‌تر است

دیدار نیچروان بارزانی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب

رئیس اقلیم کردستان عراق

یک دیدگاه

  1. متن و بعضی عکس ها رو دانلودش کردم حلال کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.