سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / تحلیل | پشت پرده استعفای وزیر خارجه لبنان

تحلیل | پشت پرده استعفای وزیر خارجه لبنان

تحلیل | پشت پرده استعفای وزیر خارجه لبنان

 بر خلاف آنچه برخی گروه‌های سیاسی نزدیک به جریان مخالف دولت فعلی لبنان مدعی شده‌اند که دخالت‌های «جبران باسیل» وزیر خارجه پیشین و داماد «میشل عون» رئیس جمهوری فعلی در امور خارجی موجب این استعفا شده، اما این استعفا پشت پرده و حکایت دیگری دارد.

 در سفر اخیر وزیر خارجه فرانسه به لبنان حسان دیاب نخست وزیر لبنان به قدری از برخورد تحقیرآمیز وزیر فرانسوی و هتاکی او علیه مقاومت عصبانی شد که به او می‌گوید: «ما در لبنان از کسی دستور نمی‌گیریم. من هم سعد الحریری نیستم که هرچه امر از خارج آمد انجام دهم.»

 برخورد قاطع «حسان دیاب» در مقابل بی ‌ادبی‌های وزیر خارجه فرانسه علیه لبنان در سفر اخیر او به بیروت، «ناصیف حتی» که به داشتن گرایشات خارجی به ویژه به پاریس مشهور است، را ناراحت کرد و سبب استعفایش شد.

 آمریکایی‌ها که بهانه فعالیت حزب‌الله در فرآیندهای سیاسی لبنان، این کشور را زیر فشارهای اقتصادی قرار داده‌اند، در یک برنامه‌ریزی هدفمند، وزرای هم‌سو با غرب در کابینه حسان دیاب را به سمت استعفا کشانده تا در نهایت جریان مقاومت را مسئول شرایط لبنان معرفی کنند.

 میشل عون رئیس جمهور و حسان دیاب نخست وزیر لبنان با قبول استعفای ناصیف حتی وزیر خارجه این کشور، شربل وهبه را به جای وی انتخاب کردند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دلم سوخت از زخم نامهربان‌ها برایت

دلم سوخت از طعنه‌های رفیقان بیمار

رژیم صهیونیستی ۱۷ شهر لبنان را با فسفر سفید بمباران کرد

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.