سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / بازتاب نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکایی در رسانه‌های جهان

بازتاب نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان آمریکایی در رسانه‌های جهان

نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهانی داشت.

، نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا که امروز پنجشنبه منتشر شد بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشته است.

رهبر معظم انقلاب در این نامه ضمن ابراز همدلی و همبستگی با اعتراضات ضدصهیونیستی این دانشجویان، آنان را بخشی از جبهه مقاومت دانستند بر تغییر وضعیت و سرنوشت منطقه حساس غرب آسیا تأکید کردند.

وبگاه شبکه خبری فاکس‌نیوز نخستین رسانه آمریکایی بود که این خبر را منتشر و بخش‌هایی از آن را بازتاب داد. این رسانه نوشته است: «رهبر عالی‌قدر انقلاب اسلامی ایران آیت‌الله سید علی خامنه‌ای از دانشجویانی که علیه جنگ حماس-اسرائیل اعتراض کرده‌اند تمجید کرده و آنها را بابت ایستادن “در سمت درست تاریخ” تحسین کرده است.»

فاکس‌نیوز بخش‌هایی از این نامه که در حساب کاربری مقام معظم رهبری در ایکس به زبان انگلیسی منتشر شده را منعکس کرده است.

رسانه محافظه‌کار آمریکایی نوشته آیت‌الله خامنه‌ای همچنین به تحسین اساتید و کارکنان دانشگاه‌های آمریکایی که در تظاهرات‌ها شرکت می‌کنند پرداخته و گفته‌اند که با دانشجویان احساس همدردی می‌کنند.

به نوشته این رسانه نظر رهبر ایران بعد از وقوع تظاهرات‌هایی در حمایت از فلسطین منتشر شده است. این تظاهرات‌ها بعد از دستگیری‌های گسترده در دانشگاه کلمبیا گسترش پیدا کرده‌اند.

پایگاه «نیوز» که یکی از شعبه‌های خبرگزاری سی‌ان‌ان در هند است نیز «با قرآن آشنا شوید» را به نقل از نامه آیت‌الله خامنه‌ای در تیتر قرار داده و نوشته رهبر انقلاب ایران از دانشجویان معترض به اسرائیل خواسته با قرآن آشنا شوند.

این پایگاه نوشته تظاهرات‌های سراسری در آمریکا از چند روز پیش در پی حمله اسرائیل به رفح بعد از مدتی وقفه مجددا آغاز شده است. به نوشته این رسانه، حمله مذکور انتقادهای جهانی از اسرائیل را تنها افزایش داده است.

«نیوز» با وجود این تلاش کرده تظاهرات‌های دانشجویان را «یهودستیزانه» و در نتیجه «اثر مهاجران» جلوه دهد.

روزنامه نیویورک‌پست هم نوشته آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان بلندپایه‌ترین مقام سیاسی و مذهبی در جمهوری اسلامی ایران همراهی و پشتیبانی استادان دانشگاه از دانشجویان را «حادثه‌ای مهم و اثرگذار» برای جنبش ضداسرائیلی توصیف کرده است.

در میان رسانه‌های عرب‌زبان پایگاه المسیره یمن، المنبار لبنان، العهد، المیادین، النشره و روسیا الیوم خبر نگارش این نامه را پوشش داده و بخش‌هایی از آن را ترجمه و در اختیار مخاطبان خود قرار دادند.

انتظار می‌رود با گذشت زمان اکثر رسانه‌های دنیا اخبار مربوط به این نامه را پوشش دهند و تحلیل‌ها درباره آن را آغاز کنند

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

روایت امام باقر علیه السلام در مورد ماه های حرام

دین قیم ۴ ماه حرام

یمنی‌ها ناو هواپیمابر «آیزنهاور» را زدند که مظهر نیروی دریایی آمریکاست

سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.