سرخط خبرها

بایگانی روزانه: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸

ماجرای عاشورا ازمنظر سوره العصر /قسمت ششم

کهف29 - وَ قُلِ الْحَقُّ مِنْ رَبِّکُمْ فَمَنْ شاءَ فَلْيُؤْمِنْ وَ مَنْ شاءَ فَلْيَکْفُرْ إِنّا أَعْتَدْنا لِلظّالِمينَ نارًا أَحاطَ بِهِمْ سُرادِقُها وَ إِنْ يَسْتَغيثُوا يُغاثُوا بِماءٍ کَالْمُهْلِ يَشْوِي الْوُجُوهَ بِئْسَ الشَّرابُ وَ ساءَتْ مُرْتَفَقًا و بگو: «حق از پروردگارتان [رسيده‏] است‏. پس هر که بخواهد بگرود و هر که بخواهد انکار کند، که ما براي ستمگران آتشي آماده کرده‏ايم که سراپرده‏هايش آنان را در بر مي‏گيرد، و اگر فريادرسي جويند، به آبي چون مس گداخته که چهره‏ها را بريان مي‏کند ياري مي‏شوند. وه‏! چه بد شرابي و چه زشت جايگاهي است‏».

ادامه نوشته »

شعر/ حی علی الحسین

حی علی الحسین به رفتن شتاب کن بالی بزن مسافر و خرق حجاب کن یک عمر زیر بال و پرت را گرفته اند ای مرغک همیشه ی مادر شتاب کن در آسمان کرببلا چشمه ی صفاست با زمزم دو دیده تمنای آب کن آن سو خیام حضرت مهتاب روشن است …

ادامه نوشته »

چرا این‌طور شد؟

ضرب‌الاجل دولت برای اروپا، امروز تمام می‌شود. امروز قرار است دولت محترم، «گام سوم» را بردارد. درباره اینکه این گام دقیقا چگونه است و قرار است «چه بکنیم؟»، خبر دقیقی منتشر نشده. دولتمردان هر بار از این ضرب‌الاجل‌ها سخنی رانده‌اند، بلافاصله جمله‌ای کنار آن گذاشته‌اند با این مفهوم که، این …

ادامه نوشته »

چرا سعودی‌ها و اماراتی‌ها پیشنهاد ظریف را نپذیرفتند؟/ مذاکره با سعودی‌ها محکوم به شکست است

اگر به شکل واقعی، عربستان به این ادراک برسد که دست از سیاست‌های تهاجمی، مداخله‌گری و همراهی با سیاست‌های استعماری بردارد و فاصله بگیرد، به راحتی این منطقه آرام‌ترین منطقه دنیا خواهد شد.

ادامه نوشته »

در زمان مذاکره ثبات دلار نداشتیم اما روزی که پهپاد آمریکایی زده شد دلار سقوط کرد

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در زمان مذاکره و لبخندها و... هرگز ثبات دلار نداشتیم اما همان روزی که این بچه‌های انقلابی الهی پهپاد آمریکایی را زدند هیبت دلار سقوط کرد. ما را می‌ترسانند که اگر با پهپاد آمریکایی درگیر شویم کشور نابود می‌شود، اما این‌گونه نبود و ببینید که مقاومت با آمریکا چه کرد.

ادامه نوشته »

عصاره خلقت / قسمت ششم

قمر54 - إِنَّ الْمُتَّقينَ في جَنّاتٍ وَ نَهَرٍ در حقيقت‏، مردم پرهيزگار در ميان باغها و نهرها، قمر55 - في مَقْعَدِ صِدْقٍ عِنْدَ مَليکٍ مُقْتَدِرٍ در قرارگاه صدق‏، نزد پادشاهي توانايند.

ادامه نوشته »