سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / کرباسیان: هنوز مفهوم جنگ اقتصادی را درک نکرده‌ایم

کرباسیان: هنوز مفهوم جنگ اقتصادی را درک نکرده‌ایم

وزیر معزول اقتصاد میگوید هنوز نقشه تحریم  و جنگ روانی دشمن را درک نکردهایم.
کرباسیان در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

این روزها بیشتر بین مردم هستم و در دیدارهای کاری هم افرادی که حضور پیدا میکنند، راحتتر از گذشته صحبت میکنند. از سر کنجکاویو نگرانی با دقت بخش مهمی از تحلیلها و یادداشتهای منتشر شده در رسانهها را میخوانم. فضای عمومی جامعه یعنی درک مردم از وضعیت اقتصاد به شدت منفی شده و البته که فشارهای اقتصادی شدیدی روی دوش طبقه متوسط و طبقه محروم وجود دارد. نقطه قابل تامل اینکه بحران جدی و بزرگ جامعه، فاصله طبقاتی است.

 دو تصویر پیش روی آنهاست که یکی دلالت براین دارد که مثلا فلان کالای مصرفی نایاب شده و دیگری نشان میدهد که خودروی گرانقیمت در خیابان ویراژ میدهد. به طور مشخص در دام روانی تحریمها افتادهایم. همانطور که نویسنده کتاب «هنر تحریم» گفته بود، مکانیزمها را طوری برنامهریزی کرده بودند که کالاهای لوکس بدون مشکل به کشور سرازیر شود ولی کالاهای عمومی به سختی تامین شود. تعارض این وضعیت ذهن مردم را آزار میدهد.
به نظر میرسد هنوز مفهوم «جنگ اقتصادی» را درک نکردهایم چراکه دقیقا در همین دوران نهاد قانونگذار کشور روزهای تعطیلات را پشت سر میگذارد و نمایندگان محترم که دغدغه مردم و آینده اقتصاد کشور را دارند، فعلا در دسترس نیستند.
کرباسیان البته توضیح نداده که چرا رأسا در زمان مدیریت وزارت اقتصاد  و امور دارایی، کمتر به درک مردم از مشکلات و نیز تدارک دشمن برای جنگ روانی و تحریمی اهتمام داشت. به عنوان مثال چرا وزارت اقتصاد و دارایی برای مدیریت تقاضای مصنوعی (مهندسی شده) از طریق ابزارهایی مانند شفافیت معاملات و مالیات بازدارنده تأکید نکرد؟!

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

۹۰ درصد تذکرگیرندگان در «طرح نور» رفتار و پوشش خود را اصلاح و با پلیس همکاری کرده‌اند

سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی

ابر پروژه چندمنظوره‌ای که اروپایی‌ها نتوانستند ولی مهندسان ایرانی ساختند

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.