سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / عفو بین‌الملل: آل‌سعود در یمن با تسلیحات فرانسه جنایت می‌کند

عفو بین‌الملل: آل‌سعود در یمن با تسلیحات فرانسه جنایت می‌کند

عفو بین‌الملل ضمن اشاره به جنایات ائتلاف سعودی در یمن، با تهیه طوماری از امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه خواست فورا به فروش غیرمسئولانه سلاح به این رژیم پایان دهد.
سازمان عفو بین الملل فرانسه در گزارشی با بررسی جنایت های آل سعود در یمن  اعلام کرده برخی کشور‌ها مانند آلمان، نروژ، دانمارک، فنلاند، سوئد و هلند تصمیم گرفته اند فروش سلاح‌های مرگبار را به کشور‌های عضو ائتلاف سعودی به حال تعلیق درآورند…فرانسه که در کنار آمریکا، انگلیس، اسپانیا و حتی کانادا از جمله تامین کنندگان اصلی تجهیزات نظامی عربستان و امارات است، با وجود خطر بالای استفاده از این سلاح‌ها برای تسهیل یا ارتکاب نقض حقوق بشر در یمن، همچنان به تامین سلاح این کشور‌ها ادامه می‌دهد.
به گزارش فارس، عفو بین الملل سپس تاکید کرده که «باید بر فرانسه اعمال فشار کنیم تا به فروش غیرمسئولانه سلاح به عربستان پایان دهد». در این راستا عفو بین الملل طوماری را هم برای امضا منتشر کرده که در آن از رئیس جمهور فرانسه خواسته شده به فروش غیر مسئولانه سلاح پایان دهد. تا لحظه تنظیم این گزارش ۵۳ هزار و ۱۸ نفر این طومار را امضا کرده بودند. عفو بین الملل انتظار دارد شمار امضاکنندگان به
۷۰ هزار نفر برسد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پوستر/ تنبیه متجاوز

عملیات تنبیهی جبهه مقاومت، شامل ایران، یمن، حزب‌الله لبنان و مقاومت عراق

خشونت جنسی در ارتش فرانسه صدای وزیر دفاع این کشور را درآورد

تجاوز جنسی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.