سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / اشک تمساح سلبریتی‌ها برای «نوشین جعفری»

اشک تمساح سلبریتی‌ها برای «نوشین جعفری»

می‌توان گفت کسانی که پس از دستگیری جعفری به تکاپو افتاده‌اند و با پست‌های احساسی سعی در لاپوشانی اتهامات وی دارند، ترس این را دارند که مبادا اسناد ضبط شده از سوی دستگاه قضا پای آنها را نیز به پرونده باز کند.

: در یک دهه اخیر کم‌تر سالی بوده است که دستگاه‌های امنیتی و قضایی کشور خبر از دستگیری نفوذی‌ها و جاسوس‌های سرویس‌های اطلاعاتی غربی، در ساختار های کشور، بالاخص در حوزه فرهنگی نداده باشند.

اگر در سالهای ابتدایی انقلاب سیاست دشمنان گسیل دادن نفوذی‌های خود به ساختارهای سیاسی کشور نظیر دفتر نخست وزیری بود، اکنون دیگر اوضاع فرق می‌کند. غربی‌ها ترجیح می‌دهند نفوذی‌های خود را در حوزه فرهنگ و اجتماع متمرکز کنند. چنانچه شورای فرهنگی انگلیس معروف به «بریتیش کانسل» با نام اختصاری «BC» نیز برای فعالیت در حوزه فرهنگی ایران تشکیل شد و با دایر کردن دفاتر خود در کشور، تحرکات ضدفرهنگی خود علیه ایران را پیش‌برد که البته این دفاتر در سال ۸۷ تعطیل شدند.

به گزارش رجانیوز، ۱۳ مرداد سال جاری بود که «نوشین جعفری» صاحب اکانت توییتری «یاردبستانی» به جرم اهانت و هتاکی به امام حسین(ع) و ائمه معصومین، در یک مهمانی مختلط در محله ولنجک تهران دستگیر شد. همزمان با دستگیری وی، برخی از سلبریتی‌های سینما نیز با انتشار پست و نوشته‌هایی در فضای مجازی، به دستگیری‌اش واکنش نشان داده و از او حمایت کردند.

رفته رفته پرونده این عکاس هتاک به مراحل جدیدی رسید و دیگر موضوع فقط هتاکی او به ارزشهای مردم ایران نبود. اسماعیلی سخنگوی قوه قضا نیز طی اظهاراتی که اخیراً درباره این پرونده داشت، گفت: فردی به لحاظ اهانتی که به حضرت سیدالشهدا (ع) و عزاداری کرده بود و تبلیغی که علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی داشت، تحت تعقیب قرار گرفت. در بازرسی از اماکن و تجهیزات فنی مربوط به این شخص، یک سری مستندات جدید هم به دست آمد که دون شان افراد و اشخاص و حرفه های شاغل در جامعه است. این موضوع در حال بررسی است.

اشارات سخنگوی قوه به مستندات جدید، موید این موضوع است که احتمالا پای افراد دیگری از چهره‌های سرشناس سینمایی به این پرونده بازخواهد شد و حجم زیاد آرشیوهای بدست آمده از نوشین جعفری این احتمال را تقویت می‌کند. به همین دلیل دستگیری چهره‌های نظیر ارس امیری و نوشین جعفری برای برخی‌ چهره‌های مشهور بسیار نگران کننده است و آنان را به تکاپو انداخته است.

فصل مشترک ارس امیری و نوشین جعفری چیست؟

اردیبهشت ماه امسال بود که سخنگوی دستگاه قضا خبر از محکومیت ارس امیری به جرم جاسوسی برای انگلیس داد.

اسماعیلی در ارتباط با ماموریت امیری برای سرویس‌های بیگانه گفته بود: این فرد با «بی سی» مرتبط بوده و با گروه‌های مختلف بویژه در زمینه هنر و تئاتر ارتباط‌‌‌گیری کرد تا در این راستا بتواند پروژه‌های نفوذ و شبیخون فرهنگی را عملیاتی کند.

نوشین جعفری نیز در دور همیِ شبانه‌ای دستگیر شد که برخی از عوامل سفارت انگلیس و برخی از سلبریتی‌ها در آن مهمانی حضور داشتند.

در این مهمانی مشخص شد که نوشین جعفری علاوه بر هتاکی به مقدسات در فضای مجازی، رابط اصلی سفارت انگلستان با هنرمندان سینما بوده است.

نقطه مشترک جعفری و ارس امیری دیگر جاسوس انگلیسی این است که هر دو در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت داشته و به عبارتی، هر دو نفر از سوی سرویس جاسوسی انگلیس مامور به فعالیت در حوزه هنری کشور بوده اند.

وقتی حمایت سلبریتس‌ها از جعفری، وارد فاز جدیدی می‌شود

اخیراً ۲۰۰ نفر از سلبریتی‌ها و اهالی سینما در نامه‌ای به حمایت از نوشین جعفری پرداختند. هرچند از آنجایی که جعفری مشغول به عکاسی در حوزه سینما بوده است، طبیعی است که تعداد قابل توجهی از امضا کنندگان نامه مذکور بنا به آشنایی و از روی احساس نامه را امضا کرده‌اند. اما این دلیل نمی‌شود که از کسانی که با احساسی کردن ماجرا سعی در به حاشیه راندن آن دارند، غفلت شود.

مهناز افشار، ترانه علیدوستی، بهرام رادان، سحر دولتشاهی، باران کوثری، نوید محمدزاده و… از جمله سلبریتی‌هایی هستند که از همان روز اول به حمایت از نوشین جعفری برخاستند. سلبریتی‌هایی که بار اولشان نیست که از یک جاسوس حمایت می‌کنند.

حمایت سلبریتی‌ها از عکاس هتاک یک دلیل بیشتر نمی‌تواند داشته باشد؛ با توجه به صحبت‌های سخنگوی قوه قضائیه، در بازرسی از اماکن و تجهیزات فنی مربوط به این شخص، یک سری مستندات جدید هم به دست آمد که دون شان افراد و اشخاص و حرفه های شاغل در جامعه است. از همین رو می‌توان گفت کسانی که پس از دستگیری نوشین جعفری به تکاپو افتاده‌اند و با رفتارهای احساسی سعی در لاپوشانی اتهامات وی دارند، ترس آن را دارند که مبادا اسناد به دست آمده از این جاسوس، پای آنها را هم به پرونده باز کند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کتاب «دروغ زن، زندگی، آزادی» با استقبال مخاطبان به چاپ دوم رسید

کتاب «دروغ زن، زندگی آزادی» که به مهم‌ترین دروغ‌های ضدانقلاب و اپوزیسیون در ماجرای اغتشاشات سال ۱۴۰۱ می‌پردازد از سوی انتشارات خبرگزاری فارس به چاپ دوم رسید.

سلبریتی‌هایی که برای مردم عزا می‌گیرند و برای خودشان عروسی!

برخی از سلبریتی‌هایی که در فضای مجازی به پمپاژ یاس و ناامیدی در جامعه همنوا با تحرکات ضدانقلاب می‌پرداختند، در فضای شخصی خود امیدوارانه به زندگی ادامه داده و حالا اخباری از شادی آنان منتشر می‌شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.