سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / شورای نویسندگان / سفرۀ ماندگارِ هوشیاران

سفرۀ ماندگارِ هوشیاران

میگم: اگر شما شخص یا اشخاصی را به میهمانی رسمی دعوت کنید و بر سفرۀ پذیرایی، همه جور نعماتِ قابل دسترس قرار دهید و بسیاری نیز براین خوان ویژه و گسترده خدمت کنند و بر آن شاهد باشند، چه موقع ادب اقتضاء میکند شما سفره را برچینید؟

آیا در حالیکه میهمان یا میهمانان، هنوز مشغول خوردن و بهرمندی از سفرۀ اِکرام شما هستند، سخاوتمند و مؤدبی مثلِ شما، سفره اطعام را از نزد حاضران بر میدارد؟!

هرگز! هرگز! چون این با رسم میهمان نوازی و اِکرام نمی خواند!

خوب ما که بندۀ ضعیف و کوچکِ رَب در این پهنا و عظمتِ مخلوقاتِ بی شمارِ باری تعالی در زمین و آسمانهایش هستیم، این  رفتار را شایسته نمی دانیم و میگوییم:

شأنِ مجلس و محضر و میهمان را باید پاس داشت!

حال چگونه تصور می کنیم خدایِ ذِي الْجَلَالِ وَ الْإِكْرَامِ چنین کند؟!

رَبّ الْعَالَمِينَ از یکسال قبل، درکُلِّ عالَم اعلام میکند میخواهد سفره اطعام برگزارکند و همگان برخوانِ گسترده خالق شان میهمانند! و کارگزارانش را هم بکار میگیرد تا بهترین پذیرایی را کنند!

حال چگونه قابل تصوراست خدایِ رحمانِ رحیم، میهمانانِ حاذق و خوش اشتهایش را که هنوز دستِ نیاز بِسوی نعمات درازکرده اند را پَس بزند و از خانه براند؟!

عزیزانم!  پَس بیاییم از این فرصتی کهپروردگارمان مخصوصاً فراهم آورده، تا انسان را اِکرام کند، حُسنِ استفاده را کنیم و ازسُفره و محضرمولای مان، خدای مهربانمان کناره نگیریم و با سعی وافر بکوشیم هرگز غافل ازمحضرِ او وَ خوانِ گسترده اش نباشیم!

یقین بدانیم تا ما بندگان، رسم بندگی دانیم و برسفره اش نشسته ایم، نه تنها خوان گسترده ذُو الْجَلَالِ وَ الْإِكْرَامِ برچیده نمی شود بلکه “وَلی مان” از بابِ اِکرامِ بندگانش، برنعماتِمحضرمی افزاید!

و نیک میدانیم: ما انسانها، بشدت در دنیا و آخرت به این اِکرام و نعماتِ نورانیِ بی شمارِرَبِّ حنان جداً نیازمندیم!

عیدتان مبارکها… التماس دعایِ وافر…

انوشه گیلانی نژاد

1398/3/15

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

عنایت خدا در شب اول ماه مبارک رمضان

ويدئو/

شعر/ دگران خوب بدانند که عمار توایم

شعرخوانی به مناسبت نوروز ۱۴۰۳

یک دیدگاه

  1. صلی الله عليک يا فاطمة الزهراء

    ما به اینجا نه پی حشمت و جاه آمده‌ایم
    بر در خانه‌ی مادر(س) به پناه آمده‌ایم …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.