سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / جنایت هولناک در رفح دنیا را علیه اسرائیل بسیج کرد

جنایت هولناک در رفح دنیا را علیه اسرائیل بسیج کرد

بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی در رفح که باعث مرگ فجیع ده‌ها غیر نظامی با بمب‌های سنگین آتش‌زا شد، یک بار دیگر باعث ایجاد اجماعی جهانی و بزرگ علیه رژیم جنایتکار و منزوی اسرائیل شده است. شورای امنیت سازمان ملل دیروز تشکیل جلسه اضطراری داد و اتحادیه اروپا نیز برای نخستین بار اعلام کرد، به دنبال تحریم رژیم صهیونیستی است.

این که چه چیزی باعث می‌شود با وجود محکومیت‌ها و فشارهای بی‌سابقه جهانی، رژیمی مثل اسرائیل همچنان به کشتار غیرنظامیان ادامه می‌دهد، نیاز به بررسی کارشناسی و مطالعات دقیق دارد. ماجرا از این قرار است که روز دوشنبه اعلام شد، رژیم آپارتاید اسرائیل درست یک روز پس از این که، دادگاه لاهه حکم داد، نباید به رفح حمله شود، رژیم صهیونیستی یکی از مرگبارترین حملات خود را به این شهر انجام داد! به این هم توجه کنید که، رژیم آپارتاید اسرائیل به نقطه‌ای از رفح با بمب‌های 1000 کیلویی حمله کرد که آن نقطه را «منطقه امن» اعلام کرده بود! تا لحظه تنظیم این گزارش شهادت 45 غیرنظامی از جمله ده‌ها زن و کودک و نوزاد تایید شده است. تصاویر منتشر شده از اجساد سوخته و تکه‌تکه شده کودکان و نوزادان فلسطینی نیز به این ماجرا اضافه و باعث محکومیت‌های کم‌نظیر جهانی شد. آش جنایات رژیم صهیونیستی در رفح آن‌قدر شور شد که حتی، گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا به شدت علیه آن موضع گرفتند. اتحادیه اروپا نیز برای نخستین بار اعلام کرد، تحریم اسرائیل به خاطر جنایت در رفح را بررسی می‌کند و از آن سو شورای امنیت سازمان ملل نیز به درخواست الجزایر، دیروز جلسه اضطراری تشکیل داد. اما پاسخ این سؤال را که چرا رژیم صهیونیستی این قدر وقیح و بی‌پروا بدون اعتنا به فشارهای جهانی و تبعات این جنایت همچنان وحشیانه آدم می‌کشد، مصطفی برغوثی در الجزیره به خوبی توضیح داده است: «شکست سیاسی و نظامی اسرائیل آن هم پس از هشت ماه حمله همه‌جانبه، مقامات این رژیم را به مرحله دیوانگی رسانده و باعث رقم خوردن چنین جنایتی در رفح شده است.»

خشم نمایندگان مستقل کنگره آمریکا

انتقاد تند از رژیم صهیونیستی در کشوری مثل آمریکا، بسیار پرهزینه است. اما جنایت اسرائیل در رفح آن‌قدر هولناک بود که بتواند نطق برخی از نمایندگان کنگره آمریکا را باز کند. مثلا «آیانا پرسلی» در این باره این‌گونه موضع گرفت: «دیشب تصاویر وحشتناک و دلخراش زیادی از رفح منتشر شد. ایالات متحده تا کی می‌خواهد مقابل ارتش اسرائیل که نوزادان فلسطینی را سلاخی و مثله می‌کند، بی‌تفاوت باقی بماند؟ انسانیت ما کجاست؟»

«الکساندر کورتز» نیز با این جملات به بایدن تاخت که «حمله ارتش اسرائیل به اردوگاه بی‌گناهان در رفح یک جنایت غیرقابل دفاع است. این حمله سرپیچی آشکار از خط قرمز رئیس‌جمهور و درخواست دیوان کیفری بین‌المللی برای آتش‌بس است. زمان زیادی گذشته و رئیس‌جمهور هنوز به قول خود عمل نکرده است. او قول داده بود کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کند.» «رشیده طلیب»، سیاستمدار و نماینده معروف مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفت: «این حمله عمدی بود. شما نمی‌توانید به طور تصادفی تعداد زیادی از کودکان و خانواده‌های آنها را بارها و بارها بکشید و بگویید این یک اشتباه بود. نتانیاهوی دیوانه به ما گفته بود که می‌خواهد نسل‌کشی کند. آقای رئیس‌جمهور کی می‌خواهید حرفش را باور کنید؟» گفتنی است با افزایش شدید انتقادهای جهانی، نتانیاهو مدعی شد، در این حمله قصد کشتن دو فرمانده حماس را داشت ولی عملیات خوب پیش نرفت و اشتباه شد!

«مکسول فراست» هم اعلام کرد که «من از اخبار غم‌انگیز رفح متاثر شدم. فلسطینی‌ها در حالی که در چادرهای خود در منطقه امن بودند زنده زنده سوزانده شدند. خیلی‌ها بچه بودند. حمله نتانیاهو به رفح باید پایان یابد.» «کوری بوش»، یکی دیگر از نمایندگان کنگره آمریکاست که این‌گونه درباره حمله به رفح موضع گرفت: «بمباران رفح توسط نتانیاهو پیام روشنی ارسال می‎کند که او معتقد است هم خودش و هم دولت اسرائیل بالاتر از قوانین بین‌المللی و دیوان بین‌المللی کیفری هستند. نوزادان زنده زنده سوختند. فلسطینی‌ها یک شبه قتل عام شدند. به نسل‌کشی پایان دهید.» «باربارا لی» هم گفت که «تصاویر و فیلم‌‍‌های کشتار رفح غم‌انگیز است. این یک تصادف نبود. این پیامد مستقیم اقدامات بی‌پروای نتانیاهو بود. حمله رفح باید فوراً متوقف شود.» و در آخر نوبت به «پرامیلا جای‌اپال» رسید که این طور علیه رژیم آپارتاید اسرائیل و نتانیاهو موضع بگیرد: «حمله به رفح توسط ارتش اسرائیل وحشتناک است و کودکان، زنان و سالمندان بی‌گناه را به قتل رساند. این یک تهاجم به رفح است، همان تهاجمی که رئیس‌جمهور گفت تحمل نخواهد کرد و منجر به توقف کمک‌ها خواهد شد. زمان زیادی (برای آتش بس) گذشته است و دیگر هیچ جای امنی در غزه وجود ندارد.»

تحریم اسرائیل از سوی اروپا!

«پولیتیکو» اما نوشته است که وزیران خارجه اتحادیه اروپا برای اولین بار درباره تحریم اسرائیل مذاکره کرده‌اند. تارنمای پولیتیکو به‌نقل از وزیر خارجه ایرلند نوشت: «وزیران خارجه اتحادیه اروپا برای اولین بار درباره تحریم رژیم اسرائیل در صورت تخطی آن از حکم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره توقف فوری عملیات نظامی در رفح، مذاکرات مهمی انجام دادند.» اگر چه ما تصور می‌کنیم از اتحادیه اروپا و آمریکا آبی برای فلسطینی‌ها گرم نخواهد شد ولی به همین اندازه موضع‌گیری ضدصهیونیستی نیز نشان می‌دهد، حمایت از رژیم صهیونیستی اصلا کار ساده‌ای نیست و اروپایی‌ها هم نمی‌خواهند، انگِ حمایت از چنین رژیمی به پیشانی‌شان بخورد.

تظاهرات جهانی از ژاپن تا ترکیه

به لطف فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، زور «سانسور» نچربید و تصاویر جنایت هولناک نتانیاهو در رفح با سرعت در دنیا منتشر شد. عواطف عمومی و وجدان‌های بیدار فعال شدند و تظاهرات‌های بزرگ ضد صهیونیستی به راه افتاد. در تونس، اسپانیا، فرانسه، سنگال، آمریکا، مراکش، ترکیه، انگلستان، ایرلند و ژاپن جمعیت انبوهی به خیابان‌ها آمدند و علیه رژیم آپارتاید صهیونیستی موضع گرفتند. تظاهرکنندگان در برخی کشورها مثل تونس، آمریکا را حامی جنایات اسرائیل خواندند و خواستار کشیدن افسار نتانیاهو از سوی بایدن شدند.

گزارش تکان‌دهنده واشنگتن پست از محل جنایت

واشنگتن پست اما می‌گوید پس از این جنایت در رفح حاضر شده و با شاهدان عینی در این باره گفت‌و‌گو کرده است. طبق گزارش خبرنگار این روزنامه «من مردی را دیدم که زنده زنده می‌سوخت و آب نداشتم آتش او را خاموش کنم. کودکان از ما می‌خواستند مادر و پدر در حال سوختن آنها را نجات دهیم…» در ادامه گزارش واشنگتن پست می‌خوانیم: «خود شاهدان عینی در گفت‌و‌گو با ما صحنه‌های وحشتناک پس از حمله اسرائیل به اردوگاه رفح را توصیف کردند…آتش‌سوزی در یک اردوگاه موقت در محله تل‌السلطان رخ داد و به گفته وزارت بهداشت غزه، دست کم 45 نفر کشته شدند. والدین زنده زنده در چادرهای خود سوزانده شدند در حالی که کودکان فریاد می‌زدند و کمک می‌خواستند…» یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز که خواست نامش فاش نشود، گفت که «تصاویر رفح دلخراش است.» این سخنگو با اشاره به کشته شدن دو شبه نظامی گفت: «اسرائیل حق دارد به دنبال حماس برود، اما اسرائیل باید هر اقدام احتیاطی ممکن را برای محافظت از غیرنظامیان انجام دهد.»

«مقتدی صدر»، رئیس جریان صدر عراق نیز در واکنش به جنایت رفح گفت: «سفیر کودن آمریکا را از عراق اخراج کنید…» صدر این را هم گفت که «آن‌ها هر کسی را که صهیونیست نباشد، می‌کشند و با این کار وجهه یهودیان جهان را نیز تخریب می‌کنند… صهیونیست‌ها حتی می‌خواهند خود را به عنوان نماینده یهودیان جهان معرفی کنند که البته بسیاری از آن‌ها بیزار هستند…

(بنی صهیون) عبارت از تروریست‌هایی وقیح که با آسمان و ادیان آسمانی دشمنی دارند و با گستاخی هر چه تمام، خون [پیروان] تمام ادیان را مباح می‌کنند… مطالبۀ خود دربارۀ اخراج کردن آن کودن آمریکایی (سفیر آمریکا) و بستن سفارت [آمریکا] از طرق دیپلماتیک معمول بدون ریخته شدن خونی را تکرار می‌کنم تا این‌گونه رفتار و مسالمت‌جویی خودمان در برابر تروریسم و گستاخی آن‌ها را نشان دهیم. این بدتر از هرگونه آسیبی برای آن‌ها و بازدارنده‌تر از استفاده از زور است و این‌گونه بهانه‌ای برای متزلزل ساختن امنیت عراق و مردمش ندارند.»

سیلی اسپانیا، نروژ و ایرلند به اسرائیل

اما در حالی که دنیا صهیونیست‌ها را به خاطر جنایاتشان در غزه و رفح تحت شدیدترین فشارها قرار داده است خبر رسید اسپانیا، ایرلند و نروژ فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت شناختند و صهیونیست‌ها را به جنون کشاندند. وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که خشمگین به نظر می‌رسید در واکنش به این اقدام بموقع گفت اسپانیا در کنار ایران و یحیی سنوار، به دنبال نسل‌کشی یهودیان است! دقت کنید! اسرائیل در حالی که متهم به نسل‌کشی در غزه است و همین روزهاست که دادگاه‌های بین‌المللی حکم جلب سران این رژیم به جرم نسل‌کشی و جنایت جنگی را صادر کنند می‌گوید، حماس و ایران و این سه کشور اروپایی به دنبال نسل‌کشی یهودیان هستند!

نتانیاهو: باز هم به رفح حمله می‌کنم!

اما دیروز چند خبر عجیب و غریب نیز در‌باره جنگ غزه منتشر شد. خبر اول این بود که اشغالگران پس از مشاهده فشارهای شدید جهانی به این نتیجه رسیدند که حمله به رفح را متوقف کرده و آتش‌بس را بپذیرند. شبکه ۱۲ اسرائیل در این باره از اجماع بین کابینه جنگ این رژیم و نهادهای امنیتی برای توقف حمله به رفح و اعطای اولویت به توافق تبادل اسرا با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین خبر داد اما علی‌رغم توافق نهادهای سیاسی و امنیتی به طرح توقف حملات به رفح، نتانیاهو با اعتراض به این اجماع داخلی با دادن فرصت برای مذاکرات تبادل اسرا مخالفت کرد. این‌جا بود که خبر بعدی از راه رسید. صهیونیست‌ها دیروز دوباره رفح و چادرهای آوارگان فلسطینی را بمباران کردند و شماری از فلسطینی‌های بی‌گناه را به شهادت رساندند!

وزارت بهداشت فلسطین در غزه نیز «دیروز» اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در 24 ساعت گذشته 5 جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است. این وزارتخانه بیان کرد که در این حملات 46 فلسطینی به شهادت رسیده و 110 نفر هم زخمی شدند و بدین ترتیب با شهادت این افراد، شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته(15 مهر سال گذشته تاکنون) به 36 هزار و 96 نفر و شمار مجروحان نیز به 81136 نفر افزایش یافت. تاکنون این جنگ بیش از 15100 کودک و 10000 زن به شهادت رسیدند و هنوز هزاران نفر نیز مفقود و زیر آوار هستند و هر لحظه ممکن است بر تعداد شهدا افزوده شود.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اخراج پرستار آمریکایی از بیمارستان به خاطر حمایت از غزه

حِسن جبر، پرستار سی و دو ساله آمریکایی - فلسطینی،نیویورک

حمام خون به بهانه نجات ۴ اسیر؟؟؟

جناب مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.