خانه / صراط عشق / معرفت / شورای نویسندگان / بهره مندی از نور – قسمت دوم

بهره مندی از نور – قسمت دوم

بسم الله الرحمن الرحیم

 

در نوشته قبلی سیر نور را در قرآن دنبال کردیم، خداوند اهل کتاب را دعوت به ایمان و تبعیت از سید ما رسول الله ص می کند) المائدة15 – يا أَهْلَ الْکِتابِ قَدْ جاءَکُمْ رَسُولُنا يُبَيِّنُ لَکُمْ کَثيرًا مِمّا کُنْتُمْ تُخْفُونَ مِنَ الْکِتابِ وَ يَعْفُوا عَنْ کَثيرٍ قَدْ جاءَکُمْ مِنَ اللّهِ نُورٌ وَ کِتابٌ مُبينٌ (و رسول الله ص را از جانب خود به عنوان صاحب نور و کتاب مبین معرفی می نماید.

کتاب مبین چیست؟(الأنعام59 – وَ عِنْدَهُ مَفاتِحُ الْغَيْبِ لا يَعْلَمُها إِلاّ هُوَ وَ يَعْلَمُ ما فِي الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ وَ ما تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَةٍ إِلاّ يَعْلَمُها وَ لا حَبَّةٍ في ظُلُماتِ اْلأَرْضِ وَ لا رَطْبٍ وَ لا يابِسٍ إِلاّ في کِتابٍ مُبينٍ)

براساس این آیه موردی در عالم هستی، در غیب و شهود، یافت نمی شود مگر در کتاب مبین آمده باشد، از این جمله می توان این گونه برداشت نمود که کتاب مبین نظام عالم هستی است که از عوالم بالا به اذن الله و توسط رسول الله ص عالم به عالم پایین آورده شده تا در دنیا به صورت قرآن مکتوب در دسترس ما قرار گیرد.

این جا عظمت وجود مبارک رسول الله ص و جایگاه ایشان نزد خداوند برای ما تا حدی آشکار می گردد!

افراد در قبال رسالت ایشان یا مومن هستند یا کافر!  چنانچه در آیه آخر سوره رعد این چنین آمده است: الرعد43 – وَ يَقُولُ الَّذينَ کَفَرُوا لَسْتَ مُرْسَلاً قُلْ کَفي بِاللّهِ شَهيدًا بَيْني وَ بَيْنَکُمْ وَ مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْکِتابِ

عده ای کافرمی گویند شما رسول نیستی! پس کافر به رسالت رسول الله ص می باشند و جواب خدا چقدر عجیب است! خداوند به حضرتش می فرماید : به ایشان بگو بین ما و شما شهادت خداوند بر رسالت من، مرا کافی است و هم چنین شهادت کسی که علم الکتاب نزد اوست!

طبق آیه نمل 40 ، آصف که علمی از الکتاب نزد اوست در طرفه العینی تخت بلقیس را جابجا می کند. به عبارت دیگر کاری خارق العاده انجام می دهد، در این جا علم شخص به صورت اعمال فعلی عجیب نمود پیدا کرده ، پس صاحب علم الکتاب، قدرت اعمال چه کارهایی دارد؟ با این استدلال که الکتاب نظام عالم است، کسی که علم الکتاب نزد اوست، قدرت اعمال نظام عالم یعنی الکتاب را دارد، این شخص به اذن الله و بنا به معرفی شخص رسول الله ص ، امیرالمومنین ع می باشند و سپس بقیه اهل بیت ع. آیا ما قدرت درک عظمت این مطلب را داریم؟

از طرفی افراد مومن به رسول الله ص از نظر درجات ایمان در قبال ایشان متفاوت می باشند! عده ای به شخص رسول الله ص ایمان دارند ولی وقتی زمان معرفی امیرالمومنین ع به عنوان ولیّ می شود و خواست خدا بر اطاعت و تبعیت از ایشان قرار می گیرد کم می آورند و ریزش می کنند، نه تنها درجه ایمانشان به حدی نرسیده که سر تسلیم در برابر ولیّ خود فرودآورند بلکه طغیان نموده و مقابل ایشان قرار می گیرند! اعتراضاتی که به رسول خدا ص وارد می شود قابل تامل است! بعضی می گویند ایشان داماد و پسر عم خودرا  به جای خویش گمارده، در واقع در صحنه ای که خداوند مقرر نموده ،ایمانشان به رسول الله ص در درجه ای نیست که ایشان را مجرای اعمال خواست پروردگار ببینند!!!

نگاهشان در این موقعیت حساس از آسمان به زمین وبه سمت نفسشان می چرخد و با طغیان خود در برابر ولیّ خدا آنچه از اعمال نیک داشتند را نیز هبوط می دهند!!

چه اندک بودند مومنین به رسول خدا ص که تسلیم وتبعیت از امیرالمومنین ع را برتابیدند!!!!

عید غدیر است! این نگاه به آقا و مقتدایمان امیر المومنین ع چه زیباست!!! ای (من عنده علم الکتاب)!! ای کسی که از جانب خداوند نظام عالم هستی از غیب و شهود در دستان مقتدر شماست!!! ای اعمال کننده نظام در عالم هستی!! ای آقای ما! گذشتگان به شما ظلم کردند! در واقع به خود ظلم کردند! خود را از ولایت شما محروم کردند!

ولیّ یعنی چه؟ شخصی که ولیّ باشد چه کار می کند؟جواب در این آیه از قرآن آمده است: البقرة257 – اللّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَي النُّورِ..

خدایا تو با ولایت افراد را از تاریکی ها نجات داده به سمت نور هدایت می کنی! این معنای ولایت است! پس امیر المومنینع که از جانب تو وتوسط رسول الله ص در غدیر خم ولیّ معرفی می گردند چنین کاری انجام می دهند؟ از جانب تو مامورهستند دست من و مای زمینی را که در تاریکی دنیا قدرت تشخیص درست از نادرست را نداریم بگیرند و با خود ببرند؟ به سمت نور؟ به سمت روشنایی؟به سمت ارتفاعات؟

خدایا گذشتگان در قبال ولیّ چه کردند؟ ما چه می کنیم؟ باید چه کنیم؟ مولا جان ! یا (من عنده علم الکتاب)! ای ولایت کننده به سوی نورو ای نجات دهنده از گمراهی و تاریکی! ما در قبال شما چه می کنیم؟

گذشتگان را لعن می فرستیم در حالیکه خود را شیعه شما می دانیم که اگر این گونه بود می بایست تاکنون به سوی نور رهنمون می شدیم و از خیرات و برکات نور عظیم شما به اذن الله بهره ها می بردیم!!!!!!!

عید غدیر است! عید معرفی شما به عنوان نجات دهنده از تاریکی به سوی نور! آنها با شما بیعت کردند که دستانشان را در دستان مهربان و مقتدر شما بگذارند تا نجاتشان دهید، از دنیا! از ظلمت دنیا! از تاریکی! ازگمراهی!

ولی عهد شکستند و با تشکیل سقیفه خود را برای همیشه از پرواز به اوج آسمان ها محروم نمودند! با بد عهدی خود نسبت به شما، خود را محبوس در زمین و ظلمات آن کردند! با جهالتشان حکم حبس خود در تباهی را امضا نمودند!

چقدر دردناک است! کسی که اعمال کننده قوانین هستی به اذن الله است در برابر طغیان بد عهدان مجبور به سکوت می شود! سکوتی که تا زمان ظهور آخرین امام عج ادامه می یابد! چه سکوت کشنده و دردناکی!!

عید غدیر است ولی دل ما به خاطر بد عهدی و بی وفایی گذشتگان و از آن بدتر غفلت خودمان گرفته است!!! مولا جان!! شرم اجازه ادامه نوشتن نمی دهد! برما ببخش!

يوسف88 – فَلَمّا دَخَلُوا عَلَيْهِ قالُوا يا أَيُّهَا الْعَزيزُ مَسَّنا وَ أَهْلَنَا الضُّرُّ وَ جِئْنا بِبِضاعَةٍ مُزْجاةٍ فَأَوْفِ لَنَا الْکَيْلَ وَ تَصَدَّقْ عَلَيْنا إِنَّ اللّهَ يَجْزِي الْمُتَصَدِّقينَ

آقاجان به ما و جامعه شیعیان سختی رسیده و بضاعت ما اندک است بر ما تصدق کنید!

یا امیر المومنینع !!!آیا امارت وجود ما را قبول می کنید؟ امارت جامعه شیعی ما را قبول می کنید؟ آیا درجه ایمانمان در حدی هست که شما را درصحنه های گوناگون برتابیم و چون خوارج رفتار نکنیم؟

ولایت مارا برعهده می گیرید؟ دست ما را میگیرید تا با خود ببرید؟ به سوی آسمان؟ به سوی نور؟

آیا شود که نیم نگاهی به ماکنید؟

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

یا مَنْ اَرْجُوه عاشقان هستی

شعر/ باب خیرات آسمان هستی

عهد انسانهادر قبال برپایی ملک خدا(بخش دوم)

مهدویت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.