سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / تعطیلی شنبه‌ها تبلیغاتی است یا نیاز واقعی؟

تعطیلی شنبه‌ها تبلیغاتی است یا نیاز واقعی؟

سجاد صفارهرندی درباره تعطیلی ‌شنبه‌ها نوشت:‌ از جمعیت 24 میلیونی شاغلین در کشور ما چه تعداد از افراد به طور مستقیم درگیر تعاملات تجاری، مالی و بانکی بین‌المللی هستند؟

روزهای هفته در سنت اسلامی

سجاد صفارهرندی تصریح کرد: در سنت اسلامی هفته با شنبه آغاز و به جمعه ختم می‌شود. هر روز آداب و اعمال خاص خود را دارد و نهایتا جمعه روز مشخص عبادی و مدنی اجتماع اسلامی است.
دستکاری در این تنظیم زمانی، خواه و ناخواه با تبعات و دلالت‌های مهم فرهنگی و تمدنی همراه است.
وی افزود: به نظرم من اهمیت چنین کاری شاید یکی دو پله از تغییر خط و زبان در دگرگون کردن فرهنگ عمومی کمتر باشد و تبعات و نتایج آن خصوصا در بلندمدت خود را نشان خواهد داد.
دارای تبعات ضدکار و فعالیت می‌خواند و بیان می‌کند: حتی اگر این جراحی نابهنگام در تغییر تصویر و تصور شنبه توفیق یابد، تغییر تلقی عمومی از پنجشنبه (به عنوان روز نیمه تعطیل) ساده نخواهد بود.
بدین ترتیب در عمل، روزهای فعال و سرپای هفته از 5 روز به 4 روز (از یکشنبه تا چهارشنبه) کاهش می‌یابد که این موضوع ضربه مهمی به کل روال فعالیت و کارهای اقتصادی و اداری و آموزشی کشور می‌زند.
به نظر می‌رسد یک هاله تبلیغاتی خاصی نیز حول تعطیلی شنبه‌ها بوجود آمده که اینطور وانمود می‌کند که عدم تعطیلی این روز خسارت بار است اما اصرار بیشتر این ماجرا به معنای بررسی دقیق کارشناسی نیست.
این در شرایطی است که کارشناسان از ضربات مهم فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی با تعطیلی شنبه‌ها سخن می‌گویند که نباید این موارد را نادیده گرفت و با بررسی بیشتر به سراغ ایجاد تغییرات در ساختار روزهای هفته رفت.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چرا برای تعطیلی شنبه‌ها به دفتر رهبر انقلاب نسبت خلاف می‌دهید

مجلس شورای اسلامی

اولویت منتخبان مجلس چاره‌اندیشی برای حل مشکلات کشور باشد

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.