سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / کتاب برگزیده / شهید محمد رضا شفیعی بعد از ۱۶ سال سالم به خانه برگشت

شهید محمد رضا شفیعی بعد از ۱۶ سال سالم به خانه برگشت

معجزه شهید اسارت محمدرضا شفیعی

بسم الرب الشهدا

محمدرضا اهل قم و محله پامنار ، پدر و مادرش زندگی را با فقر و تنگدستی شروع کردند، پدرش چرخ تافی داشت و در فصلهای تابستان بستنی فروش و در زمستان ها لبو و شلغم می فروخت .

چون صدای خوبی داشت به او حسین بلندگو هم می گفتند. مادر چند تکه طلا داشت، می فروشند و با پول آن زمین میخرند، و با هزار مشقت آن را تبدیل به خانه ای آسمانی می کنند .

تا اینکه محمدرضا بدنیا می آید و به برکت قدمش وضع زندگی آنها کمی بهتر میشود .

مجید ملامحمدی ماجرای اسارت و شهادت شهید نوجوانی که بعد از ۱۶ سال با بدنی سالم به وطن بازگشت را به نگارش درآورد:

محمد رضا شفیعی در ۱۴ سالگی به جبهه‌های نبرد رفته و در عملیات‌های بسیاری شرکت می‌کند که چندین بار نیز مجروح می‌شود اما سرانجام در عملیات «کربلای ۴» و پس از مجروح شدن ، اسیر می‌شود که ۱۱ روز پس از اسارت به دلیل عفونت شدید در ناحیه شکم به درجه شهادت نائل می‌شود.

جسد شهید محمد رضا شفیعی پس از شهادت آنچنان تازه و معطر می‌ماند که صدام به سربازان خود دستور می‌دهد که جنازه این شهید را در برابر آفتاب قرار دهند تا بپوسد و وقتی این کار نیز به سرانجام نرسید دستور می‌دهد که بر روی پیکر این شهید اسید بپاشند که با این کار نیز آسیبی به بدن شهید نمی‌رسد و جسد تازه و معطر این شهید بعد از گذشت ۱۶ سال به وطن برمی گردد.

آیین رونمایی از کتاب «شانزده سال بعد» زندگی شهید محمدرضا شفیعی این هفته در نماز عبادی ـ سیاسی جمعه در مصلای قدس شهر مقدس قم برگزار شد.

شانزده سال بعد کتابی در باره شهید محمد رضا شفیعی

 آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، آیت‌الله حسینی بوشهری نایب‌رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله مقتدایی مدیر شورای عالی حوزه علمیه قم، حجت الاسلام ذوالنور و مهندس امیرآبادی نمایندگان مردم شریف استان قم در مجلس شورای اسلامی، خانواده شهید شفیعی و دیگر مسئولین لشکری و کشوری حضور داشتند از مقام شامخ آن شهید بزرگوار و خانواده شهید تجلیل به عمل آمد.

محمدرضا شفیعی از رزمندگان واحد تخریب لشکر 17 علی بن ابی طالب (ع) بود که در عملیات کربلای چهار مجروح شده و به اسارت دشمن درمی آید. او چند روز بعد بر اثر مجروحیت در زندان های عراق به شهادت می رسد.

پیکر شهید محمدرضا شفیعی شانزده سال بعد از شهادت به میهن اسلامی باز می گردد؛ پیکری که در عین ناباوری سالم است آنقدر که حتی در هنگام دفن عقیقی را برای تبرک زیر زبانش می گذارند.

شانزده سال بعد روایت حسین کاجی، همرزم شهید از لحظه ملاقات دوباره رفیق دیرینه اش در قبر، شرح حیرانی او از این اتفاق و کنکاش در خاطرات گذشته خود با محمدرضاست تا شاید بتواند علت این معجزه بزرگ خداوندی را کشف کند.

این اثر 212 صفحه ای به قلم زهرا حسینی مهرآبادی و به همت انتشارات حماسه یاران به چاپ رسیده است و با قیمت 15000تومان روانه بازار کتاب می‌شود.

نتیجه تصویری برای شهید محمد رضا شفیعی بعد از ۱۶ سال سالم به خانه برگشت

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید

چطور هندوانه غیرسالم را تشخیص بدهیم؟

تاریخچه جنت البقیع و تخریب آن توسط آل سعود ملعون

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.