سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / نشان فداکاری کشور ترکیه از سوی «اردوغان» به رئیس‌جمعیت هلال احمر ایران اعطا شد

نشان فداکاری کشور ترکیه از سوی «اردوغان» به رئیس‌جمعیت هلال احمر ایران اعطا شد

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با اعطاى لوح و نشان فداکاری به «پیرحسین کولیوند» از خدمات سریع و مناسب هلال احمر ایران در عملیات نجات و امدادرسانی به مردم زلزله‌زده ترکیه، قدردانی کرد.
 گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، عصر سه شنبه ۵ اردیبهشت، رئیس‌جمهور ترکیه در مراسم قدردانی از عوامل داخلی و خارجی در کمک به زلزله‌زدگان آن کشور، برای قدردانی از اقدامات امدادى و بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری را به پیر حسین کولیوند رئیس‌جمعیت هلال احمر کشورمان اعطا کرد.
رئیس‌جمعیت هلال احمر پیش از این نیز به دلیل حضور سریع و موثر امدادگران ایرانی در عملیات امدادی و درمانی در پاسخ به زلزله ترکیه، از سوی رئیس‌فدراسیون جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر، مستقر در ژنو، مورد قدردانی قرار گرفته بود.
هلال احمر ایران اولین کشوری بود که هواپیماهای اقلام امدادی آن در فرودگاه‌های مناطق زلزله زده ترکیه به زمین نشست. پروازهایی که همچون بسیاری از کشورها فقط حامل اقلام امدادی به ترکیه نبود، بلکه تیم‌های امداد و نجات و امدادگران با تجربه را به مناطق زلزله زده رسانده بود.
امدادگران ایرانی تا پایان عملیات نجات در آن کشور ماندند و پس از آن نیز در عملیات امدادرسانی همچون برپایی اردوگاه‌های اسکان اضطراری با نیروهای ترکیه همکاری کردند. در حالی که امدادگرانی بسیاری از کشورهای مشارکت‌کننده پس از عملیات نجات خاک ترکیه را ترک کردند.
رئیس‌جمعیت هلال‌احمر در پیامی‌با ‌اشاره به حضور موثر و مقتدرانه این جمعیت در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کشور همسایه و کسب مدال فداکاری از دستان رئیس‌جمهوری ترکیه، نوشت: این مدال را با افتخار به همه امدادگران، داوطلبان و کارکنان هلال‌احمر تقدیم می‌کنم که وجودشان مایه فخر ایران در هر نقطه از جهان است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

۷۰۰ هزار داوطلب جدید به هلال احمر پیوستند

 پیرحسین کولیوند

رئیس‌جمعیت هلال احمر: جمهوری اسلامی ایران تنها کشور مورد تقدیر صلیب سرخ جهانی در زلزله ترکیه بود

جمعیت هلال احمر، پیرحسین کولیوند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.