خانه / صراط عشق / متون / وضعیت غیر بهداشتی در صنایع غذایی

وضعیت غیر بهداشتی در صنایع غذایی

.

همه حواسشون به سایپا و ایران خودروست، اما نمیدونن که صنایع غذایی چه بلایی داره سر مردم میاره.

اعتراف تکان دهنده یک کارشناس ارشد صنایع غذایی و عضو نظام غذا و دارو و دامپزشکی (که تقاضا کرده نامش برده نشود)

ایشون مدت زیادی در کارخانه های مطرح صنایع غذایی کشور مشغول به کار بودن و این طور می نویسند:

بنده کارشناس ارشد صنایع غذایی و عضو نظام غذا و دارو و دامپزشکی هستم، تجربیاتی که از فعالیت در این زمینه ها دارم که لازم دونستم به هموطنای عزیزم اعلام کنم.

اینجانب طی فعالیت در چندین کارخانه ی مواد غذایی با برند معتبر به عنوان مسئول فنی و مدیریت خط تولید اعلام می کنم، سطح رعایت بهداشت در تهیه و تولید تغذیه ی مصرفی ملت، فوق العاده ضعیف و در حد صفر می باشد.

_تغذیه ی کنسرو شده به هیچ عنوان مصرف نکنید، تاکید می کنم.    (به هیچ عنوان مصرف نکنید)

_هرگز ناگت و فلافل‌های کارخانه‌ای را استفاده نکنید، که همِگی از ضایعاتِ مرغ تهیه میشوند

_از انواعِ ( پنیرهای خامه‌ای ) به شدت پرهیز کنید
مجدد تاکید می کنم (به هیچ عنوان مصرف نکنید)

_استفاده از اسید نیتریک به عنوان نگهدارنده تاحد یک پی پی ام در هزار کیلو ماده غذایی مجاز هست، ولی متأسفانه با بیل میریختن تو شیر و با اون دوغ تهیه میکردن! (کارخانه فوق العاده معتبر)

_استفاده غیر مجاز و غیر خوراکی + استخوان و امعاء و احشاء مرغ + پوست مرغ + استفاده از لاشه ی گاو مبتلا به بروسلوز که البته طی فرایندهایی که انجام میشه غیر بیماری زا شده ولی بسیار کریح المنظر و شامل تاول های خیلی بزرگ در سطح لاشه هست (که سرشار از هورمون و مواد آنتی بیوتیک هست) در تولید سوسیس و کالباس پنیر پیتزایی که در تولید آن از فضولات دامی استفاده شده که منجر به مسمومیت سایر مصرف کنندگان پیتزا و پنیر پیتزا شد و بنده با چشمان خودم دیدم که آقای تولید کننده رشوه ای ۲۰۰ میلیون تومنی رو پیشنهاد داد برای ساکت موندن موضوع (که البته صدای قضیه در نیومد، حالا جریان چی شد نمیدونم!)

_میکس شدن امعاء و احشاء مرغ با سایر افزودنی ها برای تولید سالاد الویه ی مرغ (یکی از معتبرترین تولیدکنندگان).

و در تجربه ی اخیر بنده در یکی از کارخانجات معتبر استان در زمینه تولید رب هستم که متأسفانه حداقل۷۰ درصد گوجه ی مصرفی گندیده و کپک زده و آب شستشوی گوجه فوق العاده کثیف در اثر تکرار شستشو و عدم تعویض آب و رعایت بهداشت کارگران صفر و همچنین میکس شدن ضایعات و حشرات و جانوران موجود در مزرعه و گوجه ها مانند سوسک، مارمولک و به ندرت موش همراه با گوجه های مصرفی برای تولید رب گوجه اونهم با برندی معروف و مطرح و صادراتی می باشد، حالا دیگه برندهای ضعیف رو خودتون ارزیابی کنید
_و در نهایت و با عرض تأسف استفاده از وایتکس در شیر بعضی از گاوداری های صنعتی جهت پایین آوردن بار میکروبی شیر، از اونجایی که این نگهدارنده ها از جذب کلسیم و آهن و ویتامین B در بدن جلوگیری می کند، باعث آلزایمر، حواس پرتی و ریزش مو در سن ۳۵ سالگی می شود.

نکته ی قابل توجه اینه که مسئولین فنی و مدیران تولید مشغول در کارخانجات غذایی در صورت اعتراض به وضع بهداشت در تولید منجر به اخراج یا بلوکه شدن حقوق چند ماهه شده و هیچ حمایتی از آنها نشده، لذا مجبور به سکوت هستند.

_شایان ذکر هست عامل اصلی شیوع سرطان کبد مصرف بی رویه ی محصولات کنسرو شده می باشد.

باور کنید دوستان، سطح ایمنی بهداشتی این مواد غذایی تولیدی در بیشترین کارخانه های معتبر و سطح یک کشور به قدری پائین هست که تولید کنندگان هرگز برای خانواده ی خود از این مواد تولیدی استفاده نمی کنند.(شاهد این مسئله بودم که عرض می کنم)

با احترام

کارشناس ارشد صنایع غذایی و عضو نظام غذا و دارو و دامپزشکی

 

لطفاً پس از مطالعه اطلاع رسانی فرمایید.

.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

چه کار کنیم خواب‌مان ببرد؟؟

علیرضا یاراحمدی، فوق‌تخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ طب خواب

آلوده کردن خون‌های ایرانیان، پای «فرانسه» را به دادگاه باز می‌کند؟

خون‌های وارداتی آلوده از فرانسه ۲۰۰بیمار در کشور مستقیما به ویروس HIV مبتلا شدند

2 دیدگاه

  1. 1. خطاهای فاحش علمی، اطلاعات غلط صنعتی و ادبیات خاص متن، نشانگر غرض ورزی، سواد و اطلاعات پایین و جعل عنوان نویسنده شایعه است!
    2. ارگانی به نام “نظام غذا و دارو و دامپزشکی” یا حتی “نظام غذا و دارو” وجود ندارد و نزدیک ترین عنوان، “سازمان غذا و دارو” است که عضو نمی پذیرد! این سازمان با نیروهای رسمی خود، اختیار و قدرت برخورد دارد و کارشناسان آن نیاز به صدور اعلامیه در تلگرام ندارند!
    http://yon.ir/snghz1
    3. اعضای “نظام دامپزشکی” نیز، دامپزشکان و سایر رده های حرفه دامپزشکی هستند، نه کارشناسان صنایع غذایی!
    http://yon.ir/snghz2
    4. نیتریک اسید کاربرد نگهدارندگی در مواد غذایی ندارد و گزارشی هم از چنین استفاده ای از آن موجود نیست! نیتریک اسید تنها در آزمایشگاه به عنوان شناساگر تشخیص شیرخشک در شیر خام کاربرد دارد!
    http://yon.ir/snghz3
    5. “پی پی ام” واحد معرف چگالی یا غلظت است و چگالی 1ppm از یک ماده در هر مقدار جرم از ماده مشخص دیگر، همواره یکسان است؛ پس ادعای وجود استاندارد 1ppm نگهدارنده در هزار کیلوگرم ماده غذایی، غیر علمی است!
    http://yon.ir/snghz4
    6. ناخوشایند بودن منظره لاشه دلیل ناسالم بودن آن نیست! در لاشه حیوانات «کیست» دیده می شود نه تاول!
    7. باکتری عامل بروسلوز بسیار ضعیف است و ۲۴ ساعت بعد از کشتار از بین می رود! به دمای پخت بسیار حساس است و پس از حذف اندام شدیدا آلوده و سالم سازی به روش‌های مطمئن، اجازه مصرف صنعتی پیدا می‌کند!
    8. در تولید پنیر پیتزا دام یا فضولات دامی دخالتی ندارند و در خصوصیات ظاهری پنیر پیتزا نیز نمی توان رابطه ای با فضولات دامی یافت! ادعاها در مورد رب گوجه و الویه هم تنها در کارگاههای غیرقانونی کوچک محتمل است!
    http://yon.ir/snghz5
    9. همواره مشکلاتی در برخی صنایع وجود داشته، اما مقطعی بوده، نظارت و برخورد می شود و همه واحدها هم دچار یک مشکل نمی شوند! از محصولات دارای مجوزهای لازم، استفاده کنیم.
    http://yon.ir/snghz6
    http://yon.ir/snghz7

    حق جو و حق طلب باشیم
    لینک مطلب جهت انتشار:
    http://shayeaat.ir/post/788

    • چه صحتی میشه به حرف های شما گذاشت جناب.از کجا معلوم شما خود یکی از همین سرمداران کارخانجات نباشین.کلا مردم ما به معجزه خدا و تقدیرشون زنده هستند با این گند کاری هایی که کارخانجات به اصطلاح معتبر انجام میدهند باید هزاران بار مرده شده باشند همین طور که میبینیم جوان های ما دارن بیخود بیخودی سکته میکنند از همین مواد غذایی ناسالم و غیر بهداشتی هست فقط اون کسانی که از خانواده خود کارخانه دارها هستتد سالمند بقیه یه جورایی با بیماری های کوفتی که منشاُ ان از همین مواد کارخانه ای هست دارن دست و پنجه نرم میکنند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.