سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / اعتراض 80 سازمان مردم‌نهاد به ممنوعیت انتقاد از اسرائیل در انگلیس

اعتراض 80 سازمان مردم‌نهاد به ممنوعیت انتقاد از اسرائیل در انگلیس

بیش از 80 سازمان معروف از جوامع سیاهپوست گرفته تا آسیایی‌ها و اقلیت‌های نژادی در انگلیس از برخی تلاش‌ها برای ممانعت از سخنرانی در مورد تاریخچه استعمار فلسطین به بهانه «سامی‌ستیزی» به شدت انتقاد کردند.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، این سازمان‌ها با امضای نامه و انتشار آن مخالفت خود را با تلاش‌های سازمان یافته‌ای که «مانع از بررسی تاریخ استعمار سرزمین فلسطین می‌شود» اعلام کردند.

این سازمان‌ها می‌گویند:

حتی اجازه نقد هولوکاست به آنها داده نمی‌شود!!

در سند تدوین شده در سال 2016 درباره مقایسه میان سیاست کنونی رژیم صهیونیستی و سیاست نازی‌ها که علامت برجسته آن بدرفتاری صهیونیست‌ها با فلسطینی‌هاست، هشدار داده است.

در این سند همچنین واقعیت هولوکاست زیر سوال رفته و آمده اسرائیلی‌ها از برملا شدن آن واهمه دارند. نامه سازمان‌های انگلیسی در حالی منتشر شده  که حزب کار انگلیس در سایه برخی اتهامات «سامی‌ستیزی» علیه جرمی کوربین رئیس این حزب، سعی در ارائه تعریفی کامل از سامی‌ستیزی و تبیین مثال‌های آن را دارد.

این نامه نشانگر نگرانی عمیق نسبت به تلاش‌ها برای جلوگیری از بحث‌ها درباره حوادث سال 1948 فلسطین و اخراج اکثریت شهروندان فلسطینی از خانه و کاشانه خود با توسل به زور است.
حماس در برابر حملات ما دست بسته نیست
خبر دیگر درباره فلسطین این که، «گلعاد آردان»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات برخی اعضای کابینه در خصوص ضرورت حمله هوایی به غزه گفت:

«ما باید اعتراف کنیم که اگر اقدام به حمله هوایی به حماس کنیم آنها شهرک‌های ما را با موشک هدف قرار می‌دهد و هرگز در برابر حملات ما دست بسته نیست، لذا هیچ گریزی از حمله نظامی زمینی گسترده علیه غزه وجود ندارد.» 

 روزنامه عبری زبان معاریو به نقل از آردان اعلام کرد:

«اگر از راه زمینی وارد غزه شویم سوال اساسی آن است که با چه مسائلی مواجه خواهیم شد،

چرا که ورود زمینی به غزه خسارت‌های جانی زیادی را در میان نظامیان ما به دنبال خواهد داشت…

باید نخست‌وزیر و کابینه تا حد امکان از حمله نظامی زمینی به غزه جلوگیری کنند

چرا که فرصت برای ایجاد آتش‌بس و امنیت بدون توسل به راه حل‌های نظامی وجود دارد
افزایش بیماران روانی در ارتش اسرائیل
 منابع پزشکی در ارتش رژیم صهیونیستی نیز در گفت‌وگو با روزنامه هاآرتص گفته‌اند که طی سال‌های اخیر میزان مراجعه نظامیان به بخش‌های روانپزشکی به صورت نگران‌کننده و قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.
«یانیف کوکوویچ» نویسنده و تحلیلگر اسرائیلی در یادداشتی برای روزنامه هاآرتص نوشته:

«طی یک دهه اخیر از سال 2010 تاکنون میزان درخواست‌های نظامیان اسرائیلی برای مراجعه به بخش روانپزشکی 40 درصد افزایش یافته است.

به عنوان نمونه در سال 2017 شمار مراجعان به روانپزشک در ارتش به 47 هزار نفر رسیده است که در مقایسه با آمار قبلی ثبت شده در سال 2013 افزایشی 2500 نفری را نشان می‌دهد

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

مجلس قرون وسطایی در کشورهای مدعی دموکراسی

انگلیس خبیث

محال است که به حمله آمریکایی-انگلیسی پاسخ ندهیم

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.