خانه / صراط عشق / متون / فتنه گری میرحسین موسوی در حیات امام (ره) و ….

فتنه گری میرحسین موسوی در حیات امام (ره) و ….

.

*برشی از کتاب آخرین نخست وزیر*
*ایستگاه آخر*

 *از ولایت گریزی تا ولایت ستیزی*
——————————————–
وقتی *حضرت امام ره* قطعنامه را براساس نظرات آقایان پذیرفت، پس از مدت کوتاهی بعد از *پذیرش قطعنامه* و پایان عملیات *مرصاد* و آغاز گفتگوهای آتش بس بین ایران و عراق *آخرین استعفای موسوی* شهریور ۶۷ در حساس ترین شرایط، و مصادف با صبح اولین روز مذاکرهٔ دکتر *ولایتی در ژنو* بود که بدون اطلاع امام ره و ریاست جمهوری رسانه ای شد.
روزنامه جمهوری اسلامی به سردبیری *مسیح مهاجری* که از نزدیکترین دوستان *میرحسین* بود، آنرا چاپ کرد.
این استعفاء که بدون هماهنگی با امام ره و شخص رئیس جمهور انجام شده بود، ضربه ای *شوک آور* بود. *هاشمی* در خاطرات خود می نویسد: ساعت ده شب بود که آقای اردبیلی اطلاع داد، استعفای موسوی بدست او رسیده است.لذا با توجه به اینکه فردا قرار بود کابینه به مجلس معرفی شود ، هرچه تلاش کردم که موسوی را اپیدا کنم و منصرف نمایم، موفق نشدم، او مخفی شده و رابطهٔ خود را با بیرون قطع کرده بود.

برای اطلاع به *امام* احمدآقا را هم نیافتم. به *آقای خامنه ای* گفتم، ایشان هم نتوانست *موسوی را پیدا کند۰*
*هاشمی می نویسد* اول صبح خواستم با موسوی تماس بگیرم، گفتند از منزل بیرون و به جای نامعلومی رفته است. از آقای حمید میرزاده که معاون اجرایی او بود پرسیدم، او هم اظهار بی اطلاعی کرد. حقیقت این بود که موسوی در شرایط حساس مذاکرات *ژنو* مخفی شد. موسوی در نامه ای که با خط خود خطاب به رئیس جمهور وقت می نویسد، با لحن تند و زننده، بدون آوردن نام و سلام گلایه هایی را مطرح می کند که بعلت طولانی شدن بحث می گذرم.

ولی بدانید که *گلایه های او هیچ ارتباطی به رئیس جمهور نداشت.*
*آقای خامنه ای* در نامه ای با رد استعفای موسوی که با عنوان *برادر گرامی* شروع می شود، به ایشان تذکر می دهد که: *در شرایط حساس کنونی که مذاکرات ژنو در جریان است، لازم است همه در مقابل ترفندهای دشمن آماده و از مسائل داخلی فارغ البال باشیم.

لذا استعفای دولت برخلاف مصلحت کشور و انقلاب و ضربه ای به مصالح نطام است۰ *موسوی بهانه می کند که من اختیارات قانونی ندارم۰ *آقای خامنه ای* در پاسخ می نویسد، شما طبق اصل ۱۲۴ کاملا برخوردار از اختیارات هستید. موسوی نمی پذیرد و همچنان مخفی می ماند.
تأثیر این استعفاء بر مذاکرات چنان بود که *ولایتی می گوید: مذاکرات بسیار ناگوار و خرد کننده بود۰

*از نظر تحلیل گران این حرکت موسوی *خیانت به نظام تلقی شد۰*

به همین دلیل مسؤلان نظام نزد *امام* رفتند *هاشمی* می نویسد: ساعت ۱۱ همراه، آقایان خامنه ای، اردبیلی و احمدآقا خدمت امام رفتیم بعد از بحث طولانی قرار شد امام ره خودشان مسأله را حل کنند. در شرایطی که همه منتظر امام بودیم، دو سه روزی گذشت. موسوی به انتظار امام برای ملاقات پاسخ منفی داد. تا آنکه *امام* نامهٔ تندی به موسوی نوشت که ادبیات آن مسؤلان را شوکه کرد. *احمدآقا* اطلاع داد که امام نامهٔ تندی خطاب به موسوی نوشته اند و به رسانه ها داده اند که در اخبار ساعت ۸ بخوانند، *نامه خیلی تند بود* امام در آن نامه اجازه تعزیرات را از موسوی گرفت و به مجمع داد، در حالیکه موسوی به علت *نداشتن اختیارات بیشتر استعفاء داده بود*امام اختیارات او را کمتر کرد.

*بخشی از نامه امام به موسوی*

جناب آقای موسوی نخست وزیر محترم،
استعفای شما باعث تعجب شد، حق این بود که اگر تصمیم به این کار داشتید، لااقل *من* یا مسؤلان ردهٔ بالای نظام را در جریان می گذاشتید. در زمانی که مردم حزب الله برای یاری اسلام فرزندان خود را به قربانگاه می برند، *چه وقت گله و استعفاء است!!…..‌‌‌‌‌‌…*

*امام ره* در خاتمه می فرماید:

همه باید به خدا پناه ببریم و در موقع عصبانیت دست به کارهایی نزنیم که دشمنان اسلام از آن سوء استفاده کنند. مردم ما از اینگونه مسائل در طول انقلاب زیاد دیده اند، این حرکات هیچ تأثیری در خطوط اصیل و اساسی انقلاب نخواهد داشت.

در مورد استعفای موسوی، *بادامچیان* میگوید:

پس از استعفاء موسوی سه روز به خانه یکی از آشنایان رفت و بیرون نیامد. *امام* او را احضار کرد، *نیامد*روز دوم امام بعنوان ولی فقیه و جانشین امام زمان (عج) او را احضار کرد نیامد روز *سوم* امام به احمد آقا گفت: به موسوی بگو بیاید که اگر نیاید، *نامه ای تنظیم کرده ام و در اختیار رسانه ها قرار می دهم* که اگر پخش شود، *دیگر برای او دنیا و آخرت نمی ماند۰*
روز سوم بود که موسوی باز هم تا ساعت ۱۱ خدمت امام نرفت، بعد از ساعت ۱۱ خدمت امام رسید، و امام ره نامهٔ دیگری را به رسانه ملی داد و خوانده شد.

موسوی *قصد داشت* با استعفاء و در تنگنا گذاشتن رئیس جمهور و مجلس، *باج بگیرد* و با مخفی شدن، *امام و مسؤلان را تحت فشار قرار دهد که ناکام ماند، و دوران نخست وزیری خود را با تلخی عتاب امام به پایان برساند و این حرکات او در تاریخ به یادگار بماند.*

موسوی با حذف پست نخست وزیری در بازنگری قانون اساسی در سال ۶۸ منزوی شد اما آیة الله خامنه ای با فراموشی دوران تلخ ریاست جمهوری *او را* به عنوان عضو شورای تشخیص مصلحت منصوب کرد. لیکن حیات سیاسی موسوی در سال ۶۸ به پایان نرسید تا با ورود مجدد به عرصه سیاسی در سال ۸۸ سرنوشت دیگری را با *رویارویی* با ولایت امر و ایستادن در مقابل نظام و امام جامعه برای خود رقم بزند.

*نتیجه اینکه*موسوی می خواست با این کار (استعفاء) به مردم شهید پرور، جانباز و اسیرداده، با ریاکاری بگوید که *من با پذیرش قطعنامه مخالف بودم،* درحالیکه از علل اصلی پذیرش قطعنامه، *گزارش کذب خزانه زیر صفر او است* که امام (ره) را متقاعد کرد که با این وضعیت مالی، *خرید لیست درخواستی حاج محسن رفیق دوست غیر ممکن است*لذا به تعبیر زیبا، دقیق و روانشناسانهٔ آن روز
*امام خامنه ای* وقتی امام (ره) از ایشان پرسید، نظر شما در مورد انگیزهٔ استعفای موسوی چیست؟

عرض کردند موسوی می خواهد *خود را قهرمان جلوه دهد*

امام (ره) دست خود را با شدت تکان داد و گفت: *این درست است۰*

 *فاعتبروا یا الوالابصار*

نتیجه گیری:
*تاریخ چقدر دقیق تکرار می شود، فتنه ۸۸ هم برای قهرمان شدن و باج گرفتن بود که رهبری در خطبه های ماندگار ۲۹ خرداد سال ۸۸ فرمودند:

من باج به هیچکس نمی دهم* و *تا زنده ام بحول و قوهٔ الهی نخواهم گذاشت که انقلاب را از مسیر اصلی خود منحرف کنند۰*

**بیانی**

.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

وقتی جمهوری اسلامی در برخورد با فساد با هیچ احدی تعارف ندارد!

استعفای محمد مصدق کهنموئی معاون اول قوۀ قضائیه

پروردگارا ؛ به محمّد و آل محمّد، قلب مقدّس امام زمان سلام الله علیه را از ما راضی و خشنود کن

امام خامنه ای

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.