سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / بصیرت و کلام نورانی امام(ره)

بصیرت و کلام نورانی امام(ره)

بسم‌الله الرحمن الرحیم

 وَ إِذْ زَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطانُ أَعْمالَهُمْ وَ قالَ لا غالِبَ لَکُمُ الْيَوْمَ مِنَ النّاسِ وَ إِنّي جارٌ لَکُمْ فَلَمّا تَراءَتِ الْفِئَتانِ نَکَصَ عَلي عَقِبَيْهِ وَ قالَ إِنّي بَري‏ءٌ مِنْکُمْ إِنّي أَري ما لا تَرَوْنَ إِنّي أَخافُ اللّهَ وَ اللّهُ شَديدُ الْعِقابِ.[الأنفال48]

و [ياد کن‏] هنگامي را که شيطان اعمال آنان را برايشان بياراست و گفت‏: «امروز هيچ کس از مردم بر شما پيروز نخواهد شد، و من پناه شما هستم‏.» پس هنگامي که دو گروه‏، يکديگر را ديدند [شيطان‏] به عقب برگشت و گفت‏: «من از شما بيزارم‏، من چيزي را مي‏بينم که شما نمي ‏بينيد، من از خدا بيمناکم‏.» و خدا سخت ‏کيفر است‏.

خدا رحمت کند پیر فرزانه انقلاب، امام(ره) را که بصیرت او و عبودیت و خضوع او در پیشگاه خداوند و رفتار تقدیس‌محور او و هماهنگی‌اش با برنامه‌ی خداوند، او را از تمامی افرادِ هم‌کسوت و هم‌رده‌ی ایشان ممتاز می‌کرد و مجرای بسیاری از محبت‌های خداوندی قرار می‌داد. کلامش بسیار نورانی بود و وقتی پای سخن او می‌نشستی، روح تو احساس سبکی و پرواز می‌کرد و کنده شدن از دنیا را به وضوح لمس می‌کردی و می‌دانستی عامل این همه لطافت و سبکی چیست. و خدا حفظ کند سید نورانی انقلاب و جانشین خلف و بی‌بدیل امام راحل، مقام معظم رهبری را که هر چه زمان بیشتر می‌گذرد، رفتارها و کلام و سیره‌ی ایشان، بیشتر یادآور امام(ره) بوده و حضور او را در ذهن انسان تداعی می‌کند. حفظه‌الله تعالی.

چندی پیش زمانی که مشغول تلاوت آیات قرآن بودم، به آیه‌ی ۴۸ سوره انفال رسیدم که دقت در آن، یادآور بصیرت امام(ره) بود و نورانیت کلام او را اثبات می‌کرد. آیه ۴۸ با توجه به احادیثی که وجود دارد، گویای رفتاری از ابلیس(لع) در دوران پس از ظهور و مربوط به زمان قتل و به درک واصل شدن اوست.

سعد بن عبدالله: …. قال: سمعت أبا عبدالله(ع) يقول: «إن إبليس قال: أَنْظِرْنِي إِلى‏ يَوْمِ يُبْعَثُونَ فأبى‌الله ذلك عليه، فقال: فَإِنَّكَ مِنَ الْمُنْظَرِينَ إِلى‏ يَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ، فإذا كان يوم المعلوم، ظهر إبليس(لع) في جميع أشياعه، منذ خلق‌الله آدم(ع) إلى يوم الوقت المعلوم و هي آخر كرة يكرها أميرالمؤمنين(ع)»…….. فإذا كان يوم الوقت المعلوم كرّ أمير المؤمنين(ع) في أصحابه و جاء إبليس و أصحابه و يكون ميقاتهم في أرض من أراضي الفرات، … فيقتتلون قتالا لم يقتتل مثله منذ خلق‌الله عزّوجّل العالمين. فكأني أنظر إلى أصحاب أميرالمؤمنين(ع) قد رجعوا إلى خلفهم القهقرى مائة قدم و كأني أنظر إليهم و قد وقعت بعض أرجلهم في الفرات، فعند ذلك يهبط الجبار عزّوجّل في ظلل من الغمام و الملائكة و قضي الأمر و رسول‌الله(ص) بيده حربة من نور، فإذا نظر إليها إبليس، رجع القهقرى، ناكصا على عقبيه، فيقول له أصحابه: أين تريد و قد ظفرت؟ فيقول: إني أرى ما لا ترون، إنى أخاف‌الله رب‌العالمين فيلحقه النبي(ص) فيطعنه طعنة بين كتفيه فيكون هلاكه و …. و عند ذلك تظهر الجنتان المدهامتان عند مسجد الكوفة و ما حوله بما شاءالله».البرهان في تفسير القرآن، ج‏1، ص: 448

از جمله کلام‌های نورانی امام(ره) این بود که ایشان «آمریکا را شیطان بزرگ خواندند». اخیراً روباه پیر و دولت مکار و پلید انگلیس، با پشتیبانی شیطان بزرگ، آمریکای جنایت‌کار، دست به اقدامی زد که این آیه قرآن بسیار زیبا ماهیت ایشان را نشان می‌دهد. برای توضیح بیشتر خوب است به آیه نگاهی داشته باشیم.

می‌توان فراز به فراز این آیه را مصداقِ این زمانی گذاشت و نتایج جالبی به دست آورد. در این آیه خداوند می‌فرماید:

وَ إِذْ زَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطانُ أَعْمالَهُمْ     وآن‌گاه که شیطان اعمال ایشان را برای ایشان زینت می‌دهد.

مصداق این زمانی ماجرا چنین می‌شود که وقتی آمریکا رفتار و موقعیت کشورهای اروپایی و به طور خاص انگلیس را برای او زینت می‌دهد و توان او را به رخ او می‌کشد.  

وَ قالَ لا غالِبَ لَکُمُ الْيَوْمَ مِنَ النّاسِ  و به ایشان می‌گوید امروز کسی از انسان‌ها نمی‌تواند بر شما غلبه کند

شیطان بزرگ به انگلیس می‌گوید «ایرانیان نمی‌توانند هیچ آسیبی به شما وارد کنند و بر شما غلبه نمایند».

وَ إِنّي جارٌ لَکُمْ    و همانا من در کنار شما و پشتیبان شما هستم

و شیطان بزرگ به انگلیس وعده‌ی پشتیبانی و هم‌جواری می‌دهد و او را برای گرفتن کشتی ایرانی ترغیب می‌کند

فَلَمّا تَراءَتِ الْفِئَتانِ نَکَصَ عَلي عَقِبَيْهِ   اما وقتی دو گروه یکدیگر را دیدند، شیطان به عقب برگشت

وقتی شیطان بزرگ مقابله‌ی ایرانیان با گروه خود را مشاهده می‌نماید، عقب نشینی نموده و پا پس می‌کشد

وَ قالَ إِنّي بَري‏ءٌ مِنْکُمْ   و گفت من بری از شما هستم

و زمانی که انگلیس با مشکل دستگیری و توقیف کشتی‌اش توسط ایران مواجه می‌شود، به آمریکا می‌گوید که باید در مقابل ایران از کشتی‌های او مراقبت و محافظت کند، اما با این عبارت که «هر کسی خودش باید از اموال خود مراقبت کند و حفاظت از کشتی‌های انگلیسی ارتباطی به ما ندارد»، مواجه می‌شود

إِنّي أَري ما لا تَرَوْنَ   همانا من چیزی می‌بینم که شما آن را نمی‌بینید

دلیل پا پس کشیدن شیطان بزرگ، مشاهده چیزی است که دیگران آن را نمی‌بینند و سؤال بزرگ همین است که او چه چیزی را می‌بیند که دیگران و حتی ما از دیدن او غافل هستیم!؟ آیا او انفجار نفتکش‌های فجیره را می‌بیند؟ آیا پشت پرده سقوط پهپاد آمریکایی چیزی بوده که او آن را می‌بیند و ما آن را نمی‌بینیم؟ آیا نحوه‌ی توقیف دستگیری کشتی انگلیسی چیزی در پشت پرده دارد که او آن را می‌بیند و ما نمی‌بینیم!؟ آیا مفقود شدن فردی در ناو ابراهام لینکلن دلیل عجیبی داشت که او آن را مشاهده نموده و ما ندیده‌ایم؟ و آیا و آیا؟ به هر حال جامعه‌ی بشری با توجه به روابط بین‌الملل و دیپلماسی در نظام قلدرانه‌ی دنیای کنونی، این نوع رفتار را از یک به ظاهر ابر قدرت، به یاد ندارد و باعث تعجب و بهت او گردیده، اما چیزی که هست این است که این رفتارها نمی‌تواند بدون دلیل باشد و به فرموده‌ی خداوند در این آیه، شیطان در صحنه‌های این روزها، چیزی را به وضوح مشاهده می‌کند که عموماً از دیدن آن عاجز هستند!

إِنّي أَخافُ اللّهَ   همانا من از خدا خوف دارم

گویا شیطان بزرگ در این ماجرا دست خدا را به وضوح می‌بیند و از قدرت و اثرگذاری خدا به شدت ترسیده است! تیرهای غیبی الهی که در زمان دفاع مقدس و جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله و جنگ ۲۲ روزه عزه و ماجراهای از این دست که در این سال‌ها با آن مواجه می‌شویم، حکایت از حضور پر رنگ‌تر امام عالم در ماجراهای جهانی دارد. شاید بر طبق برنامه‌ی خداوندی ما در آستانه‌ی تحولی عظیم و به فرموده‌ی رهبر معظم انقلاب در یک پیچ بزرگ تاریخی باشیم و این موقعیت اقتضای برداشتن گام دوم وگذاشتن پادر پله‌ی بعدی رشد و پیشرفت دین حق خداوندی بر روی زمین باشد. ان شاءالله!

وَ اللّهُ شَديدُ الْعِقابِ  و خداوند عقوبتش بسیار شدید است

و این عبارت می‌تواند یک بشارت باشد که شیطان بزرگ باید منتظر عقوبت شدید خداوندی باشد و این بشارتی است بر این‌که بر طبق حدیث، ان شاءالله به زودی شاهد از هم پاشیدن و از بین رفتن قدرت پوشالی و شیطانی آمریکای جنایت‌کار باشیم.

1398/5/25

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا

دانشگاه ییل، بوستون، اوهایو، براون، پرینستون، کالیفرنیا

بازداشت گسترده دانشجویان طرفدار فلسطین در دانشگاه های آمریکا

پلیس آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.