سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / علیرضا زاکانی شهردار تهران: امروز عملیات عمرانی خط ۹ مترو تهران آغاز می‌شود

علیرضا زاکانی شهردار تهران: امروز عملیات عمرانی خط ۹ مترو تهران آغاز می‌شود

/ دستگاه‌های مسئول هم از قرارداد شهرداری با چین خبر دارند و هم در متن آن هستند

شهردار تهران از آغاز عملیات عمرانی خط ۹ متروی تهران خبر داد و گفت: این خط از چیتگر شروع می‌شود و تا دولت‌آباد ادامه دارد و نقاط مختلف شهر تهران را به هم متصل می‌کند

علیرضا زاکانی شهردار تهران امروز – چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه – در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز عملیات عمرانی خط ۹ مترو تهران آغاز می‌شود؛ این خط از چیتگر شروع می‌شود و تا دولت‌آباد ادامه دارد. این خط مترو از شمال تا جنوب است و نقاط مختلف شهر تهران را به هم متصل می‌کند.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی دو خط ۸ و ۱۰ مترو نیز قبل از عید نوروز شروع شده است و خط چهارم را هم در هفته‌های آینده آغاز خواهیم کرد.

شهردار تهران در تشریح هزینه‌های ساخت مترو با بیان اینکه هر کیلومتر خط مترو حدود ۳ هزار میلیارد تومان هزینه دارد، تصریح کرد: خط ۹ که در حدود ۴۰ کیلومتر است، عددی بالغ بر ۱۲۰ همت را به خود اختصاص می‌دهد.

زاکانی گفت: عملیات‌ خط مترو در مدت حدود ۴ تا ۵ سال کامل می‌شود اما هر قطعه‌ای که تکمیل و متصل شود، به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی درباره قرارداد با شرکت چینی برای واردات اتوبوس نیز توضیح داد: این یک شرکت ساختمانی است و هیچ ارتباطی به خرید خودرو ندارد. فردی که آن حرف‌ها را زده بود، حرف‌هایش نادرست و غیرکارشناسی است به عنوان مثال خط ۱، ۲ و ۳ توسط شرکت نظامی چینی تامین مالی شده است.

زاکانی در خصوص محرمانگی این قرارداد، اظهار داشت: محرمانگی آن به معنای مشخص از طرف خارجی است و در دولت هم اعلام شد که به دلیل آسیب نرسیدن به موضوعات باید از طرف دستگاه‌های مسئول رسیدگی شود؛ لذا تمامی دستگاه‌های مسئول هم از قرارداد خبر دارند و هم در متن آن هستند. محصول این قرارداد بسیار ارزان تر از محصول داخلی است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

مردم بدانند چه اتفاقاتی دارد می‌افتد

زاکانی شهردار تهران

پاسخ‌های مستند شهردار تهران به ابهامات قرارداد توسعه حمل‌ونقل عمومی با چین

شهردار تهران علیرضا زاکانی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.