سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / بازتاب‌های رسانه‌ای یک نامه: از عصبانیت تا بایکوت!

بازتاب‌های رسانه‌ای یک نامه: از عصبانیت تا بایکوت!

بایکوت رسانه‌ای نامه‌ رهبر انقلاب موضوعی است که به خودی خود نمایانگر حقایقی درباره‌ کمپانی‌ها و شبکه‌های خبری ـ رسانه‌ای تمدن غرب و مشخصا رسانه‌های آمریکایی است.
خط رهبری در این گزارش به قلم «امیر حمزه‌نژاد» بازتاب‌های رسانه‌ای نامه‌ی رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا را بررسی می‌کند:

استمرارِ خطِ تبیین و روشنگری

 فلسطین و منطقه غزه به کانون تحولات جهانی بدل شده است. از آمریکا و کشورهای غربی گرفته تا آسیای شرقی تحولات این منطقه ویژه تاثیرگذاری خاصی روی سیاست کشورها گذاشته است. #خیزش‌های_دانشجویی در غرب که آمریکایی‌ها سعی دارند با چوب «یهودستیزی» آنرا برانند، هر روز شعله‌ورتر می‌شود. دانشجویان کشورهای غربی به سطحی از آگاهی رسیده‌اند که در برابر سیاست‌های ضدانسانی حاکمان کشورهای خود ایستادگی می‌کنند و با برپایی چادرها و اردوگاه‌های اعتراضی به هسته‌ای از مقاومت در دل کشورهای غربی مبدل شده‌اند.
🔹رهبر معظم انقلاب که سالیان پیش در آذرماه سال ۱۳۹۴ نامه‌ای به عموم جوانان در کشورهای غربی نوشته و اظهار امیدواری کرده بودند که همین جوانان ذهنیت آلوده به تزویر غرب را تغییر دهند و ماهیت سیاست غرب که ارزشهای انسانی و اخلاقی را زیر پای منافع خود میگذارد، اصلاح کنند.
(۱۳۹۴/۹/۸)
ایشان در این نامه درباره‌ی تروریسم دولتی اسرائیل اینچنین نوشته بودند: «چهره‌ی دیگر این تضاد، در پشتیبانی از #تروریسم_دولتی اسرائیل دیده میشود. مردم ستمدیده‌ی فلسطین بیش از شصت سال است که بدترین نوع تروریسم را تجربه میکنند. اگر مردم اروپا اکنون چند روزی در خانه‌های خود پناه میگیرند و از حضور در مجامع و مراکز پرجمعیّت پرهیز میکنند، یک خانواده‌ی فلسطینی ده‌ها سال است که حتّی در خانه‌ی خود از ماشین کشتار و تخریب رژیم صهیونیست در امان نیست. امروزه چه نوع خشونتی را میتوان از نظر شدّت قساوت با #شهرک‌سازی‌ های رژیم صهیونیست مقایسه کرد؟ این رژیم بدون اینکه هرگز به‌طور جدّی و مؤثّر مورد سرزنش متّحدان پرنفوذ خود و یا لااقل نهادهای بظاهر مستقلّ بین‌المللی قرار گیرد، هر روز خانه‌ی فلسطینیان را ویران و باغها و مزارعشان را نابود میکند، بی‌آنکه حتّی فرصت انتقال اسباب زندگی یا مجال جمع‌آوری محصول کشاورزی را به آنان بدهد؛ و همه‌ی اینها اغلب در برابر دیدگان وحشت‌زده و چشمان اشک‌بار زنان و کودکانی روی میدهد که شاهد ضرب و جرح اعضای خانواده‌ی خود و در مواردی انتقال آنها به شکنجه‌گاه‌های مخوفند. آیا در دنیای امروز، قساوت دیگری را در این حجم و ابعاد و با این تداوم زمانی می‌شناسید‌؟»
(۱۳۹۴/۹/۸)
🔸شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که اتفاقات در نزدیک یک دهه بعد در کشورهای غربی به سمتی سوق یابد که جوانان و بخصوص قشر فرهیخته آنان در مراکز عالی علمی اینگونه به کانون مقاومت در غرب تبدیل شود.از همین روست که رهبر انقلاب با تمجید از حرکت عظیم دانشجویان غربی، خطاب به آنان بیان می‌کنند: «شما اکنون بخشی از #جبهه‌_مقاومت را تشکیل داده‌اید، و در زیر فشارِ بی‌رحمانه‌ی دولتتان ــ که آشکارا از رژیم غاصب و بی‌رحم صهیونیست دفاع میکند ــ مبارزه‌ای شرافتمندانه را آغاز کرده‌اید.جبهه‌ی بزرگ مقاومت در نقطه‌ای دور، با همین ادراک و احساسات امروز شما، سالها است مبارزه میکند. هدف این مبارزه، توقّفِ ظلمِ آشکاری است که یک #شبکه‌_تروریست و بی‌رحم به نام «صهیونیست‌ها»، از سالها پیش بر ملّت فلسطین وارد ساخته و پس از تصرّف کشورشان، آنها را زیر سخت‌ترین فشارها و شکنجه‌ها گذاشته است. #نسل‌کشی امروز رژیم #آپارتاید صهیونیست، ادامه‌ی رفتار بشدّت ظالمانه در ده‌ها سال گذشته است.»
( ۱۴۰۳/۰۳/۱۰)

بازتاب‌های رسانه‌ای نامه رهبر انقلاب

🔸نامه رهبر معظم انقلاب مورد توجه برخی فعالین اجتماعی و رسانه‌ای آمریکایی قرار گرفته است. این نامه در روزهای گذشته به موضوع برخی برنامه های گفتگومحور آمریکایی تبدیل شده است. افرادی که در این برنامه ها حضور پیدا کرده‌اند برای تایید و یا مخالفت با محتوای این نامه (به واسطه رویکرد و سیاست رسانه‌ای خود) بخش هایی از آن را در برنامه های خود مطرح می‌کنند.#مجله_آمریکایی «نیوزویک» نیز طی مطلبی عنوان کرد که پیام مستقیم رهبر عالی ایران به دانشجویان آمریکایی و غربی باعث #عصبانیت شدید مقامات این کشور شده است.
🔹«اسکای نیوز» نیز از جمله شبکه های دیگر امریکایی است که به موضوع نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان پرداخت و پیرامون این نامه نکات و تحلیل‌هایی را مطرح کرد.همچنین یک سناتور آمریکایی که ظاهرا از نامه‌ی رهبر انقلاب به جوانان آمریکایی عصبانی شده بود درباره‌ی این نامه اذعان کرد که « بسیاری از #دانشجویان ما به این نامه افتخار می‌کنند.» و تاکید کرد :«دانشگاه ها به آن‌ها بیشتر #تاریخ بیاموزند.»
همین موضوع سبب شد که کاربران آمریکایی به وی تاکید کنند که تاریخ کودتای ۱۹۵۲ (۱۳۳۲ ایران) علیه مصدق را مطالعه کند و کاربر دیگری نیز رفتارهای #ضدانسانی با معترضان را به این سناتور امریکایی یادآور شد.عصبانیت مقامات آمریکایی از نامه رهبر انقلاب تا جایی بوده که «مایک جانسون»، رئیس مجلس نمایندگان #کنگره هم عنوان کرده که «به دست آوردن تاییدیه آیت الله یعنی از دست رفتن آمریکا.»

واکنش رسانه‌های ضدانقلاب به نامه

🔸 رسانه‌های ضدانقلاب نیز نتوانستند در برابر نامه رهبر انقلاب و اثرات این نامه در میان دانشجویان غربی سکوت کنند. «بی بی سی فارسی» نوشت آیت الله خامنه‌ای در نامه خود دانشجویان طرفدار فلسطینان در دانشگاه‌های #آمریکا را به دلیل «ایستادن در سمت درست تاریخ» تحسین کرد و آن‌‎ها را بخشی از «جبهه مقاومت» خواند.این رسانه نوشت: این اولین بار نیست که [آیت‌الله] علی خامنه‌ای در نامه‌ای جوانان ساکن کشورهای غربی را خطاب قرار داده است. او هشتم آذرماه ۱۳۹۴ نیز با نوشتن نامه‌ای خطاب به «عموم #جوانان در کشورهای غربی» از آنها خواست «بر مبنای یک شناخت درست و با ژرف‌بینی و استفاده از تجربه‌های تاریخی ناگوار، بنیان‌های یک تعامل صحیح و شرافتمندانه را با #جهان_اسلام پی‌ریزی کنند.»
🔹بی بی سی همچنین نوشت: «یکسال پیش از آن هم دفتر او نامه‌ای را در رابطه با حملات انجام شده به دفتر هفته نامه شارلی ابدو و چند مکان دیگر در #پاریس به زبان های مختلف منتشر کرد. او در این نامه از جوانان غربی خواسته بود «شناختی مستقیم و بی واسطه» از اسلام به دست بیاورند و این دین را «از طریق منابع اصیل و ماخذ دست اول آن بشناسند.» در کنار این واکنش‌های رسانه‌ای اما همچنان سیاست رسانه‌ای اصلی و فراگیر غربی – آمریکایی، #بایکوت_رسانه‌ای نامه‌ی رهبر انقلاب است موضوعی که به خودی خود نمایانگر حقایقی درباره‌ی کمپانی‌ها و شبکه‌های خبری – رسانه‌ای تمدن غرب و مشخصا رسانه‌های آمریکایی است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شعر/ دور از نگاه تنگ‌نظرها کنار هم 

شب شعر ، نامه رهبر انقلاب به جوانان آمریکایی

شعر/ دوگانه نامه کرد هان یگانه خبیر ما

شب شعر ، نامه رهبر انقلاب به جوانان آمریکایی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.