سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / نایب‌رئیس‌مجلس: هیچ دولتی به اندازه دولت فعلی اختیارات نداشته است

نایب‌رئیس‌مجلس: هیچ دولتی به اندازه دولت فعلی اختیارات نداشته است

نایب‌رئیس‌مجلس شورای اسلامی گفت: طی 40 سال هیچ دولتی حتی دولتی که مقام معظم رهبری رئیس‌جمهور آن بودند، چنین اختیاری که دولت کنونی دارد را نداشته است.

عبدالرضا مصری نائب رئیس‌دوم مجلس شورای اسلامی مهمان این هفته برنامه دست خط بود. وی در بخشی از این برنامه در پاسخ به سؤالی درخصوص اختیارات اجرایی دولت و اینکه گفته می‌شود اختیارات دولت 25 درصد است، اظهار داشت: چه اختیاراتی ندارند؟ از ابتدای انقلاب تاکنون در این 40 سال هیچ دولتی حتی دولتی که مقام معظم رهبری رئیس‌جمهور آن بود، اینجور اختیاری نداشته که فراقوه‌ای و فراقانونی سه رئیس‌قوه آنجا جمع شوند [شورای عالی هماهنگی اقتصادی] و جالب است که برای اولین بار است که هر مجوزی این سه سران می‌دهند، حق نظارت از دستگاه‌های نظارتی هم سلب می‌شود.
مصری افزود: شخص رئیس‌جمهور رئیس‌این جلسه [شورای عالی هماهنگی اقتصادی] است و عرض می‌کنم که همه درخواست‌ها برای قوه مجریه است و تصویب می‌شود. من اعتقاد دارم هیچ دولتی به اندازه این دولت از ابتدا تا الان از اختیار برخوردار نبوده است و مجلس هم خیلی همراه بوده است. کما اینکه عکس آن اتفاقی نمی‌افتد. مثلاً دولت می‌گوید از فردا وزیر آموزش و پرورش نیست؛ قرار است برای انتخابات مجلس برود. بعد می‌فهمید برای انتخابات مجلس هم نیست و پست در دانشگاه آزاد گرفته است، پس قرار نیست در مجلس حضور داشته باشد. دولت خودش این را می‌گوید. اگر همین وزیر را مجلس استیضاح می‌کرد. فردا جنجالی در کشور راه می‌انداختند که آقا نمی‌توان کار کرد و ما اختیار نداریم.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دهه پیشرفت و جبران عقب‌ماندگی‌ها

حسن روحانی رئیس‌جمهور وقت

خسارت سیاست‌های ارزی دولت تدبیر این بار از بازار گندم و روغن سر برآورد

بسته حمایتی دولت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.