سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معجزات / معجزات/ دیواری که طلا شد
دیوارمطیع امر مولا

معجزات/ دیواری که طلا شد

بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین

معجزات امیرالمؤمنین علیه السلام

نقل است از ریاحی در بصره که روزی حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام  وارد منزل شدند در حالی که گرسنه بودند و حضرت فاطمه سلام الله علیها نیز اظهار داشتند که طعامی در منزل موجود نیست .

پس حضرت عبای خود را نزد یهودی که در همسایگی آنها منزل داشت گرو گذاشته و مقداری جو گرفتند . چون امیرالمؤمنین علیه السلام  به راه افتادند رو به منزل خود ، یهودی حضرت را صدا زد و گفت : قسم می دهم شما را صبر کنی تا از شما مسئله ای بپرسم . سپس گفت : پسر عموی شما  «یعنی پیغمبر اسلام صل الله علیه واله وسلم »گمان می کند اینکه او حبیب خدا و اشرف انبیاء است چرا سؤال نمی کند از خدای تعالی که شما را بضاعتی بدهد از این فقر و فاقه که در آن هستی نجات یابید ؟

چون کلام یهودی به آن جا رسید امیرالمؤمنین علیه السلام سر مبارک به زیر انداخت و تأمل فرمود ، بعداً سر بلند کرد و فرمود : ای برادر یهودی به خدا قسم برای خداوند بندگانی است که اگر از خدا تقاضا کنند که این دیوار را برای آنها طلا کند البته خواهد کرد ، ناگاه دیوار به تلالو درآمد و می درخشید و طلای خالص شد .

در این هنگام امیرالمؤمنین علیه السلام  اشاره کرد به دیوار و فرمود : قصد نداشتم تو را ، خواستم مثلی زده باشم .

مرد یهودی این بزرگی و بزرگواری را از مولای متقیان امیرالمؤمنین علیه السلام  مشاهده نمود نور اسلام در قلب او تابید و مسلمان شد

مناقب اهل بیت ع، ص 162 و 163.

اللّهم صلّی علی محمّد وآل محمّد وعجّل فرجهم

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سخنان به‌یادماندنی شهید صدر درباره حضرت زهرا(سلام الله علیها،)

فاطمه زهرا علیها السّلام یک اسوه در اسلام بود، در همه سختی‌‌هاو همراه پدرش در جنگ‌‌ها شرکت می‌‌کرد

معجزه قرآن _ صلاح الدین سواری

ويدئو/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.