سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / هندوهای افراطی کتابخانه 113 ساله مسلمانان را آتش زدند

هندوهای افراطی کتابخانه 113 ساله مسلمانان را آتش زدند

کتابخانه‌ای در ایالت بِهار هند که ۱۱۳ سال قدمت داشت، در جریان یکی از جشن‌های مذهبی هندوها توسط پیروان افراطیِ این آیین به آتش کشیده شد.
در میان هندوها که سالیان سال است که همراه مسلمانان در هند زندگی مسالمت‌آمیز داشته‌اند، گروه‌های افراطی وجود دارند که در بی‌خِردی و وحشی‌گری می‌توان آنان را با مغولان قیاس گرفت. اخیراً رسانه‌ای شد که کتابخانه‌ای در ایالت بِهار هند که ۱۱۳ سال قدمت داشت و از میراث‌های مهم تاریخ هند محسوب می‌شد، ماه گذشته در جریان یکی از جشن‌های مذهبی هندوها توسط گروهی از هندوهای افراطی به آتش کشیده شد.
البته بِهار در آن روز شاهد چندین حادثه دیگر نیز بود؛ چندین نفر زخمی شدند، خودروها و مغازه‌ها هدف حمله قرار گرفتند. پلیس چند نفر را در پیوند با این خشونت‌ها دستگیر کرده است و تحقیقات در این بار ادامه دارد. آن‌طور که ایسنا از بی.بی.سی نقل کرده، امروز از این کتابخانه چیزی نمانده است جز دیوارهای آغشته به خاکستر، بقایای مبلمان و وسایل نابودشده و صفحات پاره‌پاره کتاب‌های سوخته.
این کتابخانه با بیش از ۴۵۰۰ کتاب، از جمله متن‌های باستانی و کتب مقدس اسلامی که مشمول نمونه‌هایی فاخر از خوش‌نویسی نیز می‌شد، بخشی از مدرسه اسلامی «عزیزه» در شهر بِهار شریق واقع در ایالت بِهار بود که توسط گروهی اوباش وابسته به هندوهای افراطی به آتش کشیده شد.
از جمله کتاب‌های سوخته، قرآن‌ها و کتاب‌های مختلف حدیث بودند که بسیاری از آن‌ نسخه‌ها حداقل بیش از ۱۰۰ سال قدمت داشتند.

مهاجمانی که به کتابخانه حمله کردند، باتوم، سنگ و بمب‌های دستی بنزینی همراه داشتند. به گفته افراد محلی‌، مهاجمان با سر دادن شعارهای تحریک‌آمیز به این مدرسه اسلامی هجوم بردند و آن ‌را آتش زدند تا بخشی از تاریخ خود را نابود کنند!
بازداشت رهبر جدایی‌طلبِ متواریِ سیک‌ها
خبر دیگر از این شبه قاره آن‌که رسانه‌ها از بازداشت «آمریتپال سینگ» رهبر متواری و جدایی‌طلب سیک‌ها توسط پلیس هند خبر می‎دهند.

او روز یکشنبه پس از یک ماه فرار در ایالت پنجاب بازداشت شد.

بر اساس اعلام این رسانه، تلاش‌‌ها برای بازداشت این رهبر ۳۰ ساله جدایی‌طلب‌ سیک‌‌های هند در پی حمله هواداران او به یکی از مقرهای پلیس در ماه فوریه (بهمن-اسفند 1401) آغاز شد.
طرفداران «آمریتپال سینگ» به دنبال بازداشت یکی از دستیاران او به مقر پلیس یورش برده بودند. دستیار رهبر جدایی‌طلب سیک‌های هند مظنون به اقدام خشونت‌‌آمیز و تلاش برای برای آدم‌ربایی بود.

در جریان حمله هواداران آمریتپال سینگ به مقر پلیس در شهر امریتسار چند مأمور مجروح شده بودند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین/ اسناد اطلاعاتی آمریکا در مورد جنایت منافقین چه می‌گوید؟

وحشی‌گری میلیشیا منافقین

ده‌ها معترض حامی فلسطین در آمریکا دستگیر شدند

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.