سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی در آمریکا

اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی در آمریکا

با وجود شدت گرفتن سرکوبها و بازداشت ها، اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی در دانشگاههای آمریکا ادامه دارد.

 نیویورک؛ پلیس ساعت ۵ و نیم صبح به چادرهای دانشجویان تحصن کننده در دانشگاه ایالتی وین در ایالت میشیگان آمریکا حمله ور شد و بعد از قلع و قمع کردن چادر ها، دستکم ۱۳ دانشجو را دستگیر کرد.

با صداها:۱-    دانشجوی دانشگاه ایالتی وین در ایالت میشیگان۲-    استاد تحصن کننده در دانشگاه ایالتی وین در ایالت میشیگان۳-    عضو هیئت علمی دانشگاه ایالتی وین در ایالت میشیگان۴-    دانشجوی دانشگاه ایالتی وین در ایالت میشیگان
یک دانشجوی این دانشگاه در این باره میگوید: ما در حال اعتراض مسالمت آمیز ضد نسل کشی اسرائیل و ارتباط مالی دانشگاه مان با اسرائیل بودیم، به جایی آسیب نزدیم و هیچ قانونی را هم نقض نکردیم. در این حال ساعت ۵ و نیم صبح به چادر هایمان حمله و آنها را تخریب و پاره کردند و خیلیها را دستگیر کردند.یک استاد شرکت کننده در تجمع دانشجویان نیز گفت: هیچ کس اینجا را ترک نمیکند. این فقط شروع ماجرا است. همه ما اینجا با هم میمانیم و به دفاع از مردم غزه ادامه میدهیم.یک دانشجوی دیگر این دانشگاه نیز میگوید: صبح زود پلیس به تحصن ما در حمایت از غزه حمله کرد. این حمله توسط نیروهای آموزش دیده صهیونیست اداره پلیس و با شیوه حداکثر ارعاب انجام شد. آنها حجاب شماری از دانشجویان دختر را با زور و اجبار برداشتند. ما مشارکت ایالات متحده با اسرائیل در نسل کشی مردم غزه و همینطور سکوت دانشگاهمان در قبال آن و همکاری اش با اسرائیل را به شدت محکوم میکنیم.یک استاد و عضو هیئت علمی این دانشگاه نیز در جمع آنان حضور یافت و تاکید کرد: من دانشیار دانشکده پزشکی و عضو هیئت علمی هستم. من به شما دانشجویان افتخار میکنم شما به ما درس شجاعت و خرد میآموزید، شما قطب نمای اخلاقی درستی دارید و در طرف درست ایستاده اید. به راهتان ادامه دهید.در دانشگاه برکلی کالیفرنیا در سانتاکروز آمریکا هم به رغم تهاجم پلیس به چادرهای متحصنان و حضور شمار زیادی از نیروهای پلیس ضدشورش، تجمع ضدصهیونیستی دانشجویان ادامه دارد.رسانههای آمریکا تعداد دانشجویان دستگیر شده در جریان اعتراضات ضدصهیونیستی درداشنگاههای این کشور را بیشتر از ۳ هزار نفر اعلام می کنند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

راهبرد هسته‌ای، تضمین دائم امنیت ملی

جایگاه جمهوری اسلامی ایران کجاست؟

چرا مذاکرات دولت اعتدال برای رفع تحریم‌ها شکست خورد؟

آیت‌الله میرباقری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.