سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / آثار نقاش استکبار ستیز برزیلی در نمایشگاه «هنر و انقلاب»

آثار نقاش استکبار ستیز برزیلی در نمایشگاه «هنر و انقلاب»

آئین افتتاح نمایشگاه نقاشی «هنر و انقلاب» با حضور جمعی از هنردوستان، پیش از ظهر امروز در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

 آئین افتتاح نمایشگاه نقاشی «ژوائو آبیدو گالوائو» هنرمند اهل کشور برزیل، پیش از ظهر امروز در باغ موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

این نمایشگاه که «هنر و انقلاب» نام دارد، با محوریت روابط جدید نیروها در جهان؛ حاکمیت انقلاب هنر و حاکمیت هنر انقلاب تدارک دیده شده و مشتمل بر 9 اثر هنری است که همگی روی پارچه نقاشی شده‌اند.

نقاشی‌های این هنرمند انقلابی به روابط جدید نیرو‌های ضد استکبار در جهان امروز اشاره می‌کند؛ جایی که تاریخ تکرار می‌شود و انقلاب و هنر به یکدیگر پیوند می‌خورند.

آثار نمایش‌یافته در این نمایشگاه روی پارچه‌هایی با ابعاد بزرگ و به‌واسطه ترکیب رنگ‌های گوناگون با یکدیگر خلق شده‌اند. هر اثر به طور متوسط از امتزاج محدود دو الی سه رنگ ساخته شده و ترکیب تضادگونه رنگ‌ها حاکی از ارتباط و برخورد متقابل توامان آنهاست.

«ژوائو آبیدو گالوائو» آثار نمایش‌یافته در این نمایشگاه را به صورت اختصاصی برای موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خلق کرده و تمامی آنها را به این موزه اهدا کرده است. بر این اساس، مجموع آثار اهدایی از سوی این هنرمند 20 اثر است که به دلیل محدودیت فضای گالری فکه، 9 اثر آن در معرض دید عموم قرارگرفته‌اند.

گفتنی است که نمایشگاه «هنر و انقلاب» تا 5 تیر ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان جهت بازدید از آن می‌توانند به نشانی میدان ونک، بزرگراه شهید حقانی، خیابان سرو، موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، گالری فکه مراجعه کنند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پیکر شهید سیدمحسن غریبیان پس از ۴۱ سال شناسایی شد

عملیات والفجر یک

شهید آوینی نگاه متفاوتی به مستندسازی داشت

روایت فتح

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.