سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اربعین / در محضر او/ قسمت ششم

در محضر او/ قسمت ششم

بسم الله الرحمن الرحیم

قسمت ششم:

از منزل استاد که بیرون آمدند حال عجیبی داشت! در دانشگاه با دوستانش گاه به جلسات سخنرانی سر زده بود ولی تابحال کلامی این گونه در دلش جای نگرفته بود!

چی شده اخوی؟ خیلی تو فکری! صدای شاد عطا او را از درونش بیرون کشید!

بله ذهنم خیلی مشغول شده! تابحال در زندگیم این طور خدا را احساس نکرده بودم! من در شهر و در حال و هوایی دیگر بودم خدا این طور راه را برایم باز کرد ، من رو آورد به پابوس محبوبش ! بعد آشنا شدن با شما و تفکرات شما و حال هم محضر استاد!!

  • عطا لبخندی بر لب آورد : الحمد لله

در حال خود نبود، سر وصداها و شلوغی را احساس نمی کرد! چشمش صحنه عزاداری محبان امام حسین ع را می دید ولی ذهنش در منزل استاد جا مانده بود! در مبحث نور!

وارد چادر شد ، در جای دنجی نشست و وسایلش را پهن کرد، موبایلش را درآورد و سوره نور را باز کرد، بسم الله الرحمن الرحیمی گفت و شروع به خواندن کرد! دلش قرار نداشت ، دوست داشت هرچه زودتر زمان ملاقات بعدی با استاد برسد! سفر رو به اتمام بود و او هنوز خیلی چیز هارا فهم نکرده بود!

…………..

این بار بهتر توانست حیاط باصفای منزل کوچک استاد را ببیند! حوض میان حیاط و آب زلال درون آن تحریکش کرد تا دستی به آب زده و وضویش را تازه کند، باریختن آب بر صورتش حس عجیبی به او منتقل شد! انگار آب زلال کدورت های درونش را شست و با خود برد!

خانه بوی صفا می داد، بوی محبت! آرامش! امنیت! نفسی عمیق کشید، چقدر برای این اتفاقات خود را مدیون خدایش احساس می کرد!

نگاهش بر چهره نورانی استاد ثابت ماند، از فکرش گذشت: نور! خدا به این مرد نور عطا کرده! با مرور مطالب شب گذشته در ذهنش لبخندی زد!

  • خوب بابا جان بگو!
  • لحن شیرین استاد اورا به خود آورد: بله رسیدیم به این که نور برای انجام ماجراهای بزرگ زیر ساخت هست و فرمودید سوره نور نسخه بهره مندی از نور است، چه طور میشه از نور بیوت بهره مند شد؟ فرمودید خداست که برای شخص نور قرار میده ، چه کار باید کرد؟
  • برای این که شخص بتواند وارد بیت شود طبق سوره نور دو مقدمه را باید رعایت کند: اول حریم داشتن و رعایت حریم دیگران و پرهیز از تهمت ، این از کجا اومد؟ آیات اول تا 17 سوره نور!

مقدمه بعد بحث تزکیه و توبه است! یعنی خدا داره به شما یاد میده اول دور خودت حریمی ایجاد کن! به حریم دیگران هم ورود نکن ، حالا بیا حریم خودت رو از هر رجس و آلودگی پاک نگه دار! آیات 18 تا 33 راهکارهایی دراین راستاست! مثل غض بصر، حصن فرج که راه هایی برای تزکیه است !

ناگهان مطلبی برایش باز شد! چشم پوشیدن از محرمات مقدمه بهره مندی از نور است!!!!!! چه جالب!!!

  • پس استاد این که میگن نگاه به نامحرم تیری است از جانب شیطان ماجرایش این طوره؟
  • بله بابا جان، چشم انسان پنجره وجود هست! شما برای این که دزد وارد خونه ات نشود پنجره های منزل رو محکم کاری می کنی، گاهی در طبقات پایین حتی گارد میگذاری! چشم انسان هم باید گارد داشته باشه ، به حرام دوخته نشه! که اگر شد خدایی ناکرده، به دنبالش ناپاکی در وجود انسان رخنه می کنه! ناپاکی که حاصل تلاش شیطان هست و وقتی رجس جایی اومد نور از آنجا گریزان می شود! نتیجه اش بی بهره شدن خود انسان هست ازنور و نعماتی که خداوند در نور قرار داده!

پرهیز از حرام یک جنبه هست، جنبه دیگر مراقبت از افکار ، امیال احساسات و ….. هست! تعلقات بیگانه نباید به حریم وجود شما راه پیدا کنه!

به مجموعه این رفتارها و پرهیز از ناپاکی ها تقوی گفته میشه! پس یکی از مقدمات بهره مندی از نور تقواست!

به فکر فرو رفت! افکار جامعه با این مطالب قرآنی چقدر فاصله داشت! فرهنگ غرب فرهنگ دور شدن از نور بود! یاد بحث هایشان در دانشگاه افتاد!

دخترانی که با نوع پوشش و میل به برهنگی خودشان را بی حریم می کردند و اجازه دست درازی شیطان را با دست خودشان صادر می کردند! حال می فهمید این ها خود را از نعمت نور محروم می کنند! هم چنین پسرانی که در ارتباط با نامحرم اهل رعایت حد وحدود نبودند!

دلش فشرده شد! از جهلش! از جهل دیگران! اکنون می فهمید رخنه فرهنگ غرب همان رخنه شیطان و دور شدن از خداست! دور شدن از لذت ها و نعماتی که خداوند در نور قرار داده است! هرچه فکر می کرد ذهنش باز و بازتر میشد! یاد لبخند های تمسخر آمیز دوستانش هنگام صحبت از حجاب و به کارگیری لفظ تحجر برای حد و حدودهایی که خدا قرار داده آن هم برای رشد انسان، باز دلش را فشرده کرد!

  • حالا می رسیم به اصل مطلب! نور! آیات 34 الی 45 سوره نور

النور36 – في بُيُوتٍ أَذِنَ اللّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ يُذْکَرَ فيهَا اسْمُهُ يُسَبِّحُ لَهُ فيها بِالْغُدُوِّ وَ اْلآصالِ،

حالا که زحمت کشیدی ، به خودت سختی دادی، اهل مراعات در حریم شدی، تقوا ورزیدی بیا داخل بیت! بیتی که متعلق به اهل بیت ع هست! حالا اونجا چه خبره؟ پر از نوره!!!! خداچه ثمراتی در بیت نور قرار داده؟   اذن رفعت! رفعت یعنی چی؟

  • ارتفاع گرفتن؟
  • آفرین بابا جان، ارتفاع گرفتن، بالا رفتن، سیر کردن در نور، نورانی شدن! شخص بالا و بالاتر میره و به جایی میرسه که فقط نوره ! نوری عظیم! لطیف! بی انتها! دیگه چی؟

ذکر اسم او! توفیق حضور در محضر اسم او! همان درک محضر اهل بیت ع! با کیفیتی بالاتر، بسیار زیباتر!

دیگه چی؟ توفیق تسبیح او هر صبح و شام!!!!   این اتفاقات به دلیل حضور نور است و به اذن الله انجام می شود. در آیه بعد بحث ذکر الله است .

النور37 – رِجالٌ لا تُلْهيهِمْ تِجارَةٌ وَ لا بَيْعٌ عَنْ ذِکْرِ اللّهِ

نگاهی به عطا کرد، سراپا گوش بود و تند تند یادداشت بر میداشت! از ذهنش گذشت آیا این مطالب برای او هم تازگی دارد؟

  • استاد این قسمت رو متوجه نشدم! ذکر اسم الله یعنی چه؟
  • ببین بابا جان بر اساس آیه 37 افرادی هستند که تجارت و روزمرگی های دنیا آنها را از درک محضر خدا غافل نمی کنه ، درک این که همه جا محضر خداست ،میشه ذکر الله، همیشه و در همه حال به یاد خدا بودن! خدا را ناظر بر اعمال و رفتارو…… دانستن !حالا افرادی هستند که علاوه بر محضر خدا درک محضر اهل بیت ع را هم دارند و حواسشون هست! این میشه ذکر اسم الله!

یک رابطه جالبی بین مطالب هست کسی که عالم را محضر خدا و سپس به اذن الله محضر اهل بیت ع می دونه با خودش میگه این کارهارو می کنم چون اهل بیت ع دوست دارند پس خدا دوست داره! این کارهارو نمی کنم چون این بزرگواران دوست ندارند! این گونه مقید به تقوی میشه! مقید به ادب محضر میشه! مثل وقتی شما در حرم هستی! حواست رو جمع می کنی چون امام ع را نزدیک تر احساس می کنی! هر رفتاری انجام نمی دهی! هر فکری رو به ذهنت راه نمی دی! اگر بخواهی کار خیری انجام بدی حواست حتی به نیتت هم هست ! به احترام امام ع !  به تبع این رفتارهای خدایی در بیت اهل بیت ع از نور بهره مند میشی! نورانی میشی!!!! درست شد؟

  • بله استاد !
  • حالا که در نور مستقر شدی خدا با این نور تغییرت میده ، رفته رفته عوض میشی! از خودت و از نفست فاصله می گیری! خدایی میشی! در واقع جنبه دیگر اسم الله شکل واحدی است که خداساخته است! یا یک سازه خدایی است! شخصی که بتونه به بیوت وارد بشه و خودش را درآن جا حفظ کنه به مرور نورانی میشه! نور تغییرات ایجاد می کنه ،شخص تغییر جنسیت میده!! و با هدایت خدا که از خواص نوره شکلی خدایی می گیره! ( یهدی الله لنوره من یشاء)

از خود ساخته بودن در میاد و خداساخته میشه! نورساخته میشه! شخصیتش خدایی میشه! صفاتش خدایی میشه !در بستر نور شکل می گیره!

در واقع خدا کار را برای ما یسیر کرده به برکت وجود اهل بیت ع ! ذکر اسم الله بالا رفتن در آسمان های برزخی است! در حالت عادی اگر شخصی بخواهد در آسمان ها بالا برود باید از نفس رها بشود! که بسیار سخت و طاقت فرساست! این هم محبت خدا به ما بنده های ضعیفه که در بیت اهل بیت ع خداوند راه را باز گذاشته ولی یسیر تر، بدون درد، بدون عذاب، حالا آدم کمی  متوجه میشه که وجود این بزرگواران چه گنجینه ای هست! الحمد لله رب العالمین

ادامه دارد……………………………

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پرواز

خوشا بحال پسر

برخی می‌خواهند در آستانه انتخابات موضوع حجاب را بستر دوقطبی‌سازی جامعه کنند

آغوش نظام به روی همه زنان این ملت باز است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.