سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / طوفان خطرناک «دوریان» مسیر ساحل شرقی آمریکا را در پیش گرفت+عکس و فیلم

طوفان خطرناک «دوریان» مسیر ساحل شرقی آمریکا را در پیش گرفت+عکس و فیلم

یکی از مخرب‌ترین و مهیب‌ترین طوفان‌های سالهای اخیر با درجه پنج و با سرعتی بیش از 298 کیلومتر جزایر باهاما را درنوردید و مرکز ملی طوفان آمریکا هشدار داده است که این طوفان خطرناک به سمت ساحل شرقی آمریکا در حرکت است.

طوفان مهیب و قدرتمند «دوریان» اوایل صبح روز یکشنبه به وقت محلی با وزش بادهایی با سرعت 297 کیلومتر بر ساعت به عنوان طوفان مخرب «درجه 5»، جزیره «باهاما»و مجموعه جزایر «کارائیب» را در هم کوبید و با به جا گذاشتن خسارات گسترده به سمت «فلوریدا» حرکت کرد.

روزنامه انگلیسی «دیلی میل» گزارش کرد که طوفان دوریان بعد از ظهر روز یکشنبه با بارش بارندگی‌های شدید در شمال غربی «باهاما» همراه بود و شدت آن به قدری بود که به سقوط درختان، جدا شدن سقف خانه‌ها و ایجاد امواج گسترده و شدید در دریا منجر شد.

بر اساس این گزارش، در حالیکه طوفان دوریان به سمت فلوریدا و کارولینا در حرکت است، مقامات این ایالات آمریکایی، هشدارهای وقوع طوفان و تندباد را برای تقریباً تمامی سواحل آتلانتیک فلوریدا صادر کردند. مقامات جورجیا و کارولینای جنوبی نیز حکم تخلیه اجباری برای ساکنان مناطق ساحلی صادر کرده‌اند.

مرکز ملی طوفان در آمریکا هشدار داده است که وزش بادهایی با سرعت بیش از 297 کیلومتر بر ساعت، طوفان دوریان را به یک «طوفان فاجعه‌بار» با «بادهایی مخرب» تبدیل کرده است.

اوایل امروز (دوشنبه)، با رسیدن طوفان دوریان به «گرند باهاما» از مجموعه جزایر باهاما، شدت وزش بادها به 281 کیلومتر بر ساعت کاهش یافته است.

 مرکز طوفان ملی هشدار داد: «طوفان به طور خطرناکی اواخر دوشنبه تا سه‌شنبه شب به ساحل شرقی فلوریدا نزدیک می‌شود» و همچنین از ساکنان این مناطق خواسته است که به هیچ عنوان از خانه‌های خود خارج نشوند.

مقامات آمریکا اعلام کرده‌اند که طوفان دوریان، بعنوان مهیب‌ترین طوفان در باهاما رکورد زده است و بعنوان یکی از شدیدترین  طوفان‌های یک قرن گذشته در آتلانتیک به حساب می‌آید.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز در خصوص این طوفان گزارش کرد که ایالات واقع امتداد ساحل شرقی آمریکا برای رویارویی با طوفان دوریان آماده می‌شوند و ساکنان کارولینای جنوبی و جورجیا در حال تخلیه خانه‌های خود هستند.

شبکه بی بی سی نیز در این خصوص گزارش کرد که طوفان دوریان که به وقوع سیلاب در برخی مناطق جزیره باهاما و کارائیب منجر شده، خسارات زیادی را برجای گذاشته است.

طبق این گزارش، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نیز در یک پیام توییتری، طوفان دوریان را بعنوان طوفانی بسیار خطرناک توصیف کرده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نقشه دوستان ترامپ در ایران، شرطی‌سازی اقتصاد کشور به انتخابات آمریکا

حسن حسن‌خانی، کارشناس اقتصادی

هشدار سی‌ان‌ان درباره وقوع جنگ داخلی در آمریکا / ترامپ: من انتخاب نشوم در آمریکا حمام خون به راه می‌افتد

ترامپ دیوانه

یک دیدگاه

  1. با توجه به سوابق
    گویا دشمنان انقلاب اسلامی ایران میخواستند غلطی علیه ایران انجام دهند که باز از سوی خدا ی مهربون سیلی جانانه ای دریافت کردند…
    انشاءالله موجب چند دستگی در آمریک و اروپا شود و مردم علیه جمهوری خواهان و دموکرات های قیام کنند…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.