سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / رکورد حافظه جهان توسط جوان تبریزی شکسته شد

رکورد حافظه جهان توسط جوان تبریزی شکسته شد

محمد رضا حسن زاده جوان تبریزی در حضور مشاور ثبت رکورد ایرانیان در گینس و جمعی از شهروندان تبریزی موفق شد با قدرت ذهن و حافظه خود رکورد خانم هندی را شکسته و رکورد جدید را به نام خود ثبت کند.

محمد رضا حسن زاده جوان تبریزی در حضور مشاور ثبت رکورد ایرانیان در گینس و جمعی از شهروندان تبریزی موفق شد با قدرت ذهن و حافظه خود رکورد خانم هندی را شکسته و رکورد جدید را به نام خود ثبت کند.

تلاش‌های ایرانیان برای حضور در عرصه‌های جهانی طی سال‌های اخیر افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است و جوانان زیادی سعی دارند با حضور در این صحنه‌ها توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود را به منصه ظهور رسانده و نام شهر و کشور خودشان را بلند آوازه کنند.

انجام رکوردهای مختلف در سطح دنیا و ثبت این رکوردها در کتاب رکوردهای «گینس» از جمله روش‌هایی است که می‌تواند به معرفی و شناساندن افراد نخبه در سراسر دنیا کمک کند تا توانایی‌ها و ظرفیت‌های وجودی آنان شناخته شود.

محمدرضا حسن‌زاده نیز یکی از آن جوانان موفق شهرمان است که با تقویت قدرت ذهن و حافظه خود توانست رکورد جدیدی به نام تبریز انجام داده و رکورد خانم هندی را بشکند.

با محمدرضا حسن‌زاده بعد از اتمام این رکورد و در هیاهوی خوشحالی و شادمانی حاصل از این رکورد جهانی همکلام شدیم.

دوران کودکی کاملا معمولی

محمدرضا حسن‌زاده یک جوان کاملا معمولی است که به گفته خودش در کودکی هیچ تفاوتی با سایر دانش‌آموزان نداشت و دوران کودکی کاملا معمولی را سپری کرده است.

بسیاری از افراد با توجه به زمینه‌های بدنی و ذهنی خود سعی می‌کنند روی یک موضوع خاص تمرکز کرده و آن را تقویت کنند محمدرضا حسن‌زاده نیز تصمیم گرفت به قدرت ذهن خود تمرکز کرده و ذهن و حافظه خود را تقویت کند.

هدفم ثبت رکورد جهانی بود

تصمیم او فقط در حد تقویت حافظه نبود بلکه او هدف مهم‌تری در سر داشت به همین جهت تمام قدرت و تمرکز خود را به کار گرفت تا در حد جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد به همین جهت با مشاور ثبت رکورد ایرانیان در «گینس» ارتباط برقرار نمود و در زمینه رکوردهایی که در مورد حافظه و تقویت ذهن ثبت شده است مطالعه کرد و سپس تصمیم گرفت تا قدرت ذهن خود را به رخ دیگران کشیده و رکورد قبلی را در این زمینه ارتقاء داده و به نام خود ثبت کند.

حسن‌زاده، برای رسیدن به این جایگاه مسیر زیادی در پیش داشت او برای تقویت قدرت ذهن و حافظه خود در کلاس‌های تقویت ذهن شرکت کرده است به طوریکه می‌گوید،« در دوران کودکی مثل خیلی از بچه‌ها یک زندگی خیلی ساده و معمولی داشتم در جوانی متوجه شدم اگر از لحاظ ذهنی پیشرفت نکنم، عقب می‌مانم، بنابراین تصمیم گرفتم قدرت حافظه خود را تقویت کنم، وقتی دیدم توانایی ذهنی بالایی دارم از سال 93 روی قدرت حافظه و تمرکز ذهن تمرین کردم، در زمینه تقویت و تکنیک‌های حافظه، تندخوانی و به ذهن سپاری سریع تکنیک‌های مختلفی انجام دادم و اکنون در آموزشگاه‌های تبریز در زمینه تقویت حافظه فعالیت می‌کنم.»

شرکت در کلاس‌های رئیس مسابقات جهانی حافظه

او افزود: همچنین از سال 96 در کلاس‌های پروفسور” تونی بوزان” رئیس مسابقات جهانی حافظه به صورت حضوری شرکت کرده و با انواع تکنیک‌های تقویت حافظه آشنا شدم و از سال 97 که تصمیم به رکوردزنی گرفتم، تمریناتم را به صورت سخت و فشرده ادامه دادم.

حسن‌زاده، در مورد رکوردی که زده است، گفت: از سوی «گینس» فلش کارت‌هایی ارسال شده بود که شامل 58 لغت بود و روی زمین نیز بنری بود که من باید در عرض یک دقیقه این 58 لغت که شامل اسم اشیاء بود حفظ می‌کردم و بعد از یک دقیقه آن کارت‌ها را دقیقا روی همان اسم اشیا قرار می‌دادم که به لطف خداوند توانستم موفق شوم، طی این یک دقیقه از 58 لغت 53 مورد آن را درست جواب دادم.

وی در مورد رکورد قبلی تقویت حافظه گفت: رکورد قبلی این کار متعلق به یک خانم هندی بود که در عرض یک دقیقه 50 لغت را درست جای‌گذاری کرده بود ولی من با سه لغت اختلاف رکورد وی را شکستم.

رکوردهای جدیدی در راه است

حسن زاده، مصصم است رکوردهای دیگری را در زمینه قدرت ذهن به نام خود ثبت کند چنانکه می‌گوید، « در صدد هستم رکوردهای دیگری را برای آینده ثبت کنم، با مشاوره‌هایی که از آقای دشمن‌زیاری مشاور ثبت رکورد «گینس» ایرانیان دریافت کردم این کار را حتما انجام می‌دهم»

وی در مورد شکستن رکورد خود توسط فرد دیگری گفت: شکستن رکوردهای قبلی کار خیلی سختی است و فکر نمی‌کنم به این زودی فردی بتواند رکورد مرا بشکند.

حسن‌زاده در مورد آشنایی با رکوردهای تقویت حافظه خاطرنشان ساخت: از طریق تقاضایی که به «گینس» فرستادیم، اعلام آمادگی کردیم که قصد داریم رکوردهای قبلی «گینس» را مطالعه کرده و در حد توان برای شکستن رکوردهای حافظه در «گینس» اقدام کنیم، به این صورت فیلم رکوردهای قبلی برای ما ارسال شد، از روی آن بررسی‌های لازم را انجام داده و بالاخره موفق شدم رکورد خانم هندی را بشکنم.

مطالعات شبانه روزی عامل موفقیت

اشکان دشمن‌زیاری، مشاور ثبت رکورد ایرانیان در«گینس» هم در حاشیه انجام این رکورد در گفت‌وگو با فارس با اشاره به مطالعات زیادی که روی رکوردهای «گینس» انجام داده است، گفت: یکی از دلایل موفقیت ما مطالعه خیلی زیاد روی قوانین رکوردهای «گینس» است به طوریکه کسی این کار را تا این حد انجام نداده و این نوع مطالعه در حد خود بی‌نظیر است.

وی افزود: من 14 سال روی رکوردهای «گینس» کار کردم که سه سال از این 14 سال را به صورت شبانه‌روزی و تمام وقت روی رکوردهای ثبت شده مطالعه نمودم.

دشمن‌زیاری در مورد فرآیند انجام یک رکورد در ایران افزود: وقتی افراد برای ثبت رکورد در «گینس» به ما مراجعه می‌کنند براساس چارتی که «گینس» آن را در اختیار ما قرار داده است، تخصص افراد بررسی شده و سوابق آنها در نظر گرفته می‌شود، اگر تخصص آنها در حوزه ورزش باشد، قد و وزن آنها را پرسیده و تست‌های ورزشی را به آنها معرفی می‌کنیم.

او ادامه داد: بعد از مرحله اولیه رزومه آنها بررسی می‌شود، افراد باید خروجی را به صورت شفاف و واقعی ارائه دهند، اگر این نتایج شفاف نباشد نتیجه‌ای که از طرف ما می‌گیرند غلط و اشتباه است چون داده آنها اشتباه بوده، هر کس روراست باشد و اطلاعات درستی به ما بدهد، احتمال اینکه در بحث رکوردهای «گینس» موفق شود بسیار زیاد است، چرا که اطلاعات آنها درست بوده است.

مشاور ثبت رکورد ایرانیان در «گینس» با اشاره به آشنایی خود با جوان تبریزی خاطرنشان ساخت: بعد از اینکه رکورد قبلی حافظه مربوط به دکتر جاوید را ثبت کردیم، آقای حسن‌زاده 6 ماه پیش به من پیام داد و ارتباط ما آغاز شد، بعد از اینکه توانایی وی بررسی گردید ما تمرینات خود را برای استعدادیابی وی در زمینه حافظه شروع کردیم.

دشمن‌زیاری با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن رکورد جوان تبریزی تصریح کرد: شکر خدا رکورد آقای حسن‌زاده نیز با موفقیت انجام شد و طبق ضوابط و مستنداتی که «گینس» در اختیار ما قرار داده است مستندات ثبت و ضبط گردید و این موارد نهایی شده و به «گینس» فرستاده می‌شود.

53 لغت صحیح از 58 لغت

او در مورد نحوه انجام رکورد جوان تبریزی افزود: در رکوردی که امروز انجام شد، اسم اشیاء مختلف روی یک بنر به صورت اتفاقی پراکنده نوشته شده بود، اسم این اشیا از شماره 1 تا 58 قرار داده شده بود، آقای حسن‌زاده یک دقیقه وقت داشت که اسم اشیا را نگاه کرده آن را حفظ کند و بعد از یک دقیقه اسم اشیا را روی آنها قرار دهد. او موفق شد بعد از اینکه یک دقیقه تمام شد از کل 58 لغت 53 لغت را درست جایگزین کند.

دشمن‌زیاری بیان کرد: رکورد قبلی این کار برای یک خانم هندی بود که وی این رکورد را با اختلاف سه لغت شکست.

او ادامه داد: شکستن رکوردهای «گینس» کار سختی است ولی در «گینس» هیچ تضمینی برای آینده نیست، ممکن است یک رکوردی که امروز انجام شده فردا توسط فرد دیگری دیگر شکسته شود یا ممکن است چند سال طول بکشد تا یک رکورد شکسته شود.

دشمن‌زیاری گفت: در هر صورت «گینس» به پاسداشت زحمتی که افراد می‌کشند، به عنوان هدیه نام آنها را در سایت ثبت می‌کند و افراد مختلف می‌توانند در هر نقطه‌ای از دنیا که بخواهند اسم رکوردداران، اسم کشور، شهر و حتی محلی که رکورد زده‌اند را مشاهده کنند.

30 الی 100 میلیون تومان هزینه ثبت در «گینس»

مشاور ثبت رکورد ایرانیان در «گینس» در مورد رکوردهای مربوط به حافظه گفت: رکوردهایی که در مورد تقویت ذهن و حافظه در گینس ثبت شده 10 الی 20 مورد است، یکی از آنها متعلق به ایران و دکتر جاوید بوده و اکنون نیز آقای حسن‌زاده به این کار اقدام کرده که امیدواریم به نام وی نیز ثبت شود. دو مورد از رکوردهای حافظه برای آقای «دیوید توماس » مرد حافظه جهان است و یکی از آنها برای کشور هند، آلمان و کشورهای دیگر است.

او در مورد ارسال تائیدیه از سوی «گینس» خاطرنشان ساخت: ارسال تائیدیه «گینس» معمولا از یک هفته تا سه ماه طول می‌کشد و در مورد هزینه ثبت در کتاب رکوردهای «گینس» باید گفت، «گینس» آپشن‌های مختلفی دارد و هزینه آن از 30 الی 100 میلیون تومان متغیر است.

منبع : فارس

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پای “حمید نوری” در بازداشتگاه سوئد شکسته شد

فرزند حمید نوری : سوئدی‌ها از ارائه خدمات پزشکی کامل به پدرم خودداری می‌کنند

جوان آمریکایی در اعتراض به بایدن سر پدرش را بُرید!

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.