خانه / صراط عشق / متون / دستیار سابق دونالد ترامپ مامور متلاشی کردن اتحادیه اروپا شد

دستیار سابق دونالد ترامپ مامور متلاشی کردن اتحادیه اروپا شد

دستیار ارشد و استراتژیست سیاسی سابق رئیس‌جمهور آمریکا یک سازمان سیاسی مستقر در بروکسل را با هدف لطمه زدن و متلاشی کردن اتحادیه اروپا ایجاد کرده است.»

این خبر را خبرگزاری رویترز منتشر کرده است.
استیو بنن» دستیار ارشد سابق ترامپ که نقش ویژه‌ای در به قدرت رسیدن ترامپ داشت،

این روزها در اروپا فعال شده، طوری که حساسیت‌ها را در این قاره برانگیخته است.

آنچه که حضور وی را در اروپا حساس کرده گرایش‌های شدیداً نژادپرستانه و افراطی او، ضدیت با اتحادیه اروپا و ضدیت شدید با مهاجرین است که حضورش را در اروپا بحث برانگیز ساخته است.
 به تازگی پایگاه «دیلی بیست» در گزارشی نوشته بود که این سیاستمدار مخالف جهانی‌سازی که ضدیت با مهاجرین را ترویج می‌کند، این بار در اروپا به دنبال تقویت راستگرایان است.

«بنن» به این پایگاه گفته قصد دارد اندیشکده‌ای به نام « » در اروپا راه‌اندازی کند که هدف آن روی کار آوردن احزاب راستگرا است. جنبش

بر اساس اطلاعات «دیلی بیست»، استیو بنن به یک «ابرگروه» از پوپولیست‌های راست در پارلمان اروپا نظر دارد که می‌تواند تا یک سوم نمایندگان این پارلمان را پس از انتخابات سال ۲۰۱۹ در خود جای دهد.

 گزارش فوق همچنین تصریح می‌کند که جناحی متحد با چنین ابعاد بزرگی می‌تواند به شکلی جدی در روند کار پارلمان اروپا اخلال ایجاد کرده و به نفوذ عظیم استیو بنن در درون «جنبش پوپولیستی» بینجامد.
رویترز اما در این زمینه طی گزارشی نوشته «استیو بنن» مشاور و دستیار سابق دونالد یک سازمان سیاسی را در بروکسل ایجاد کرده تا به اتحادیه اروپا ضربه وارد کرده و در نهایت موجب فروپاشی این بلوک سیاسی و اقتصادی شود.

بر اساس این گزارش، «استیو بنن» و «رحیم قسام» دستیار سابق « نایجل فاراژ» رهبر ضد اتحادیه اروپای انگلیس در مصاحبه‌ای اعلام کرده‌اند که:

این سازمان موسوم به «جنبش» ایجاد شده و در حال فعالیت و استخدام نیروهای مورد نیاز است.
قسام در این‌باره گفت:

این جنبش خانه و پناهگاه ما برای جنبش‌های ملی‌گرا در اروپا است.

ما همه توجه خود را بر روی کمک به افراد و گروه‌هایی متمرکز می‌کنیم که نگران مسائلی مثل حاکمیت و اقتدار، کنترل مرزها‌، فرصت‌های شغلی هستند.

انتخابات پارلمانی اروپا قرار است ماه می(اردیبهشت) سال آینده برگزار شود و «بنن» و «قسام» تأکید کرده‌اند که این جنبش جدید قصد دارد پوپولیست‌ها و ملی گراهای اروپایی را برای این انتخابات مهم سازماندهی کند.

«بنن» در جریان سفر هفته گذشته خود به لندن با فاراژ و لوئیس الیوت از مشاوران نزدیک مارین لوپن سیاستمدار راستگرای افراطی فرانسوی دیدار و گفت ‌وگو کرده است.

به گزارش فارس میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی اروپا معمولا بسیار پایین است

 و بنن گفته است این سازمان جدید امیدوار است بتواند با سازماندهی و بسیج گروه‌های ضد اتحادیه اروپا بتواند در روند فعالیت و کارکرد پارلمان و کمیسیون اروپا اختلال ایجاد نماید.

از سوی دیگر تأسیس این اندیشکده از سوی بنن واکنش سیاستمداران آلمانی را به دنبال داشته است.

آنها معتقدند که بنن قصد دارد تا به این وسیله در انتخابات‌های سال 2019 در اروپا مداخله کند، و به همین دلیل نوعی «حمله به اتحادیه اروپا» به شمار می‌آید.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

انفعال برخی کشورهای اسلامی در قبال ملت فلسطین موجب تأسف است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی

اوج عزت و ایستادگی مردم غزه، پدیده‌ای الهی است

زیاد النَّخالة دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین و هیأت همراه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.