سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اربعین / عصاره خلقت / قسمت نهم

عصاره خلقت / قسمت نهم

دهه اول محرم 1441

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ
به نام خداوند رحمتگر مهربان‏
العصر1 – وَ الْعَصْرِ
سوگند به عصر [غلبه حق بر باطل‏]،
العصر2 – إِنَّ اْلإِنْسانَ لَفي خُسْرٍ
که واقعاً انسان دستخوش زيان است‏؛
العصر3 – إِلاَّ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ وَ تَواصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَواصَوْا بِالصَّبْرِ
مگر کساني که گرويده و کارهاي شايسته کرده و همديگر را به حق سفارش و به شکيبايي توصيه کرده ‏اند.

شب نهم محرم ١٤٤١

دانلود

امام حسین صلوات الله علیه کنار قبر رسول خدا صلی اللّه علیه و آله وسلم:

«اَللّهُمَ اِنّی اُحِبُّ المَعرُوف وَ انکِرُ المُنکَرَ وَ اَسأَلُکَ یا ذَاالجَلالِ وَ الاِکرامِ بِحَقِّ هذَا القَبرِ وَ مَن فیهِ اِلّا اختَرتَ لی ما هُوَ لَکَ رِضیً وَ لِرَسُولِک َرِضیً»

خدایا! من معروف را دوست دارم و از بدی و منکر بیزارم. از تو درخواست می کنم ای خدای ذوالجلال و کرامت بخش به احترام این قبر و کسی که در آن است راهی را پیش رویم بگذاری که مورد رضا و خشنودی تو و رسول تو است.

(مقتل خوارزمی، ج 1، ص 186)

ما می خواهیم عاشورایی بشیم چه کار کنیم؟

فَقَالَ ع بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ وَ عَلَى مِلَّةِ رَسُولِ اللَّهِ ص ثُمَّ رَفَعَ رَأْسَهُ إِلَى السَّمَاءِ– وَ قَالَ إِلَهِی أَنْتَ تَعْلَمُ أَنَّهُمْ يَقْتُلُونَ رَجُلًا لَيْسَ عَلَى وَجْهِ الْأَرْضِ ابْنُ بِنْتِ نَبِيٍّ غَيْرُهُ ثُمَّ أَخَذَ السَّهْمَ فَأَخْرَجَهُ مِنْ وَرَاءِ ظَهْرِهِ فَانْبَعَثَ الدَّمُ كَأَنَّهُ مِيزَابٌ فَضَعُفَ عَنِ الْقِتَالِ وَ وَقَفَ فَكُلَّمَا أَتَاهُ رَجُلٌ انْصَرَفَ عَنْهُ كَرَاهَةَ أَنْ يَلْقَى اللَّهَ بِدَمِهِ حَتَّى جَاءَهُ رَجُلٌ مِنْ كِنْدَةَ يُقَالُ لَهُ مَالِكُ بْنُ الْيُسْرِ فَشَتَمَ الْحُسَيْنَ ع وَ ضَرَبَهُ عَلَى رَأْسِهِ الشَّرِيفِ بِالسَّيْفِ فَقَطَعَ الْبُرْنُسَ وَ وَصَلَ السَّيْفُ إِلَى رَأْسِهِ فَامْتَلَأَ الْبُرْنُسُ دَماً.»

«امام عليه السّلام فرمود: به نام خدا و برای خدا و بر دین رسول خدا (ص) و آنگاه سر به آسمان برداشت و گفت: خداوندا تو مى ‏دانى كه اينان مردى را مى‏ كشند كه بر گستره زمين جز او فرزند دختر پيامبر نيست. سپس تير را گرفت و از پشتش در آورد و خون چون ناودان فوران كرد، و توان جنگ از امام مى ‏رفت. حضرت بايستاد و هر مردى كه نزد امام مى ‏آمد باز مى‏ گشت و دوست نداشت كه مبادا خداى را با شركت در خون امام ملاقات كند، تا آن كه مردى از كنده به نام مالك بن نسر _ لعنة اللَّه عليه_ آمد و به حسين عليه السّلام ناسزا گفت و با شمشير بر سر مباركش زد كه كلاه خود را بريد و به سر مبارك رسيد و كلاه خود آكنده از خون شد.

اللهوف على قتلى الطفوف‏ ،سیدبن طاووس ص ۱۲۱؛
الکافي , جلد 2 , صفحه 559/عنوان باب : > الجزء الثاني > كِتَابُ اَلدُّعَاءِ > بَابُ اَلدُّعَاءِ لِلْكَرْبِ وَ اَلْهَمِّ وَ اَلْحُزْنِ وَ اَلْخَوْفِ/ امام سجاد ع ، امام صادق ع
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ اِبْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَعْيَنَ عَنْ بِشْرِ بْنِ مَسْلَمَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ كَانَ عَلِيُّ بْنُ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِمَا اَلسَّلاَمُ يَقُولُ: مَا أُبَالِي إِذَا قُلْتُ هَذِهِ اَلْكَلِمَاتِ لَوِ اِجْتَمَعَ عَلَيَّ اَلْإِنْسُ وَ اَلْجِنُّ بِسْمِ اَللَّهِ وَ بِاللَّهِ وَ مِنَ اَللَّهِ وَ إِلَى اَللَّهِ وَ فِي سَبِيلِ اَللَّهِ وَ عَلَى مِلَّةِ رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ اَللَّهُمَّ إِلَيْكَ أَسْلَمْتُ نَفْسِي وَ إِلَيْكَ وَجَّهْتُ وَجْهِي وَ إِلَيْكَ أَلْجَأْتُ ظَهْرِي وَ إِلَيْكَ فَوَّضْتُ أَمْرِي اَللَّهُمَّ اِحْفَظْنِي بِحِفْظِ اَلْإِيمَانِ مِنْ بَيْنِ يَدَيَّ وَ مِنْ خَلْفِي وَ عَنْ يَمِينِي وَ عَنْ شِمَالِي وَ مِنْ فَوْقِي وَ مِنْ تَحْتِي وَ مِنْ قِبَلِي وَ اِدْفَعْ عَنِّي بِحَوْلِكَ وَ قُوَّتِكَ فَإِنَّهُ لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِكَ .
از امام صادق(عليه السّلام)كه على بن الحسين(عليهما السّلام)مى‌فرمود: چون اين كلمات را بگويم،باك ندارم اگر جن و انس بر عليه من جمع شوند: بسم اللّٰه و باللّٰه و من اللّٰه و الى اللّٰه و في سبيل اللّٰه و على ملة رسول اللّٰه. ،بار خدايا خود را به تو تسليم كردم و بس و به سوى تو رو كردم و بس تو را پشتيبانِ‌ خود ساختم و بس و كارم را بس به تو واگذاردم،بار خدايا مرا به ايمان نگهبان باش از پيش رويم و پشت سرم و از سمت راست و چپم و از بالاى سر و زير پايم و از هر سو كه هستم،بحول و قوت خود از من دفاع كن زيرا حول و قوتى نباشد جز به تو.

اصول كافى / ترجمه كمره اى ؛ ج 6 , ص 271 

أنعام161  – قُلْ إِنَّني هَداني رَبّي إِلي صِراطٍ مُسْتَقيمٍ دينًا قِيَمًا مِلَّةَ إِبْراهيمَ حَنيفًا وَ ما کانَ مِنَ الْمُشْرِکينَ
بگو: «آري‏! پروردگارم مرا به راه راست هدايت کرده است‏: ديني پايدار، آيين ابراهيمِ حق‏گراي‏! و او از مشرکان نبود».

نحل123 – ثُمَّ أَوْحَيْنا إِلَيْکَ أَنِ اتَّبِعْ مِلَّةَ إِبْراهيمَ حَنيفًا وَ ما کانَ مِنَ الْمُشْرِکينَ
سپس به تو وحي کرديم که‏: «از آيين ابراهيم حق‏گراي پيروي کن‏، [چرا که‏] او از مشرکان نبود».

علوی شدن

صافات83  – وَ إِنَّ مِنْ شيعَتِهِ َلإِبْراهيمَ
و بي‏گمان‏، ابراهيم از پيروان اوست‏.

فاطمی شدن

أنعام79  – إِنّي وَجَّهْتُ وَجْهِيَ لِلَّذي فَطَرَ السَّماواتِ وَ اْلأَرْضَ حَنيفًا وَ ما أَنَا مِنَ الْمُشْرِکينَ
من از روي اخلاص‏، پاکدلانه روي خود را به سوي کسي گردانيدم که آسمانها و زمين را پديد آورده است‏؛ و من از مشرکان نيستم‏.

أنبياء69- قُلْنا يا نارُ کُوني بَرْدًا وَ سَلامًا عَلي إِبْراهيمَ
گفتيم‏: «اي آتش‏، براي ابراهيم سرد و بي‏آسيب باش‏».

موضوع :چگونه حسينى بشيم؟.

حنیف بشیم

ارتباط قلبی با امام زمان عج

شب نهم محرم ١٤٤١

 اهم عناوين :
▪️ملت رسول الله.
▪️ملة ابراهيم.
▪️حنيفيت.
‏ ▪️همراهى با امام.
▪️تبعيت از راى .
▪️فليرحل معنا.
▪️ابو الفضل ع.

«أَشْهَدُ لَكَ بِالتَّسْلِيمِ وَ التَّصْدِيقِ وَ الْوَفَاءِ وَ النَّصِيحَةِ لِخَلَفِ النَّبِيِّ صلی الله علیه و آله وسلم»

بحار الانوار، علامه مجلسی، 98 / 217، باب 18، زیاراته صلوات الله علیه المطلقه و هی عده زیارات منها مسنده و منها ماخوذه من کتب الاصحاب بغیر اسناد … ص 148

 

 

(هيئت علي اكبر ع)

اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

مقاومت تبعه جریان است/ «مهدویت» محصول جریان ساز و «حسینیت» روش حرکت بر مسیر به سمت محصول است

«مهدویت»، این بال عظیم شیعه جایگاه محصول و هدف را دارد و بال «حسینیت» روش حرکت بر مسیر به سوی محصول است

سلام فرمانده (۱)

ويدئو/ سلام امام مهدی جانم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.