سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / 30 هزار نظامی آمریکایی از 11 سپتامبر تاکنون خودکشی کرده‌اند

30 هزار نظامی آمریکایی از 11 سپتامبر تاکنون خودکشی کرده‌اند

نتایج مطالعات دانشگاه «براون» در آمریکا نشان می‌دهد از 11 سپتامبر تاکنون یعنی طی تقریبا 20 سال گذشته دست کم 30 هزار نظامی آمریکایی خودکشی کرده‌اند. برخی منابع این عدد را بسیار بیشتر اعلام کرده‌اند.
بر اساس گزارش‌ها نظامیان آمریکایی که به دلیل خودکشی جان خود را از دست داده‌اند؛ بسیار بیشتر از نظامیانی هستند که در لشکر کشی‌ها و درگیری‌های نظامی آمریکا کشته می‌شوند. آمار و ارقام متفاوتی از سونامی خودکشی در بین نظامیان آمریکایی ارائه شده است. حدود یکسال پیش روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی با هشدار به پنتاگون درباره این موضوع نوشته بود: «بیش از ۴۵ هزار کهنه سرباز آمریکایی یا افرادی که در ارتش آمریکا طی شش سال گذشته خدمت می‌کرده‌اند، خودکشی کرده‌اند و با احتساب آمار کلی خودکشی‌ها، روزانه، ۲۰ تن از نظامیان آمریکایی خودکشی می‌کنند که این موضوع نشان می‌دهد، شمار افرادی که از این طریق جان می‌بازند بیشتر از تمامی نظامیان کشته شده آمریکا در جنگ افغانستان و عراق است». اما گزارش جدیدی که از سوی دانشگاه «بروان» در آمریکا منتشر شده نشان می‌دهد، «تعداد نظامیان آمریکایی که از سال 2001 تاکنون خودکشی کرده‌اند از 30 هزار نفر فراتر رفته است». بر اساس نتایج این مطالعه، افزایش حضور نظامی آمریکا در جهان که پس از حوادث
11 سپتامبر آغاز شده باعث شده تا دست کم 30 هزار و 177 نظامی آمریکایی اقدام به خودکشی کنند. «توماس‌هاوارد» محقق این مطالعه می‌گوید تعداد قربانیان خودکشی در میان نظامیان آمریکا تا سال 2001 تنها 7 هزار و 57 نفر بوده است.این مطالعه تاکید دارد که تعداد قربانیان خودکشی در میان نظامیان آمریکا ممکن است بیشتر از این هم باشد چون این آمار شامل نیروهای ذخیره و نیروهای گارد ملی نبوده است. به گزارش فارس در این مطالعه حتی آمده در حالی که جنگ افغانستان در حال پایان یافتن است خودکشی در میان نظامیان آمریکایی در سال‌های اخیر روندی افزایشی داشته است.
وزارت دفاع آمریکا: اوضاع نگران‌کننده است
از سوی دیگر وزیر دفاع آمریکا نیز در دیدار اخیر خود از نظامیان آمریکایی در «آلاسکا» از افزایش میزان خودکشی در میان نظامیان این کشور شدیدا ابراز نگرانی کرد. «لوید آستین» در این دیدار گفت فشاری که بر نیروها وجود دارد و خودداری نظامیان از دریافت درمان روانی، از عوامل اساسی در افزایش شمار خودکشی‌ها به شمار می‌آید: «من به فشاری که نظامیان با آن مواجه می‌شوند آگاه هستم و از میزان خودکشی‌ها نه تنها در اینجا بلکه در میان تمامی نیروها بسیار نگرانم». وی تاکید کرد اقدامات زیادی برای حل این مشکل باید انجام شود و از بین بردن ننگی که برخی برای دریافت درمان روانی احساس می‌کنند باید در دستور کار قرار بگیرد. مشکلات روانی از مهم‌ترین دلایل خودکشی نظامیان آمریکایی اعلام شده است. بر اساس گزارش‌ها، ارتش آمریکا طی سال‌های اخیر بیش از 200 میلیون دلار برای بهبود شرایط زندگی نظامیان هزینه کرده است. در سال 2018 دست کم خودکشی 326 نظامی آمریکایی گزارش شده بود. این تعداد در سال 2019 به 350 نفر افزایش یافت و این میزان در سال 2020 با 385 نفر رکورد جدیدی را به‌دست آورد.
کشته شدگان نظامیان آمریکا از سال 2007 به طور قابل توجهی کاهش داشته اما این تعداد با خودکشی نظامیان آمریکایی در 2012 به اوج خود رسید. طی سه سال گذشته نیز به ترتیب بدترین سال‌ها برای نظامیان آمریکایی از نظر خودکشی بوده است.
از سوی دیگر، میزان خودکشی در میان ساکنان آلاسکا نیز بسیار بالا بوده و شرایط ویژه این منطقه از جمله دلایل این موضوع گزارش شده است.
روزنامه «یو‌اس‌ای تودی» اخیرا گزارش داده که دست کم 6 نفر از نظامیان آمریکایی که در آلاسکا حضور دارند خودکشی کرده‌اند. برخی گزارش‌ها نیز شمار نظامیانی که در آلاسکا خودکشی کرده‌اند را 7 نفر اعلام کرده‌اند. نظامیانی که در این منطقه حضور دارند گاه دمایی تا منفی 60 درجه را تجربه می‌کنند و به دلیل زمستان‌های تاریک طولانی و روزهایی که آفتاب تا نیمه‌های شب در آسمان است با آشفتگی‌ در خواب مواجه هستند. در حال حاضر
11 هزار و 500 نظامی آمریکایی در آلاسکا حضور دارند.  

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

راهبرد هسته‌ای، تضمین دائم امنیت ملی

جایگاه جمهوری اسلامی ایران کجاست؟

چرا مذاکرات دولت اعتدال برای رفع تحریم‌ها شکست خورد؟

آیت‌الله میرباقری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.