سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / نامه دانشجویان خارجی دانشگاه ادیان و مذاهب به امام خامنه‌ای

نامه دانشجویان خارجی دانشگاه ادیان و مذاهب به امام خامنه‌ای

در پی انتشار نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا دانشجویان غیرایرانیِ دانشگاه ادیان و مذاهب در نامه‌ای از امام خامنه‌ای تشکر کردند.

 قم، در پی انتشار نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا، دانشجویان غیرایرانیِ دانشگاه ادیان و مذاهب در نامه‌ای ضمن تشکر از این بذل عنایت و برافراشته‌شدنِ پرچم هدایت، ابتهاج و امتنانِ خود را بابت این لطفِ پدرانه و ناصحانه اظهار کرده، التزام خود را به رهنمودهای حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) اعلام کردند.

متن این نامه به شرح ذیل است:

محضر مبارک پیشوای معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای دامت برکاته العالیة

تحیة مبارکة و طیبة؛

پیام تاریخی حضرتعالی خطاب به جوانان به‌خروش‌آمده‌ی اروپا و آمریکا، برگ زرینی در کتاب بیداری انسانی در جهان معاصر را رقم زد.

تصویری که در این نیمکره، از جهان و نسل جوان ارائه می‌شود، جوانان و نوجوانانی است که از همه‌ی ارزش‌های کهن انسانی و اخلاقی عبور کرده، فقط سودای زیستی شاد، آزاد و عاری از هرنوع قید و بندی دارد و دنیای واقعیِ او نه این جهان و انسان با همه‌ی ارزش‌ها و نامرادی‌هایش، که فضای مجازی به‌دور از هرنوع انضباط، واقع‌گرایی و ارزش‌گرایی است.

خیزش جمع انبوهی از دانشجویان و استادان بومی و غیربومیِ آمریکا و اروپا علیه جنایات و لجام‌گسیختگی صهیونیست‌ها و در اعتراض به حمایت بی‌قیدوشرطِ دولت‌های غربی از آن رژیم اشغالگر و کودک‌کُش، نشان داد که نسل نو که گاهی از آن به نسل (زِد یا زی Z generation) تعبیر می‌شود، ارزش‌های خود را داشته، همچنان به مجموعه‌ی ارزش‌های انسانی و اخلاقی، ازجمله ظلم‌ستیزی و عدالت‌طلبی، پایبند است. همچنان‌که فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به‌رغم همه‌ی آسیب‌ها و خطراتی که داشته، انحصار و امتیاز را از دستِ قدرت‌های اقتصادی و سیاسی سلب کرده و دنیای بدیلی را فراهم آورده که انسان‌ها می‌توانند بنابه فطرت و عقلانیتِ خود بیاندیشند، گفت‌وگو کنند و به‌دور از غول‌های استکباری و انحصارطلبِ رسانه‌ای جهان، آزادانه با یکدیگر اطلاعات و تحلیل‌ها را تبادل کنند.

اینک که این جوش و خروش جهانی به اوج رسیده و دنیای مدعیِ آزادی و حقوق‌بشر را در برابر آزمونی سخت با نتایجی ناامیدکننده قرار داده است، پیام متین و استوار آن پیشوای خیراندیش و خیرخواه که یادآورِ پیام و مرامِ امام‌خمینی (ره) است، هم به تقویت این جبهه‌ی انسانی می‌انجامد، هم چراغی روشن و روشنگر را بر فراز مسیر عدالت‌طلبی قرار می‌دهد تا مانع هرنوع انحراف یا مصادره‌ بشود.

ما به نمایندگی از دانشجویان غیرایرانیِ شاغل به تحصیل در دانشگاه ادیان و مذاهب (بالغ بر بیش از ده‌هزار دانشجو)، هم‌صدا با هزاران دانشجوی هموطنمان، ضمن تشکر از این بذل عنایت و برافراشته‌شدنِ پرچم هدایت، ابتهاج و امتنانِ خود را بابت این لطفِ پدرانه و ناصحانه اظهار کرده، التزام خود را به رهنمودهای آن عالی‌مقام اعلام می‌نماییم و سلامت و عزت مستدامِ آن جناب را از پروردگار متعال، مسئلت می‌نماییم.

دانشجویان غیرایرانیِ دانشگاه ادیان و مذاهب

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رسالت دانشگاه بدون بهره‌گیری از فضای فرهنگی ممکن نیست

طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

یمنی‌ها ناو هواپیمابر «آیزنهاور» را زدند که مظهر نیروی دریایی آمریکاست

سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.