خانه / صراط عشق / متون / ظلم به شهید محمد منتظری

ظلم به شهید محمد منتظری

حواشی مهم تر از متن درگذشت عباس امیر انتظام؛

بیت آیت الله منتظری علیه شهید محمد منتظری/احمد منتظری بر جنازه کسی نماز خواند که شهید محمد منتظری بزرگترین دشمنش بود

شهید محمد منتظری هویتی مستقل و جدا از خانواده منتظری دارد.

اینکه بخواهند شخصیت محمد منتظری را تحریف و سانسور کنند و یا از اعتبار نام او برای مقاصد سیاسی خودشان سوءاستفاده کنند، چیزی نیست جز ظلم به شهید محمد منتظری.

فوت امیر انتظام، واکنش های متفاوتی از سوی جریانات مختلفی را در پی داشت.

نهضت آزادی و افراد وابسته به جبهه ملی و در کل جریان ضد انقلاب طبیعتاً به انکار جاسوسی امیر انتظام پرداختند و جریان حامی انقلاب و جمهوری اسلامی نیز با بازخوانی صحیح تاریخ، مانع تحرف تاریخ شدند.

در این بین اما کسانی هم بودند که سه دهه قبل خود را انقلابی می دانستند و اکنون که از مسیر انقلاب اسلامی منحرف شده اند، صرفاً از روی بغض و کینه ای که از جمهوری اسلامی دارند، بی توجه به جاسوس بودن امیر انتظام، نامه تسلیت نوشته و او را مظلوم خطاب کردند و یا بر پیکرش نماز میت خواندند.

 

احمد منتظری نیز از همان کسانی بود که از روی عناد با انقلاب اسلامی، در مراسم تشییع امیر انتظام شرکت کرده و حتی خواندن نماز میت برای امیر انتظام را هم بر عهده گرفت.

 احمد منتظری درحالی با شرکت در تشییع امیر انتظام منکر جاسوسی وی می شود که برادر شهید‌ اش یکی از معدود کسانی بود که قبل تر از افشای جاسوسی امیر انتظام، او را جاسوس می دانست.

نه تنها امیر انتظام، که همه اعضای نهضت آزادی را عوامل آمریکا در جمهوری اسلامی ایران می‌دانست.

 

چنانچه در بخشی از سخنان خود در دادگاه امیر انتظام می‌گوید:

برادران و خواهران! در مورد ضد انقلاب اگر در داخل این کشور با قاطعیت عمل نشود هم آبروی ما و هم آبروی دولت منتخب ما می رود و هم این همه جنایت در کشور می شود.

به حال این کشور فکری بکنید و این عناصر ضد انقلابی که در شهرستانها و یا زندانها بسر می برند، آنهایی که درجه یک هستند به اشد وجه به حکم اشدا علی الکفار مجازات بکنید

و اجازه ندهید که اینچنین بشود.

فقط عباس امیر انتظام نیست که باید محاکمه بشود،

باید افراد زیادی در این کشور محاکمه بشوند و بعضیهایشان هم در این مجلس حضور دارند

و متاسفانه بدون داشتن قاطعیت اینها این رقم دارند در این کشور کارشکنی میکنند،

بروید و ببینید…آقای دکتر یزدی و آقای صباغیان و امثال اینها که در این کشور…”

 

و یا درجایی دیگر درباره امیر انتظام می‌گوید: “

بطور کلی شناسائی افراد جاسوس همیشه با مدرک نیست،

خود تصرفات و مجموعه اینکه این شخص چه برخوردی با مسائل دینی دارد و سوابقش نیز دلیل است…. سوابق که هیچ نداشته، فقط یک ماه در نهضت آزادی شرکت کرده در سال1340، و بقیه تصرافتش را وقتی که روی هم قرار دهیم و عملکردش در رابطه با امریکا، در رابطه با برادران فلسطینی، در رابطه با مسائل داخلی ایران، کشف می‌شد که طرف وابسته است“.

 

ضدیت محمد منتظری با اعضای نهضت آزادی و دولت موقت فقط در ارتباط با جاسوسی امیر انتظام نبود. محمد منتظری عملکرد این جریان را بر ضد انقلاب اسلامی و در جهت منافع آمریکا می‌دانست. 

 

شهید محمد منتظری در جواب به این سوال که شاید به خاطراین افشاگریها شما را تخریب کنند می‌گوید: می‌دانم که با این کار من همه جاسوسان و بدخواهان و کوته نظران به مخالفت برخواهند ساخت،

اما من در قبال اسلام و خون شهدا مسئولیت دارم

و باید خود را فدا کنم!

تا امت اسلامی بداند که اینگونه کارها و خیانت ها هیچگونه ربطی به اسلام و امام و انقلاب ندارد“.

 

بیت منتظری علیه شهید محمد منتظری؛

پس از فوت امیر انتظام یکی از افراد نزدیک به بیت مرحوم منتظری، خبر از دیدار سالها قبل بستگان شهید محمد منتظری با امیر انتظام داد و مدعی شد که در این دیدار، خانواده منتظری از امیرانتظام به دلیل حضور محمد منتظری در دادگاه وی و تاثیر بر محکومیت اش، از امیرانتظام حلالیت طلبیده بودند.

جدای از اینکه بیت مرحوم منتظری تاکنون این ادعا را تکذییب نکرده است، این اقدام خانواده منتظری جز انکار شهید محمد منتظری نیست. 

 

شهید محمد منتظری در مقابله با اعمال و افکار ضد انقلابی جریانات لیبرال یک قدم هم کوتاه نیامد و همواره در صدد افشای وابستگی این جریانات به دشمنان بود.

حتی پس از محکومیت امیر انتظام نیز دست از افشاگری های خود علیه نهضت آزادی بر نداشت و معتقد بود که نفوذی های زیادی در جمهوری اسلامی هستند که یکی از آنها امیر انتظام بود.

 

حتی قبل تر از تسخیر لانه جاسوسی و کشف اسناد جاسوسی امیر انتظام به دست دانشجویان، این شهید محمد منتظری بود که در ارتباط با جاسوسی این فرد هشدار می‌داد و عواقبش را هم به جان می‌خرید.

 

اما اینکه احمد منتظری در تشییع امیرانتظام شرکت می‌کند و برایش نماز میت می‌خواند، موید چه چیزی است؟

و یا چه عاملی باعث می‌شود خانواده منتظری به دیدار امیر انتظام رفته و به نیابت از شهید منتظری از وی طلب حلالیت می‌کنند؟

 

بستگان شهید منتظری از روی عناد و کینه ای که از جمهوری اسلامی به دل دارند، حاضرند سخنان و افشاگریهای به حق محمد منتظری را هم منکر شوند و از کسی طلب بخشش کنند که جاسوسی اش محرز شده بود.

و یا در تشییع آن جاسوس شرکت کرده و حتی برایش نماز هم بخوانند.

اما باید توجه داشته باشند که شهید محمد منتظری هویتی مستقل و جدا از آنها دارد.

اینکه بخواهند شخصیت محمد منتظری را تحریف و سانسور کنند و یا از اعتبار نام او برای مقاصد سیاسی خودشان سوءاستفاده کنند، چیزی نیست جز ظلم به شهید محمد منتظری. 

 

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

جان سقای حرم خدایا ببخش- مناجات حاج محمود کریمی

ويدئو/ ازهمه تشنه ترم خدایا ببخش

درمحضر مولانا امیرالمومنین علیه السلام _ آسیابی در جهنم

خوراک این آسیاب چیست؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.