سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / دکتر علیرضا زاکانی : «دولت خدمت» را در «راه جمهور » با مشارکت مردم تشکیل می‌دهیم

دکتر علیرضا زاکانی : «دولت خدمت» را در «راه جمهور » با مشارکت مردم تشکیل می‌دهیم

علیرضا زاکانی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت:  به امید الهی با مشارکت مردم در هشت محور اصلی، «دولت خدمت» را در «راه جمهور» و برای تعالی «ایران عزیز» تشکیل می‌دهیم.‌

علیرضا زاکانی شهردار تهران پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: یاد و خاطره امام امت، شهیدان انقلاب و دفاع مقدس، شهیدان مدافع امنیت و سلامت، شهدای محور مقاومت ازجمله زنان و کودکان مظلوم غزه و شهدای مدافع حرم بویژه شهید حاج قاسم سلیمانی و سید شهیدان خدمت آیت الله رئیسی و همراهانش را گرامی می دارم.

وی افزود: رئیسی عزیز ما، مومن، متدین، انقلابی و اهل منطق و استدلال بود؛ لذا نسبت درست او با ولی و امام جامعه “تبعیت”، با مردم و “ایران عزیز”، “خدمت و صداقت” و با مسوولان نیز “تعامل و انسجام” بود. در عرصه بین الملل نیز نسبت “شهید جمهور” ما با دوستان انقلاب اسلامی و ایران عزیز، “حمایت” و با دشمنان آن، “مخالفت صریح و مقاومت شجاعانه” بود. منت می کشید تا خدمت کند و هیچ وقت برای بازی ریاست بلندی نجست، بلکه پیگیر اوج گرفتن به سوی خدا با خاکساری در برابر مردم بود.

زاکانی بیان کرد: شهید رئیسی، به انقلابی بودن خود افتخار کرد و قرآن و تصویر حاج قاسم را سر دست گرفت، او به راه خویش مطمئن بود و با آرامش رفت. او بسیجی بود و بسیجی ماند و مگر نه اینکه پایان ماموریت بسیجی شهادت است؟

وی ادامه داد: اندوخته سه سال دولت رئیسی عزیز ما همان «راه جمهور» است، ترسیم جهت‌گیری درست در مسیر انقلاب و ایجاد شرایط ثبات برای «ایران عزیز»؛ وضعی که با زمان شروع دولت سیزدهم قطعا قابل مقایسه نیست.

زاکانی اضافه کرد: اکنون بر اساس وظیفه و با دعوت نخبگان دانشگاهی و حوزوی و فعالان سیاسی و مردمی آمده ام تا با مشارکت مردم خط اصلی انقلاب و گفتمان خدمت صادقانه را در “دولت خدمت” محور قرار دهیم.

زاکانی تأکید کرد: قرار نیست از درد مردم بی خبر باشیم.قرار نیست که مردم در فشارهای اقتصادی بی پناه بمانند.قرار نیست که از آمدن میان مردم واهمه داشته باشیم.قرار نیست که سختی ها فقط برای قشر خاصی از مردم باشد.

قرار نیست در برابر دشمنان انقلاب و ملت رشید ایران منفعل و تابع باشیم.

وی گفت: قرار است تا به مدد الهی و یاری شهیدان، در تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و به اتکای ملت با حرکتی جهادی و به پشتوانه شناخت مطلوب از شرایط امروز کشور و با برنامه ای جامع و دقیق، با تحولی معنوی و مادی، جهش بزرگی را در تکمیل سریعتر این مسیر رقم بزنیم.

زاکانی تصریح کرد: قرار است با “برنامه و کارنامه” برای پیشرفت ایران عزیز و حل مشکلات مردم با محوریت عدالت و رفع فساد و تبعیض، تا آخر پای کار مردم بمانم.

وی افزود: قرار است با “برنامه و کارنامه” بر مدار مردم زمینه رفع چالشها فراهم شده و گره از اقتصاد کشور و سفره مردم باز شود.

وی اضافه کرد: قرار است تا نگذاریم جریان تحریف را دوباره حاکم کنند و “کتاب تاریخ” را “برنامه تحول” جا زنند و خاطرات سیاسی‌شان را به آرزوی مردم تبدیل کنند.

زاکانی تأکید کرد: قرار است به امید الهی با مشارکت مردم در هشت محور اصلی، “دولت خدمت” را در «راه جمهور» و برای تعالی “ایران عزیز” تشکیل دهیم:  ۱) استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور و سلایق جبهه انقلاب با نگاه تمدنی،۲) تمرکز زدایی و تقویت حکمرانی مشارکتی و محلی با تکیه بر فرهنگ ایرانی و اقوام سرافراز ،۳) افزایش قدرت خرید، تامین سفره، ارتقای رفاه و آسایش مردم بر محور خانواده،۴) گسترش تعلیم و تربیت، فرهنگ و هنر، سلامت اجتماعی و مبارزه درست با آسیب‌های اجتماعی،۵) ارتقای آزادی، شایسته سالاری و عدالت با ایجاد فرصتهای برابر با تکیه بر جوانان،۶)  شفافیت و فسادستیزی و مبارزه بی امان با رانت خواری بدون هرگونه خط قرمز،۷) پیشرفت همه جانبه مردم پایه و دانش بنیان بر مدار نخبگان، زنان قهرمان و مردان پایمرد ایران،۸) دیپلماسی فعال منطقه ای و بین المللی با اولویت اقتصاد و با تقویت مولفه های درونی قدرت؛ تبدیل تهدید به فرصت و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های جهانی با رفع و خنثی سازی تحریم‌های ظالمانه.

زاکانی در پایان خاطرنشان کرد: توفیق در اجرای این برنامه فقط با مشارکت و نقش آفرینی فرد فرد شما مردم میسر خواهد بود. ان شاءالله‌

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

وقتی اشرافیت مدعی مشارکت حداقلی مدعی اکثریت می‌شود

حزب اشرافی کارگزاران

آیت‌الله نوری همدانی: مردم با انتخاب اصلح زمینه‌ساز ایرانی قوی باشند

این انقلاب، پیروزی خون بر شمشیر بود و ان شاءالله زمینه ساز ظهور باشد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.