سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / جشن احیای ۳۹۵ واحد راکد تولیدی در سفر رئیس‌جمهور به مازندران

جشن احیای ۳۹۵ واحد راکد تولیدی در سفر رئیس‌جمهور به مازندران

در سفر رئیس‌جمهور به استان مازندران، جشن احیای 395 واحد راکد تولیدی و صنعتی مازندران که در دولت مردمی به چرخه تولید بازگشته‌اند، برگزار شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در آغاز دومین سفر دولت مردمی به استان مازندران، کشاورزی، صنعت، گردشگری، جنگل، دریا و به خصوص نیروی انسانی کارآمد و مخلص را ظرفیت‌های ویژه این استان برای پیشرفت اقتصادی توصیف و تصریح کرد: دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و مراکز علمی و نیز پیشینه و قدمت تاریخی و شخصیت‌ها و مفاخر بیشمار که نه تنها در استان و کشور بلکه در جهان اسلام می‌درخشند، در کنار تاریخ و تمدن و هویت دینمدار مردم مازندران ظرفیت‌های قابل توجهی برای رشد و پیشرفت این استان هستند.

وی با عرض سلام و ادب به خانواده معظم شهدا، شهدای سرافراز و جانبازان و ایثارگران استان که همواره برای مازندران و کشورمان مایه افتخار بوده‌اند، اظهار داشت: امیدوارم در این سفر بتوانیم برای تامین بخشی از نیازهای استان که استاندار محترم، نماینده محترم مقام معظم رهبری در استان، مدیران، نمایندگان، نیروهای مسلح، عزیزان بسیجی و همه مدیران در استان بررسی کردند، تصمیمات مؤثری اتخاذ کنیم.

ایجاد بیش از 9 هزار و 564 فرصت شغلی

آیت‌الله رئیسی در برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان مازندران، در مراسم جشن احیای 395 واحد تولیدی و صنعتی استان مازندران که به طور میانگین بیش از 7 سال تعطیل و نیمه تعطیل بودند و در دولت مردمی به چرخه تولید بازگشته‌اند، حضور یافت.

با بازگشت این تعداد واحدهای احیا شده به چرخه تولید در استان مازندران در بخش‌های صنعتی و معدنی، کشاورزی، صنایع غذایی و تبدیلی و خدمات بازرگانی، بالغ بر 159 هزار و 542 هزار میلیارد ریال سرمایه احیا و برای بیش از 9 هزار و 564 نفر اشتغال ایجاد شده است.

احیای کارخانه‌ای به ارزش 11 هزار میلیارد تومان

که قرار بود 480 میلیارد تومان فروخته شود

آیت‌الله رئیسی همچنین به کارخانه تازه احیا شده صنایع چوب و کاغذ مازندران رفت و از بخش‌هایی از این کارخانه بازدید کرد.

کارخانه چوب و کاغذ مازندران با تلاش‌های دولت سیزدهم احیا شده و میزان تولید کاغذ تحریر در آن از چهار هزار و 700 تن به بیش از 120 هزار تن رسیده است.

همچنین با تلاش دولت در سال تحصیلی جاری، کاغذ کتب دانش‌آموزان در کارخانه چوب و کاغذ مازندران تولید شد.

با احیای کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران به عنوان بزرگ‌ترین تولید‌کننده انواع کاغذ در ایران در حال حاضر هزار و 241 نفر در این کارخانه مشغول به کار شده‌اند.

این کارخانه در سال‌های گذشته پس از توقف فعالیت برای واگذاری 480 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده بود که با تلاش و همت دولت مردمی و احیای این کارخانه هم اکنون ارزش کارخانه به بیش از 11 هزار میلیارد تومان رسیده است.

افتتاح ساختمان جدید بیمارستان  300 تختخوابی رازی قائمشهر پس از 18 سال وقفه

آیت‌الله رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان مازندران، ضمن افتتاح ساختمان جدید مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی رازی شهرستان قائمشهر، 574 تخت بیمارستانی جدید را در استان به صورت همزمان و از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح کرد.

ساختمان جدید بیمارستان رازی قائمشهر از جمله طرح‌های نیمه تمام استان مازندران بود که پس از 18 سال وقفه، با اهتمام دولت مردمی و با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد تومان در فضائی به مساحت 24 هزار متر مربع در 6 طبقه و با همه امکانات تخصصی از جمله 10 اتاق عمل تکمیل و تجهیز شد و با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی اطفال شمال کشور، مرکز جامع دیالیز و دانشکده دندانپزشکی بابل از جمله طرح‌های بهداشتی و درمانی استان مازندران بود که همزمان با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسیدند.

بهره‌برداری از 350 گلخانه روستایی با مشارکت مردم

در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان مازندران، با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی350 واحد گلخانه روستایی که با مشارکت مردم و تسهیلات معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری احداث شده است، به بهره‌برداری رسید.

دولت مردمی در راستای حمایت از بخش کشاورزی به متقاضیان این بخش و تولید کنندگان گلخانه‌ای تسهیلات پرداخت می‌کند.

با بهره‌برداری از این گلخانه‌های روستایی تولید و بهره‌وری در روستاهای شهرستان قائمشهر به 7 تا 10 برابر افزایش یافته است.

در استان مازندران یک هزار و 33 هکتار اراضی باغی زیر کشت گل و گیاه قرار دارد و سالانه حدود 430 میلیون گیاهان آپارتمانی، 21 میلیون گلدانی، 226 میلیون گل شاخه بریده، 85 میلیون درخت و درختچه و 53 میلیون بدنه گل تولید می‌شود.

حق‌طلبی و عدالت‌خواهی امروز در مقابل نظام سلطه

به برکت خون شهدا حاصل شده است

همچنین آیت‌الله رئیسی در دیدار با جمعی از خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس، مدافع امنیت و سلامت و مدافعین حرم، در ایام سالروز شهادت شهدای حماسه خان‌طومان حفظ یاد، نام و مسیر نورانی شهدا را برای آینده کشور، نظام اسلامی و نسل جوان راهگشا دانست و اظهار کرد: بقا و تاثیرگذاری خون مطهر شهدای ما از آنجا که متصل به خون حضرت ثارالله و شهدای کربلاست از سوی خدای متعال تضمین شده است.

وی در ادامه جهل‌زدایی از جامعه بشری و پیدایش موج بیداری و خیزش ملت‌های آزاده در سراسر عالم علیه ظلم نظام سلطه را از جمله آثار و برکات خون مطهر شهدا عنوان کرد و افزود: امروز به برکت خون شهدا دانشگاه‌های سراسر عالم و خیابان‌های کشورهای مختلف عرصه عدالت‌خواهی، حق‌طلبی و مقابله با ظلم و جنایتگری رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن شده و این بیداری خاموش شدنی نیست.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه خانواده معظم شهدا پرچم‌های برافراشته ایثار و شهادت، چشم و چراغ ملت و پشتوانه‌های محکم و استوار برای کشور و نظام اسلامی هستند، بر اهتمام ویژه دولت به پیگیری مطالبات مردمی به‌عنوان مهم‌ترین دغدغه خانواده‌های شهید و ایثارگر استان تاکید کرد.

دستورات رئیسی

برای رفع موانع اجرای طرح جامع خودکفایی

تولید برنج، مولدسازی و توسعه زیرساخت‌های بندری استان

در جلسه جلسه پیگیری موضوعات ویژه استان مازندران ابتدا موضوع تقویت و حمایت از برنجکاران مازندرانی و رفع موانع افزایش تولید و حرکت به سمت خودکفایی در تولید برنج مورد بحث و بررسی قرار گرفت و وزیر جهادکشاورزی در گزارشی از میزان تولید برنج و میزان نیاز سالانه برنج کشور، از تدوین طرحی جامع برای خودکفایی در تولید برنج خبر داد.

وزیر جهادکشاورزی در گزارش خود عدم تامین اعتبار لازم برای تسطیح و زهکشی شالیزارها، عدم سیاستگذاری دقیق در واردات برنج در سنوات گذشته، نیاز به تامین بموقع نهاده‌ها و به روزرسانی ابزارآلات و تجهیزات در فرآوری برنج را از جمله موانع پیش‌روی خودکفایی تولید این محصول استراتژیک در کشور برشمرد. رئیسی در این جلسه پس از شنیدن نظرات و پیشنهادات اعضای جلسه به وزیر جهادکشاورزی دستور داد، با محاسبه دقیق و به روزرسانی آمار میزان نیاز کشور به برنج، میزان تولید این محصول در کشور و میزان مورد نیاز برای واردات، زمینه لازم برای اعمال محدودیت هوشمند در واردات برنج را فراهم کند.

در ادامه این جلسه مسائل بنادر نوشهر، امیرآباد و بندر صیادی کلیکا از جمله کمبود زیرساخت‌های انرژی و کمبود زیرساخت‌های مورد نیاز حمل‌ونقل در این بنادر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با موافقت رئیس‌جمهور تامین انرژی و زیرساخت لازم برای شرکت‌های مستقر در بندر امیرآباد توسط وزارت نیرو، تسریع در راه‌اندازی اسکله رورو بندر امیرآباد توسط وزارت راه و شهرسازی، تقویت خطوط کشتیرانی کانتینر بر، تامین و تخصص اعتبار لازم برای آزادسازی اراضی 100 هکتاری بندر امیرآباد و لایروبی حوضچه آرامش بندر بابلسر و تکمیل تاسیسات دریایی و بندری آن مورد تصویب قرار گرفت.

رئیس‌جمهور همچنین با تاکید بر توجه ویژه نسبت به گمرکات و جلوگیری از رسوب کالاها به مسئولین مربوط دستور داد از ورود هرگونه کالایی به بنادر بدون ثبت سفارش جلوگیری و در صورت تکرار با مدیران خاطی شدیدا برخورد کنند.

دستور رئیس‌جمهور برای تقویت زیرساخت‌ها

و توسعه بندر نوشهر

آیت‌الله رئیسی در ادامه نیز با حضور در بندر نوشهر ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این بندر در جریان جزئیات فعالیت‌ها و تجارت با کشورهای همسایه و همچنین موانع پیش‌روی توسعه این بندر قرار گرفت.

وی در جریان بازدید از بندر نوشهر با اشاره به توسعه همکاری‌های تجاری کشور به ویژه با همسایگان دستوراتی در جهت تقویت زیرساخت‌ها و توسعه این بندر صادر کرد.

رئیس‌جمهور همچنین ضمن بازدید از انبار کالاهای اساسی و همچنین انبار خودروهای موجود در این بندر که در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته، با اشاره به لزوم جلوگیری از ورود هرگونه کالا به بنادر بدون ثبت سفارش، بر ضرورت تسریع در تعیین تکلیف کالاهای باقی مانده در این بندر تاکید کرد.

تعیین وضعیت شهرک صنعتی نوشهر

پس از بیش از دو دهه بلاتکلیفی

آیت‌الله رئیسی پیش از ظهر جمعه در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان مازندران، در اجتماع باشکوه مردم نوشهر ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت امام رضا‌(ع)، هویت و فرهنگ مردم جای‌جای مازندران را برآمده از عشق به اهل بیت عصمت و طهارت و فرهنگ دینی و برخاسته از آموزه‌های دینی توصیف و تصریح کرد: فرهنگ و هویت مردم استان با 10 هزار و 400 شهید و ایثارگران و جانبازانی عجین است که سند هویت ملت ایران و گواه از خودگذشتگی آنها در دفاع از کشور، دین و ارزش‌های الهی و انقلاب اسلامی هستند.

وی همچنین به قفل شدن تعیین تکلیف شهرک صنعتی نوشهر از دهه 70 اشاره کرد و گفت: به دلیل تعارضات محیط زیستی، مردم از دهه 70 منتظر تعیین تکلیف این شهرک صنعتی بودند که به لطف خدا این قفل باز شد و ان‌شاءالله تعداد زیادی کارگاه و واحد تولیدی در این شهرک فعال و حداقل هزار فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه استان مازندران و نوشهر قطب کشاورزی هستند و می‌توانند قطب صنعتی هم باشند، خاطرنشان کرد: سیاست‌های اقتصاد دریامحور نیز ابلاغ شده و اقتصاد دریا نیز در این منطقه باید بیش از گذشته فعال شود که اقداماتی هم در این زمینه صورت گرفته و باید تسریع شود؛ با وجود سواحل طولانی اقتصاد دریا در کل اقتصاد کشور تنها حدود 4 درصد سهم دارد که این سهم باید بیش از اینها افزایش یابد.

دکتر رئیسی ضمن قدردانی از مهمان‌نوازی و استقبال گرم مردم افزود: آنچه مردم بیان کردند یا در دست‌نوشته‌ها نوشته‌اند حتما مورد توجه خواهد بود؛ مردم بدانند دغدغه آنها دغدغه ماست و رنج و شادی شما رنج و شادی ماست. دوست داشتم به همه شهرستان‌های استان سفر و با مردم دیدار کنم که امکان آن فراهم نشد. مسئله ایجاد استان جدید در این منطقه مورد بررسی است و حتما ابعاد آن به شکل دقیق بررسی خواهد شد.

تاکید بر اهمیت سرکشی مستمر مدیران استانی به مناطق مختلف و مشاهده و پیگیری مشکلات مردم از نزدیک

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی همچنین در نشست شورای اداری استان با تاکید بر اهمیت نگاه، رویکرد و عمل در جهت ایجاد تحول تصریح کرد: باور ما این است که در کشور هیچ مشکلی وجود ندارد که قابل حل به دست جوانان با کفایت و کارآمد این کشور نباشد؛ باور و منطق ما باور و منطق «ما می‌توانیم» است، چرا که منطق ما نمی‌توانیم و نمی‌شود مورد قبول مردم، انقلاب و اقتضای انقلابی اندیشیدن و عمل کردن نیست.

رئیس‌جمهور احیای 395 واحد تولیدی را گواه و جلوه آن دانست که با ظرفیت‌های موجود در استان و کشور کارهای بزرگی می‌شود انجام داد، اظهار داشت: امروز همچنین در جریان بازدید از روستای خرماکلا شاهد جلوه‌های زیبایی از جذب مشارکت مردمی در اقتصاد بودم که توسط خود روستائیان رقم خورده بود و شاهد روستایی بودیم که حتی یک نفر بیکار نداشت یا گزارش خانمی را شنیدیم که می‌گفت به تنهائی 7 هزار کارآفرین را سازماندهی کرده است؛ اینها نشان می‌دهد که خیلی از اوقات فعالان اقتصادی و کارآفرینان می‌توانند بدون تسهیلات و حمایت دولتی کارهای بزرگی انجام دهند و ما فقط باید موانع را از سر راه آنها کنار بزنیم.

رئیسی عمل جهادی را انتظار مردم، شهدا و رهبری از همه مدیران دانست و افزود: امروز وصیت و خواسته 10 هزار و 400 شهید استان در فضا طنین‌افکن است و پیام همه آنها به ما گره‌گشایی از زندگی مردم است و اساسا تجلیل واقعی از شهدا عمل به همین خواسته و وصیت آنهاست. از جمله کارهایی که باید در همین راستا انجام دهیم این است که تلاش کنیم اقتصاد روستاها به صرفه و پررونق شود تا روستائیان مجبور به مهاجرت نشده و شاهد گسترش حاشیه‌نشینی نباشیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت سرکشی مستمر مدیران استانی به مناطق مختلف و مشاهده و پیگیری مشکلات مردم از نزدیک تاکید کرد: در شرایطی که دشمن با روش‌های مختلف به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی است، ابرپروژه دولتمردان و همه مدیران و مسئولان دستگاه‌های اداری و اجرائی کشور باید ایجاد امید در جامعه باشد.

رئیسی همچنین بر لزوم حفظ کرامت عموم شهروندان جامعه در هر شغل و کسوتی تاکید و تصریح کرد: حفظ کرامت کارمندان و افراد زیرمجموعه به منظور جلوگیری از وقوع هرگونه روابط ناسالم اداری منافاتی با کنترل و نظارت ندارد.

زنجیره تولید تا توزیع برنج

با هدف جلوگیری از اجحاف

به تولیدکننده و مصرف‌کننده بازنگری شود

علاوه‌بر اینها، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با حضور در نشستی با فعالان اقتصاد مردمی در روستای خرماکلای این استان، ضمن تشکر از همه کسانی که با خلاقیت برای احداث بزرگ‌ترین و مجهزترین مجتمع آموزشی روستایی کشور در این روستا تلاش کردند، تصریح کرد: این مدرسه در کنار آموزش، به ایجاد اشتغال، تولید و خلق ثروت و ارزش افزوده و نیز کار دانش‌بنیان نیز توجه دارد که بسیار ارزشمند است.

وی در ادامه با اشاره به مطالب مطرح شده در این نشست از سوی فعالان اقتصاد مردمی از جمله مشکلات ناشی از نظام اداری پیچیده و خسته‌کننده برای تولیدکنندگان اظهار داشت: دستیار مردمی‌سازی رئیس‌جمهور به اتفاق استاندار و دیگر مسئولان مربوطه باید در نشست‌هایی با فعالان اقتصاد مردمی که این مشکلات را در میدان تجربه و لمس کرده‌اند به طور دقیق این مشکلات و راهکارهای پیشنهادی را احصا و برای رفع آنها اقدام کنند.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به اظهارات یکی از دیگر از فعالان اقتصاد مردمی درباره تفاوت 7 برابری سود تولید و توزیع برنج میان تولیدکننده و واسطه‌ها و دلالان افزود: این مسئله از یک‌سو اجحافی بزرگ به تولیدکنندگان و از سوی دیگر اجحافی بزرگ به مصرف کنندگان است و باید هر چه سریع‌تر با بررسی دقیق زنجیره تولید تا توزیع و مصرف برنج، ساز و کاری برای قطع دست دلالان به نفع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ایجاد شود.

افتتاح بزرگ‌ترین و مجهزترین مدرسه روستایی کشور

در خرماکلای مازندران

آیت‌الله رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین سفر استانی دولت مردمی به مازندران، مجتمع آموزشی برکت ‌زنده‌یاد مرحوم حاج حسن اصغرزاده را در روستای خرماکلای قائمشهر که یکی از مدارس نسل جدید با رویکرد و محوریت پیشرفت جامعه پیرامونی و با زیرساخت‌ها و فضاهای جانبی متفاوتی است، به بهره‌برداری رساند. این مجتمع آموزشی که ساخت آن جزو مصوبات دور اول سفر رئیس‌جمهور است،‌ در زمینی به مساحت 2 هزار و 400 متر مربع با اعتبارات دولتی، حمایت بنیاد برکت و خیرین مدرسه‌ساز ساخته و تجهیز شده است. برای ساخت و تجهیز این مجتمع آموزشی در روستای خرماکلا که علاوه‌بر کلاس درس، دارای زمین چمن ورزشی، آمفی تئاتر، کلاس‌های آموزشی روباز و تجهیزات آموزشی هوشمند است، 330 میلیارد ریال هزینه شده و این نخستین مجموعه با عنوان «مدرسه، کانون توسعه و پیشرفت روستا» در کشور است. از ویژگی‌های مهم این مجتمع بزرگ آموزشی روستایی، مهارت‌آموزی و کارآفرینی عملی به دانش‌آموزان است. در فضای جانبی این مجتمع آموزشی فضائی برای آموزش دامداری، مرغداری، احداث و نگهداری گلخانه گل‌های تزیینی به دانش‌آموزان در نظر گرفته شده که علاوه‌بر تحصیل، اشتغالزایی و کارآفرینی را نیز آموزش ببینند.

با افتتاح این مجتمع آموزشی در روستای خرماکلای استان مازندران، تعداد مدارس روستایی افتتاح‌شده در دولت مردمی به 4 هزار و 913 مدرسه رسید.

امروز همه بخش‌ها در مقابله قاطع با فساد و کژی‌ها

اجماع دارند

آیت‌الله رئیسی در اجتماع باشکوه مردم ساری در مصلای این شهر نیز با بیان اینکه تاریخ این استان گواه ولایتمداری و دینمداری و ایستادگی مردم آن در دفاع از دین و ارزش‌ها است، تصریح کرد: دلیل صدق این ادعا شهدا و ایثارگران این استان و حضور مردم مازندران در خط مقدم عرصه‌های دفاع از انقلاب و کشور از جمله در دفاع مقدس است.

وی همچنین با اشاره به در دست احداث بودن 8 هزار و 300 واحد مسکونی در بخش‌های مختلف استان مازندران خاطرنشان کرد: در برخی بخش‌های استان به دلیل اراضی کشاورزی و فضاهای سبز و منابع طبیعی با کمبود زمین برای ساخت مسکن مواجه هستیم که البته این مشکل قابل حل است و اقداماتی در این زمینه در حال انجام است.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقتدار و افتخارآفرینی اجرای عملیات «وعده صادق» برای کشور افزود: اجرای این عملیات یک تجربه موفق بود که نشان داد اگر اقدامی با هماهنگی و همیاری همه قوا، نیروها و بخش‌های کشور انجام شود چقدر اجماع‌ساز و موفق خواهد بود. امروز در کشور برای مبارزه قاطع با فساد و کژی‌ها اجماع وجود دارد و پیام این اجماع برای مردم امید و برای متخلفان و مفسدان تهدید است.

رئیسی همچنین آبگیری 5 هزار هکتار از تالاب میانکاله و افزایش 1700 مگاواتی تولید برق در 3 نیروگاه استان را از جمله اقدامات دولت در راستای توسعه کشاورزی و صنعت استان عنوان کرد و گفت: در زمینه جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی نیز اقداماتی از سوی دولت در جهت اشتغال، توسعه و رشد اقتصادی استان صورت گرفته است. رئیس‌جمهور در ادامه ضمن تمجید از نقش‌آفرینی و مشارکت فعال زنان و دختران استان مازندران در حوزه صنایع دستی در کنار مشارکت در بخش کشاورزی از همه مدیران استان خواست نسبت به  استعدادهای درخشان بانوان در عرصه‌های اجتماعی، علمی، ورزشی و اقتصادی توجه ویژه داشته باشند. رئیسی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات پیگیری و حل مسائل و موضوعات ویژه در سفرهای استانی افزود: ما در دولت مردمی معتقدیم هیچ مشکل و مسئله‌ای در کشور وجود ندارد که راه‌حل نداشته باشد، اگر دیروز کسانی بودند که حل مسائل را به خارج از مرزها گره می‌زدند و می‌گفتند مشکلات فقط به دست بیگانگان حل می‌شود، ما به تاسی و تبعیت از رهبری معظم انقلاب می‌گوییم حل مسائل کشور به دست مردان و زنان توانای همین کشور رقم خواهد خورد چرا که بیگانگان گرهی از مشکلات هیچ کشور و ملتی باز نکرده‌اند.

وی تاکید کرد: بدانید بنده طلبه خدمتگزار، شأن خود را فقط نوکری و خدمتگزاری برای مردم ولایتمدار و این کشور می‌دانم و در هیچ جایگاهی و هیچ کوی و برزنی جز به آنچه که مورد رضای خدا و منافع ملت باشد فکر نمی‌کنم.

رئیس‌جمهور در پایان همچنین بر عزم و اراده دولت برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان تاکید و از مدیران استان خواست اجرای مصوبات سفر را به صورت جهادی و با تلاش مضاعف پیگیری نمایند.

احیای واحدهای تولیدی مایه امیدواری دوستداران

و ناامیدی دشمنان انقلاب است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان مازندران، در مراسم جشن احیای 395 واحد تولیدی و صنعتی استان مازندران ضمن تبریک دهه کرامت، از حضور در مراسم جشن احیای این واحدهای تولیدی و صنعتی به دست توانای کارگران و تدبیر مدیران ابراز خرسندی کرد و گفت: در بازدید قبلی ما از این کارخانه در کمال تاسف شاهد آن بودیم که این واحد و بسیاری واحدهای تولیدی به دلایلی که این‌جا مجال بیان آنها نیست، تا مرز تعطیلی و بعضا تعطیلی کامل پیش رفته بودند. رئیس‌جمهور با اشاره به گلایه‌های مطرح شده از سوی کارگران دلسوز این واحد تولیدی نسبت به بی‌توجهی به تولید داخلی و واردات بی‌رویه در بازدید قبلی خود افزود: در بازدیدی که از نمایشگاه برپا شده از غرفه‌های برخی واحدهای احیا شده داشتیم، تاریخ تعطیلی آنها سال‌های دهه 90 و احیای آنها سال‌های 1401 و 1402 عنوان شده بود.

رئیس‌جمهور با اشاره به زمینه‌های متنوع مصرف کاغذ و قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته از سوی همه دست‌اندرکاران احیای این واحدها تصریح کرد: شما کارگران و مدیران عزیز به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی سربازان و افسران میدان اقتصاد هستید که با کار و تلاش و فعالیت در حال ناامید کردن دشمنان و امیدوار کردن دوستان و دوستداران انقلاب هستید.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند، راه‌حل اصلی رشد اقتصاد کشور رونق تولید است و شما تلاشگران این عرصه هستید. روزگاری پدران، برادران و بعضی از خود شما در سنگر دفاع از خاک میهن مجاهدت و ایثار کردید و امروز در سنگر روشن نگه داشتن چراغ تولید و رشد اقتصاد برای ناامید کردن دشمن مجاهدت می‌کنید.

پیگیری آخرین وضعیت امدادرسانی

به سیل‌زدگان خراسان رضوی از سوی دکتر رئیسی

آیت‌الله رئیسی در تماسی تلفنی با استاندار خراسان رضوی ضمن اطلاع از آخرین اخبار و جزئیات وقوع سیل در این استان و امدادرسانی‌های صورت گرفته، دستور داد همه امکانات برای تسریع در رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان و آسیب‌دیدگان بسیج شود.

منصوری: برکناری ۱۰ مدیرکل‌ ناکارآمد

در مازندران صادر شد

گفتنی است محسن منصوری، معاون اجرائی رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری مازندران با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی اظهار کرد: ارزیابی عملکرد مدیران یکی از برنامه‌های مد نظر است که ما در سفرهای استانی پیش از سفر و حین سفر انجام می‌دهیم. وی افزود: با بررسی‌هایی که از مسیرهای مختلف توسط دستگاه‌های اجرائی، حوزه‌های نظارتی ریاست جمهوری و مشورت با استاندار انجام شد، پیشنهاد ما به رئیس‌جمهور این است که دست‌کم ۱۰ نفر از مدیران استانی جای خودشان را به مدیران تازه‌نفس بدهند تا بتوانیم برای حوزه‌های اجرائی این استان گام بلندی در مسیر خدمت به مردم برداریم.

قابل ذکر است که اولین روز سفر رئیس‌جمهور به استان مازندران، این مدیران کل برکنار شدند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

وعده تهرانی‌ها؛ جشن‌امام‌رضایی‌ها روز جمعه

روز جمعه ۲۸ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در مسیر میدان، ولی‌عصر(عج) تا میدان هفت‌تیر

فراخواندن نویسندگان و هنرمندان برای به تصویر کشیدن تقابل شرافت و شرارت در غزه

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.