خانه / صراط عشق / متون / مردم درگیرسختی معیشت و گرانی دولت دنبال فرستادن زنان به ورزشگاه مردان!

مردم درگیرسختی معیشت و گرانی دولت دنبال فرستادن زنان به ورزشگاه مردان!

درحالی که این روزها رسیدگی به گرانی معیشت و مشکلات اقتصادی کشور مطالبه اصلی مردم از دولت است، دولتمردان اما ظاهراً ‌ترجیح‌شان پرداختن به مسائل فرعی و حاشیه‌ای نظیر فرستادن زنان به ورزشگاه است.

نشست هیئت دولت با حضور رئیس‌جمهور و اعضاء کابینه روز گذشته در حالی برگزار شد که موضوع حضور زنان در ورزشگاه این بار به بهانه ماجرای خودسوزی دختر هوادار یکی از تیم‌های فوتبال تهرانی به مسئله محوری و اصلی دولتمردان تبدیل شد. به نحوی که رئیس‌جمهور، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، معاون حقوقی رئیس‌جمهور و سخنگوی دولت به‌صورت جداگانه و به تفصیل از مطالبه زنان برای حضور در ورزشگاه‌ها سخن گفتند.

نکته قابل تأمل اینکه هر کدام از این سه اعضای کابینه دولت تدبیر و امید متناقض با دیگری این مسئله را تحلیل کردند! امری که نشان می‌دهد که در دولت حتی در موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها نیز تصمیم واحد و نگاه کارشناسی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام روحانی در جلسه هیئت دولت ضمن‌ اشاره تلویحی به این ماجرا گفت: اقشار مختلف مردم اعم از زنان و کارگران هر مشکلی که به ذهن‌شان می‌آید و احساس می‌کنند که حقوق‌شان مراعات نمی‌شود، راه اصلی برای کسب حق خودشان انتخابات است. باید در انتخابات دیدگاه‌های خود را اعلام کنند و افرادی را انتخاب کنند که حقوق‌شان را سریع‌تر و زودتر به دست‌شان ‌برسانند و غیراز این هیچ راه دیگری وجود ندارد.

وی همچنین افزود: نباید برخی از تندروی‌ها و مسیرهای غیردقیق که مردم را آزار می‌دهد در جامعه اجازه بروز پیدا کند، چرا که مردم به اندازه کافی با غصه و سختی مواجه هستند و نباید اجازه داد که بر اساس بی‌دقتی‌ها غصه جدیدی بر مردم وارد شود.

دولت موافق حضور زنان

در ورزشگاه‌هاست

پس از این اظهارات رئیس‌جمهور، موضوع حضور زنان در ورزشگاه به بهانه ماجرای خودسوزی یک دختر هوادار فوتبال به‌عنوان اولین سؤال از سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت وزیران پرسیده شد و ربیعی در پاسخ گفت: در این‌باره گزارش‌های تهیه و ابعاد موضوع بررسی خواهد شد؛ منتظر هستیم که گزارشی آماده و ابعاد موضوع بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

ربیعی در ادامه اعلام کرد: موضوع مرحومه سحر و حضور زنان در ورزشگاه‌ یکشنبه پیش در دولت مطرح شد. دولت موافق حضور زنان در ورزشگاه‌هاست و طبق گزارش وزیر ورزش، زیرساخت‌های لازم مثل معبر، مکان، سرویس‌های جداگانه در همه ورزشگاه‌ها آماده است. ورزشگاهی نیست که این زیرساخت‌ها را نداشته باشد.

وی افزود: خانم‌ها هم می‌توانند در همه بازی‌های ملی حضور یابند. شرایط دارد به سمتی پیش می‌رود که زنان در مسابقات لیگ حضور یابند. مردان هم باید ملاحظات اخلاقی را رعایت کنند تا برخی نگرانی‌ها رفع شود.

با فضای فعلی حضور زنان

در ورزشگاه به مصلحت نیست!

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور هم به موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها اینگونه واکنش نشان داد و گفت: امروز رئیس‌جمهور اعلام کردند که ایام انتخابات چه مجلس و چه ریاست‌جمهوری بهترین فرصت است که بتوانیم این خواسته‌های خود را بیشتر مطرح کنیم و ما همچنان این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا بدانیم چرا به اینجا رسیده است.

وی اما در اظهاراتی متناقض نسبت به موضوع سخنگوی دولت افزود: این چیز جدیدی نیست ما چند ماه قبل در دولت بحث کردیم و تصمیم گرفتیم. ما در یک دوراهی مانده‌ایم از یک طرف معتقدیم اگر فضای ورزشگاه‌ها مناسب حضور خانم‌های محترم باشد از نظر ما منعی ندارد ولی با فضای فعلی با این میزان فحش و درگیری این مصلحت نیست.

ربیعی ادامه داد:‌ وزیر ورزش مأمور شده است تا مقداری با گروه‌های طرفداری و لیدرهای تیم‌های مختلف صحبت کنند تا مقداری فضا را از نظر اخلاقی درست کنند. همچنین محل مناسبی برای ‌تردد بانوان و سرویس بهداشتی آنها و همچنین محل نشستن فراهم کنند.

ورود زنان به ورزشگاه‌ها

تصمیم جدی دولت است!

جالب آنکه در این‌باره لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهور به‌گونه‌ای دیگر اظهارنظر کرد: صحبت من کاملاً مشخص و یک جمله است؛ ورود خانم‌ها به استادیوم هیچ منع قانونی ندارد.

وی ادامه داد: بنابراین سلب حق معنایی ندارد و دولت هم همین موضع را دارد و معتقد است که باید از این مسئله حمایت کنیم. دولت تاکنون چند مرتبه شرایط را فراهم کرده است و بعد از این بیشتر شرایط را فراهم می‌کند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: دولت حتما سعی می‌کند با تعامل این مسئله را حل کند و این تصمیم جدی دولت است. البته دولت از قبل هم در چندین موقعیت و مسابقه سعی کرده این فرصت را مهیا کند و بعد از این بیشتر هم تلاش می‌کند که مسیرش همین است؛ ان‌شاء‌الله با تعامل.

فارغ از بحث اظهارات اعضای کابینه درباره یک موضوع مشخص، در شرایطی دولت خود را سرگرم جنجال ساختگی حضور زنان در ورزشگاه به بهانه خودسوزی یک هوادار فوتبال کرده است، که افکار عمومی این روز‌ها از رئیس‌جمهور و کابینه دوازدهم انتظار دارند به‌صورت جدی به مشکلات اقتصادی مردم توجه کنند، مشکلاتی که با گرانی برخی محصولات نیز شدت بیشتری گرفته است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بی‌بی‌سی: اروپا برای زنان به جهنمی تبدیل شده است

باغ وحش اروپای شرور و خبیث،اروپا، قلب خشونت‌های فیزیکی و جنسی زنان در جهان

قلیان بکشید و برای همیشه از مادری محروم شوید!

نازایی، سقط‌جنین، تولد نوزادان نارس

یک دیدگاه

  1. تعجب آور است
    ک حدود یکسال است که دانشمند بیگناه و مظلوم مان اسیر و در زندانهای مخوف آمریکا شکنجه روحی و جسمی می شود و دستگاه پرخرج خارجی ما و وزارتخانه های مربوطه واکنشی مناسب انجام نداده اند!
    دولتی که می گفت باید شفاف مردم را در جریان امور گذاشت اطلاع رسانی به موقع نکرد تا اینکه مادر دانشمند از غصه دق کرد…
    براستی چرا جان انسانها و دانشمندان مان برای این دولت اتوبوسی ارزش ندارد؟ در ماجرای شهید رکن آبادی هم همین اتفاق ناگوار افتاد!…
    در این باره چرا وزارت خارجه و وزارت علوم فعال نیستند و مردم را خوب خبر رسانی نمی کنند؟
    چرا دانشجویان غیرتمند بجای این خود بخواب زدگان مطالبه خود را پیگیر نمی شوند؟…
    ولی موج موضوعات فرعی و پیش پا افتاده پر رنگ می شود…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.