سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / دستور ویژه «عمران خان» در حمایت از شیعیان و زائران پاکستانی اهل بیت(ع)

دستور ویژه «عمران خان» در حمایت از شیعیان و زائران پاکستانی اهل بیت(ع)

در آستانه ایام محرم و صفر، «عمران خان» نخست‌وزیر جدید پاکستان دستور داد مشکلات پیش روی زوار پاکستانی ظرف ۴۸ ساعت ارزیابی و اقدام عملی برای رفع آن انجام شود. شیعیان پاکستانی همه‌ساله حین سفر به ایران و عراق و در مناطق مرزی پاکستان با بی‌مهری‌هایی مواجه شده‌اند.

زوار پاکستانی سال‌ها است با مشکلات بسیاری مواجه هستند ولی دولتمردان سابق پاکستان به آنان توجهی نمی‌کردند. عدم اجازه برای سفر زائران بیمار، طولانی بودن صدور ویزا، مشکلات امنیتی و بیمه‌ای به همراه عدم اجازه به جوانان و نوجوانان برای سفر زیارتی به ایران و عراق، بخشی از مشکلاتی است که زائران حرم حضرت امام رضا(ع) و امام حسین(ع) در پاکستان با آن دست به‌گریبانند.
برای زائرین پاکستانی که قصد سفر به ایران را دارند عبور از مسیر کویته به تفتان بسیار دشوار است؛ هزاران زائر مجبورند تا زمان دریافت اجازه برای حرکت به سمت ایران چند روز در شهر کویته معطّل بمانند. از طرفی زوار پاکستانی در ایام محرم به ویژه برای شرکت در مراسم اربعین با کمبود وسائط نقلیه مواجه هستند. در کنار همه این مشکلات، ناامنی و حمله تروریست‌ها به زوار پاکستانی در مرز با ایران به شدت زائران پاکستانی را آزار می‌دهد.
پیروزی حزب تحریک انصاف به رهبری «عمران خان» در سایه حمایت برخی احزاب شیعی نظیر مجلس وحدت مسلمین اما باعث توجه ویژه دولت پاکستان به حقوق زوار پاکستانی شده است. حالا نخست‌وزیر پاکستان که پیش از انتخابات نیز وعده حل مشکلات زوار پاکستانی را داده بود دستور آغاز اقدام عملی را صادر کرده است. بر اساس گزارش‌ها، وی به مسئولین دولتی دستور داده ظرف 48 ساعت برنامه جامعی برای حل مشکلات زائران فراهم کرده و آن را اعلام نمایند.
نخست‌وزیر پاکستان از مسئولین این کشور خواسته تعداد کانترهای ورود و خروج را در مرز مشترک با ایران افزایش دهند و تامین امنیت زوار را که یکی از جدی‌ترین مشکلات سفر بود با برنامه‌ریزی دقیق انجام دهند. بر اساس این گزارش در جلسه‌ای که به ریاست عمران خان برگزار شده و «جام کمال‌خان» سروزیر ایالت بلوچستان، «شهریار آفریدی» وزیر کشور و دیگر مسئولین مهم کشور نیز حضور داشتند، وی اعلام کرده: «تامین امنیت زوار پاکستانی به عهده دولت پاکستان است.» نخست‌وزیر پاکستان به مسئولان دستگاه‌های اجرایی این کشور دستور داده، تا برای آسان‌تر شدن رفت و آمد زائران در مرز پاکستان با ایران، تعداد پیشخوان‌های دفتر کنترل گذرنامه(موسوم به اداره «اف آی ای») را هم افزایش دهند.

لینک محتوا

اشتراک گذاری

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کاریکاتور/ پاسخ تنبیهی

کارتونیست: سیدمحمدرضا موسوی

امام ما را زنده کرد. ما گمراه بودیم؛ امام ما را هدایت کرد

رابطه انقلاب اسلامی با جمهوری اسلامی ایران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.