سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کتاب برگزیده / داستان شاهزاده ایتالیایی که عاشق امام زمان(عج) بود

داستان شاهزاده ایتالیایی که عاشق امام زمان(عج) بود

کتاب «ادواردو» داستان زندگی مردی را روایت می‌کند که پس از کشف حقیقت تا پای جان برای حفظ آن ایستاد. این اثر به تازگی به عربی ترجمه شده است.

کتاب «ادواردو»، نوشته محسن نعماء به قلم سیداحمد احمد به عربی ترجمه و در لبنان منتشر شد. این اثر که از سوی نشر جمال برای گروه سنی 8 الی 12 سال منتشر شده، در ماه‌های گذشته از جمله کتاب‌های پرمخاطب این انتشارات بوده است.

نعماء در کتاب حاضر داستان زندگی ادواردو آنیلی، میلیاردر ایتالیایی را روایت می‌کند که در پی کشف حقیقت با خواندن قرآن، از مسیحیت به تشیع گروید. گرویدن به اسلام فرزند یکی از سرمایه‌داران ایتالیا، برای برخی قابل تحمل نبود. آنیلی علی‌رغم فشارهای بسیار، دست از اسلام برنداشت؛ به همین دلیل برخی معتقدند که او به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسیده است.

نعماء در کتاب خود تلاش کرده است با قلمی روان، زبانی ساده و شیرین داستان زندگی او را برای نوجوان امروزی روایت کند؛ مردی که علی‌رغم بهره‌مندی از نعمات دنیوی، دست از کشف حقیقت برنداشت و پای آن ایستاد.

 

در معرفی این اثر آمده است: او کسی بود که پدرش بزرگ‌ترین کارخانه‌های ماشین سازیِ ایتالیا را داشت و یکی از ثروتمندترین آدم‌های دنیا بود! درآمد سالانهٔ پدرِ ادواردو سه برابرِ درآمد نفتی ایران بود.

تمام این ثروتِ افسانه‌ای و رؤیایی هم قرار بود بعد از پدر ادواردو به ادواردو برسد.‌ اما این شرط داشت. شرطش هم این بود که ادواردو دست از دین و عقیده‌اش بکشد.‌ اما ادواردو مثل پیامبرش، حضرت محمد (ص) گفت: «اگر همه دنیا را به من بدهید، من دست از خدا و دین و پیامبرم بر نمی‌دارم. اگر تمام ثروت جهان را به پای من بریزید، من دست از آخرین امامم که روزی می‌آید و دنیا را پر از عدالت و زیبایی می‌کند بر نمی‌دارم.»

 

ادواردو مثل روز برایش روشن بود که اگر بخواهد روی دینش بماند، به ضررش تمام می‌شود و صهیونیست‌ها او را می‌کُشند.‌ اما خودش بارها گفته بود: «من خودم را برای شهادت آماده کرده‌ام‌ و می‌دانم روزی من را خواهند کُشت!»

ادواردویِ قصهٔ ما زجرها و اذیت و آزارهای زیادی متحمل شد اما حاضر نشد یک ذره از دینش را به دنیا بفروشد. بزرگ‌ترین آرزوی او این بود که تا وقتی زنده است امام زمان ظهور کند و او یکی از یارانش بشود. یکی از سربازانِ گوش به فرمانش.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

امام خمینی قهرمان زندگی من است

اگر بخواهم امام خمینی را به فرزندم معرفی کنم به او خواهم گفت که او قهرمان زندگی من است و باعث آزادی بسیاری از مردم ایران و جهان شده

شباهت مظلومیت شهیدبهشتی و شهیدرئیسی

شهید بهشتی، و مظلومیت شهید ابراهیم رئیسی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.