سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / شکل‌گیری محور مقاومت ریشه در دفاع مقدس دارد

شکل‌گیری محور مقاومت ریشه در دفاع مقدس دارد

فرمانده کل ارتش تأکید کرد:‌ بسیاری از اتفاقات بزرگی را که ما امروز در کشورمان، منطقه و جهان شاهد آن هستیم ریشه در دفاع مقدس دارد و شاخه‌های آن امروز به جهان کشیده شده که نمونه آن شکل‌گیری محور مقاومت در منطقه است.

، سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش روز (دوشنبه، 21 خرداد) در آئین بزرگداشت آزاده شهید سیدعلی‌اکبر ابوترابی ضمن یاد و خاطره گرامی حضرت امام خمینی(ره) شهدای انقلاب اسلامی، گفت: خداوند بزرگ را شاکرم که توفیق داد که امروز بنده در این جمع توفیق حضور داشته باشم و از این محفل معنوی بهره‌مند شوم.

وی با بیان خاطره‌ای از شهید آیت‌الله آل‌هاشم، گفت: از سال 1362 این توفیق را داشتم که در محضر ایشان باشم به‌ویژه در این 15 سال اخیر که ما در هرجا حضور می‌یافتیم با آن لهجه می‌فرمودند ابتدا سادات ورود کنند و بنده به ایشان می‌گغتم که سید بودن شما نسبت به بنده مشخص است و شما اولویت دارید.

فرمانده کل ارتش گفت: دوران دفاع مقدس یک دوران مشعشه، نورانی و یک مقطع بی‌نظیر و تأثیرگذار در تاریخ این کشور است، بسیاری از اتفاقات بزرگی را که ما امروز در کشورمان، منطقه و جهان شاهد آن هستیم ریشه در دفاع مقدس دارد و شاخه‌های آن امروز به جهان کشیده شده که نمونه آن شکل‌گیری محور مقاومت در منطقه است.

سرلشکر موسوی بیان کرد: عناصر اصلی دفاع مقدس از یک منظر حضرت امام(ره)، مردم و رزمندگان بودند و از یک زاویه دیگر باید شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های آن‌ها را نام ببریم که سهم این خانواده‌ها در موفقیت‌ها کمتر از شهدا و جانبازان نیست.

وی ادامه داد: آزادگان یک قطعه خاص هستند و روح و سید آزادگان، شهید ابوترابی است که اگر از کتاب افتخارات آزادگان، ایشان خارج شود به‌شدت این کتاب دچار نقص می‌شود.

استقامت آزادگان یک جلوه نورانی از دفاع‌مقدس به نمایش گذاشته است

سرلشکر موسوی اظهار کرد: شاید 15 یا 20 سال پیش ما به دیدار یک آزاده جانباز اقلیت‌های دینی رفتیم، تصویری که ایشان از شهید ابوترابی مطرح می‌کرد ما به ایرانی، مسلمان و شیعه‌بودن خودمان افتخار کردیم.

وی افزود: اگرچه همه ابعاد دفاع مقدس موجب برانگیختن غرور و افتخار شده است اما واقعیت این است که استقامت و ایستادگی آزادگان یک جلوه خاص و نورانی از دفاع مقدس به نمایش گذاشتند.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: امروز عزت، عظمت، اقتدار و امنیت کشور اسلامی مرهون و مدیون خون شهدا و مجاهدت ایثارگران، جانبازان و آزادگانی است که با همت بلند و استقامت در راه حق، بقا و حیات نظام اسلامی و آزادی و سربلندی ملت ایران را تضمین کردند.

سرلشکر موسوی عنوان کرد: واقعیت این است که بیان همه چیز درباره آزادگان غیرممکن است زیرا ما در گفتن یک روز آن هم ناتوان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هر ایرانی باید یک جلد از کتاب «من زنده‌ام» را داشته باشد تا بداند کشورمان با چه کسانی و با چه روحیه‌هایی از تمامی سختی‌ها و مشقت عبور کرده و امروز پرچم‌دار استقلال، آزادی، عزت، اقتدار و آقایی در دنیا شناخته می‌شود.

فرمانده کل ارتش عنوان کرد: ایران به‌عنوان تنها کشوری است در منطقه که توانسته با قدرت در موضع حق بایستد و با ناحق مقابله کند.

سرلشکر موسوی بیان کرد: آزادگان قهرمان، فریاد سربلندی و شکوهمندی ملت ایران را در غربت سردادند و سرود صبر را زمزمه کردند تا صدای آزادگی ملت ایران در سراسر جهان طنین انداز شود لذا بی‌تردید آزادگان ما ذخایر ارزشمندی از انسانیت و معنویت هستند.

وی اظهار کرد: کمتر ما پیدا می‌کنیم که زندان‌بان اسیرداری که مجزوب یک شخصیت باشد و این‌ها همگی با تمسک به مکتب اسلام و سیره ائمه اطهار به‌وجود می‌آید.

حضور با بصیرت مردم در انتخابات سرنوشت‌ساز است

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: من به مدیران، مسئولان و فرماندهان توصیه می‌کنم که سیره سید آزادگان شیدابوترابی را مطالعه کنند و درس بگیرند و براساس آن مدیریت و فرماندهی کنیم.

سرلشکر موسوی تأکید کرد: شهید رئیسی عملا این مکتب را در دوران مسئولیت‌هایشان اجرایی می‌کردند و ایشان از بزرگترین عمل‌کنندگان این مکتب بودند.

وی بیان کرد: اینکه شخصی یک چیزی را در کسی ببیند یا بداند و بعد برای غلبه بر رقیب خود آن را در مقابل دیدگان دنیا بزرگ نمایی کند و جار بزند، این مکتب اخلاقی شهید ابوترابی نیست.

فرمانده کل ارتش تأکید کرد: اگر کسی امروز پیدا شود و این عزت، بزرگی، اقتدار ایران را ببیند و با خودتحقیری منکر شود، این مکتب شهید ابوترابی نیست.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه ما باید خون شهدا را پس بداریم، گفت: یکی از مهم‌ترین پاسداشت‌ها در این مقطع زمانی همین عرصه انتخابات پیش رو است.

وی افزود: هم ورود و رقابت همراه با تقوای نامزدها و هم حضور پرشکوه و با بصیرت مردم در انتخابات سرنوشت ساز است و در آینده کشور تأثیرگذار است.

فرمانده کل راتش در پایان تأکید کرد: شرکت در انتخابات فقط یک حق نیست ما اصل این است که شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی و شرعی است.

ضمناً در مراسم گرامی‌داشت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با حضور فرمانده کل ارتش، از ۱۹ کتاب انتشارات پیام آزادگان رونمایی شد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اعطای نشان فتح به فرماندهان کل ارتش و سپاه+ تصویر

نشان فتح سه برگ درخت نخل و گنبد مسجد جامع خرمشهر و نیز پرچم جمهوری اسلامی ایران

انتشار داستان زندگی یک آزاده دفاع مقدس در «پسر رنج»

آزاده سرافزار محمد رنج پور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.