سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / انتخابات انگلیس و رویگردانی از احزاب مسلط

انتخابات انگلیس و رویگردانی از احزاب مسلط

شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات سراسری در انگلیس به منظور تعیین مجلس و دولت بعدی این کشور آغاز شده است.

رهبران احزاب سیاسی در این کشور، برای جلب آرای مردم به ویران کردن رقبا و دادن وعده‌های انتخاباتی مشغولند.

 شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات سراسری در انگلیس به منظور تعیین مجلس و دولت بعدی این کشور آغاز شده است. رهبران احزاب سیاسی در این کشور، برای جلب آرای مردم به ویران کردن رقبا و دادن وعدههای انتخاباتی مشغولند.

ریشی سوناک رهبر حزب محافظه کار: «در چند هفته آینده، من برای تک تک آرا مبارزه میکنم.»
کایر استارمر رهبر حزب کارگر: «ما میتوانیم تحول ایجاد کنیم و به بازسازی کشور بپردازیم.»
اد دیوی رهبر حزب لیبرال دموکرات: «جا و زمانی برای بهانه جویی وجود ندارد.»
ریچارد تایس، رهبر پیشین حزب رفورم: «در چهارم ژوئیه، برای تغییر، به حزب رفورم رای دهید.»
کارلا دنیر (Carla Denyer)، رهبر حزب سبز: «همه میتوانند به حزب سبز رای دهند.»
تامین امنیت، کاهش صف حدود هفت و نیم میلیون نفری بیماران منتظر درمان، رشد اقتصادی، کاهش هزینههای زندگی، پیشگیری از ورود مهاجران، کم کردن رفتارهای ضد اجتماعی، مبارزه با نفوذ بیگانگان، از مهمترین موضوعاتی است که احزاب بزرگ انگلیس، خود را قادر به اجرای آنها میدانند.
ریشی سوناک رهبر حزب محافظه کار و نخست وزیر انگلیس در این باره میگوید: «ما کمکهای مالی به بازنشستگان را ادامه میدهیم، مالیاتها بر میلیونها نفر از این قشر را تا یکصد پوند کم میکنیم و تلاش میکنیم در دوران بازنشستگی و از کار افتادگی، آینده آنان تامین شود برخلاف حزب کارگر که با سیاستهای رفاه اجتماعی ما مخالف است.»
کایر استارمر رهبر حزب کارگر انگلیس، اصلیترین رقیب حزب حاکم محافظه کار میگوید: انبوه مشکلاتی که بریتانیا اکنون با آن روبروست محصول سیاستهای نادرست حزب محافظه کار است. او میافزاید: «ادامه روالی که ۱۴ سال در این کشور جاری است به نظرم فاجعه است که به اختلاف و شکست منجر شده است که تضعیف نظام ملی بهداشت و درمان ما یکی از آنهاست.»
در این میان نظر رای دهندگان درباره دو حزب مسلط محافظه کار و کارگر که دهها سال است قدرت در این کشور میانشان دست به دست میشود، جالب توجه است.
یک شهروند انگلیسی میگوید: من فکر میکنم حزب محافظه کارو دولت خوب کار نکرده است. حزب کارگر هم نشان داد از خواستههای مردم فاصله گرفته است، به نظرم سیاستهای هر دو حزب اصلی شبیه هم شده و مردم از دست این دو حزب خسته شده اند و احتمالا به احزاب سیاسی کوچک در بریتانیا روی خواهند آورند.
یک شهروند انگلیسی دیگر در این باره میگوید: در حال حاضر تفاوت کمی میان سیاستهای احزاب بزرگ وجود دارد و این احزاب بیش از فعالیت سیاسی به سیاسی کاری مشغولند و به نظرم زمان تغییر فرا رسیده است. تغییری که به درک مشکلات مردم و تلاش برای حل آنها منجر شود. مشکلاتی نظیر وضعیت نابسامان بهداشت و درمان، بحران گرانیها اکنون دیگر کارمندان، معلمان، پرستاران حتی پزشکان بیمارستانهای دولتی نمیتوانند از پس هزینههای زندگی برآیند.
در حالی که کمتر از سه هفته دیگر به روز برگزاری انتخابات عمومی در بریتانیا باقی است، شور و شوق چندانی در جامعه این کشور دیده نمیشود.
براساس نتایج تازهترین نظرسنجیهای منتشر شده در این کشور، حزب کارگر با فاصله حدود ۱۸ رتبه ای، از حزب حاکم محافظه کار، پیش است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

وقتی اشرافیت مدعی مشارکت حداقلی مدعی اکثریت می‌شود

حزب اشرافی کارگزاران

تمرکز غرب روی انتخابات ایران «بزرگ‌ترین قدرت منطقه»

آمریکا تحقیر شد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.