سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معرفت / شورای نویسندگان / دلنوشته شاگرد به معلمی عزیز

دلنوشته شاگرد به معلمی عزیز

به پاسداشت زحمات معلمی که به محبت مادر مهربان، فرهنگ فاطمی را در میان دوستداران اهل بیت علیهم السلام ترویج نمود . (بچه های فاطمه)

“طَبیبُ دوار بِطبه”
این حدیث را مولایمان امام علی (ع) درباره پیامبر فرمودند.
در این کلام نورانی، پیامبر اسلام (ص) به طبیب و پزشکی که با طب خود سخت به دنبال نیازمندان و طبابت روح آنهاست تشبیه شده است، رسولی مهربانی که در پی سعادت و معالجه روح و جان انسانهاست.

“طبیب دوّار بطبّه”،
او درمانگر جهل و طبیب اخلاق نکوهیده و پست است، و بر خلاف عرف طبیبان و پزشکان که برای درمان جسم انسانها در مطب به انتظار مریض می نشینند، با دغدغه ای جان فرسا به سراغ بیماران گرفتار در جهل و ظلمت رفته و در رسالت فراگیر خود، تا آنجا پیش می رود که خداوند میفرماید:
🕊(لَعَلَّكَ بَاخِعٌ نَفْسَكَ أَلَّا يَكُونُوا مُؤْمِنِينَ)
گوئی از این که ایمان نمی آورند؛ در حال هلاک خود هستی !
و در توصيف این رفتار، امام علی (ع) به ویژگی های پیامبر اسلام (ص) اشاره میفرمایند : “وَ مِنْهَا طَبِیبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ قَدْ أَحْکَمَ مَرَاهِمَهُ وَ أَحْمَى مَوَاسِمَهُ یَضَعُ ذَلِکَ حَیْثُ الْحَاجَةُ إِلَیْهِ مِنْ قُلُوبٍ عُمْیٍ وَ آذَانٍ صُمٍّ وَ أَلْسِنَةٍ بُکْمٍ مُتَتَبِّعٌ بِدَوَائِهِ مَوَاضِعَ الْغَفْلَةِ وَ مَوَاطِنَ الْحَیْرَةِ …”
او طبیبی است که با طبّ خویش پیوسته در گردش است، داروها و مرهم‏هاى خود را به خوبى آماده ساخته و ابزار داغ کردن را تفتیده و گداخته کرده است، تا بر هر جا که نیاز داشته باشد بگذارد؛ بر دل هاى کور، بر گوش هاى کر، بر زبان هاى گنگ، او با داروهاى خویش بیماران غفلت زده و سرگشته را رسیدگى و درمان مى‏کند، همان هایى که از فروغ حکمت بهره نگرفته و اندیشه خود را به انوار دانش هایى که اعماق جان را روشنى بخشد، تابان و فروزان نکرده ‏اند،.

نیاز انسان به چنین طبیبی ،به مراتب بیش از نیاز او به طبیب جسم است؛ چراکه دفع امراض جسم بر بقای حیات مادی محدود است، لکن دفع امراض روح و جان بر درک حیات طیبه است.
لذا به پاس این روز بزرگ ،
برآستان ربوبیت اول مربی عالم سر سجده نهاده و شاکر رب العالمین خواهیم بود که در ظلمت دنیا بندگان را فراموش نکرده و در همیشه دورانها انبیا و رسولان و ائمه هدی را برای تبیین حق و هدایت و روشنگری نوع بشر قرار داده است.
و سلام و صلواتی بر رسول خاتم و گرامی اسلام و اهل بیت مطهر ایشان تقدیم میکنیم که چراغهای هدایت و کشتی نجات در دریای مواج و دنیا بوده و هستند.
همچنین این روز را به عزیزانی که بر سبیل خاندان عصمت و طهارت ، نجات خود ونوع بشر را تکلیف و دغدغه مدام خود می دانند تبربک گفته و از خداوند منان امید توفیق بر تحقق امر الهی را خواستاریم.
و ای معلم عزیزم
بوسه ای بر دستان مهربانت میزنم که همیشه دستانم را گرفته و بر صراط حق و مسقیم رهنمون بودی
🌸🌸🌸🌸روزت مبارک🌸🌸🌸🌸

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

رهبر انقلاب: کارگر رکن جهش تولید است/ باجهش تولید جیب و دست کارگر پُر می‌شود

دیدار جمعی از کارگران به مناسبت هفته کار و کارگر با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی

تفسیر ساختاری سوره صف و جایگاه شناسی انقلاب اسلامی ایران برپایه آن

تبیین‌ قرآنی‌ از انقلاب اسلامی‌ ایران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.