سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / ایران در نرخ رشد علم به رتبه نخست جهان رسید

ایران در نرخ رشد علم به رتبه نخست جهان رسید

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ایران در نرخ رشد علم، پس از سال‌ها رتبه یک تا سه دنیا را داشته اما در تولید علم رتبه 16 جهان است گفت: بنابراین روی همین اصل، دو برنامه کلی در پارک علم و فناوری استان تدوین شد.

با اشاره به برنامه‌های حوزه اقتصادی پارک علم و فناوری استان اظهار کرد: این برنامه‌ها مبتنی بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کابردی کردن تحقیقات و ایجاد ثروت از علم و پژوهش بوده است.

 

وی تصریح کرد: زنجیره علم و فناوری در کشور ایجاب می‌کرد که این موضوع کامل شود و زنجیره از ایده آغاز و به تولید ثروت برسد و رئیس‌جمهور نیز به دفعات در زمینه موضوع علم و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان صحبت کرده که بیانگر جهت‌گیری مباحث اقتصادی است.

 

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: تغییراتی در رتبه‌بندی کشورها در حال رخدادن است و روش جدیدی توسط دانشگاه هاروارد برای رتبه‌بندی کشورها ابداع و نتایج آن تحت عنوان اطلس پیچیدگی اقتصادی منتشر شد که در این کتاب، علم تولیدی و کالاهای صادراتی را در مقایسه با سایر کشورها اندازه‌گیری می‌کنند.

 

وی افزود: در این کتاب آمده است که هر کشوری که اقتصاد پیچیده‌ای داشته یعنی از دانش و علم بیشتری بهره‌مند باشد در مقابل شوک‌های خارجی مقاوم بوده و تاب‌آوری اقتصادی بیشتری دارد.

 

حیدری اظهار کرد: امید است بحث دانش‌بنیان شدن اقتصاد به عنوان یکی از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد و در این راستا هم اکنون کشور کره‌جنوبی از لحاظ پیچیدگی اقتصاد رتبه چهارم دنیا را در اختیار دارد و ژاپن نیز در میان کشورهای آسیایی به رتبه نخست رسیده است.

 

وی با اشاره به اینکه ایران در نرخ رشد علم، پس از سال‌ها رتبه یک تا سه دنیا را داشته اما در تولید علم رتبه 16 جهان است بنابراین روی همین اصل، دو برنامه کلی در پارک علم و فناوری تدوین شد که یکی فرهنگ‌سازی این مسئله بود که بحثی کاملا بلندمدت است و اینکه یک برنامه کوتاه‌مدت نیز طراحی شد تا پارک علم و فناوری استان از غافله عقب نماند برای همین  شرکت‌های مبتنی بر دانش و فناوری در استان راه‌اندازی و مورد حمایت قرار گرفتند.

 

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری رویدادهای ایده‌محور در استان اظهار کرد: هم اکنون صنایعی که در دنیا شکل می‌گیرند صرفا براساس ایده بوده و بازار ایران نیز در دنیا یکی از بازارهای بسیار مهم است که از آن غافل بودیم.

 

 

منبع: فارس

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

خواص بی نظیر و معجزه های برگ سیر

سیر ساقه های سبز رنگ نازک و خوش رنگی هستند که از پیاز سیر رشد می کنند

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

مردم در فرانسه، اردن، مغرب و تونس در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تظاهرات کردند.

یک دیدگاه

  1. ان تنصروا الله ینصرکم
    الحمد لله

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.