سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / صدف‌ها را از سواحل جمع نکنید

صدف‌ها را از سواحل جمع نکنید

صدف‌ها ممکن است یادگاری بی‌خطر از سفر شما به ساحل به نظر برسند، اما دلایلی وجود دارد که نباید آنها را از این محیط جابجا کنید
نقل از آی‌اف‌ال‌ساینس، جمع کردن صدف‌ها پتانسیل ایجاد مشکل برای اکوسیستم‌های ساحلی را دارد.
مطالعه‌ای در سال 2014 حذف صدف‌های دریایی از سواحل را مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید که این امر باعث آسیب قابل توجه به بسیاری از شکل‌های حیاتی می‌شود که به صدف‌ها متکی هستند.
صدف ها به طرز شگفت انگیزی در اکوسیستم های ساحلی تاثیر دارند. پرندگان از آنها به عنوان مصالح ساختمانی برای لانه‌هایشان استفاده می‌کنند.
صدف ها به عنوان یک خانه یا سطح اتصال برای موجودات دریایی مختلف از جمله جلبک‌ها، علف‌های دریایی، اسفنج‌ها و سخت پوستان عمل می‌کنند.
آنها همچنین منبع کربنات کلسیم هستند که می تواند در آب دریا حل شود و دوباره به اقیانوس بروند.
میکال کوالوسکی، نویسنده اصلی مطالعه و دیرینه شناس موزه فلوریدا، در بیانیه ای گفت: پوسته ها از این جهت قابل توجه هستند که عملکردهای متعددی را در اکوسیستم های طبیعی انجام می دهند.
صدف نرم تنان برای خرچنگ های گوشه‌گیر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اگرچه سواحل شنی مکان مناسبی برای این گونه خرچنگ ها نیستند، صدف حلزون‌های مرده در زمین های گلی و سواحل سنگی منبع اصلی برای فراوانی خرچنگ‌های گوشه‌گیر هستند.
گیرات ورمیج، متخصص پوسته نرم تنان و استاد دانشگاه کالیفرنیا دیویس اضافه کرد: از بین بردن چنین پوسته‌هایی زیستگاه این مستعمره‌نشینان را از بین می‌برد.در این مطالعه، محققان چندین بررسی ماهانه از سال 1978 تا 1981 و از سال 2008 تا 2010 در اسپانیا، انجام دادند.
نتایج آنها نشان داد که تعداد صدف های دریایی بین دو دوره مطالعه تا 60 درصد کاهش یافته است.
آنها گمان می کردند که نابودی پوسته ها به احتمال زیاد به دلیل هجوم گردشگران به منطقه بوده است، زیرا در فصل زمستان که افراد کمتری از ساحل بازدید می کردند، پوسته‌ها فراوانتر بودند.
جمع آوری صدف‌ها در بسیاری از نقاط جهان غیرقانونی است.
در بریتانیا، قانون حفاظت از سواحل 1949، برداشتن هرگونه مواد طبیعی از سواحل عمومی را ممنوع کرده است.
در سال 2018، زنی پس از برداشتن 40 صدف دریایی از ساحل در کی وست فلوریدا به زندان افتاد.
این پوسته‌ها حاوی حلزون ملکه زنده بودند که طبق قانون گونه‌های در خطر انقراض فهرست شده‌اند.
این زن 30 ساله به 15 روز زندان و پرداخت 500 دلار جریمه محکوم شد.

ایتابلهسروشآپارات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.