سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / متهم فتنه با تحصیلات تاریخ در وزارت صمت چه می‌کند؟!

متهم فتنه با تحصیلات تاریخ در وزارت صمت چه می‌کند؟!

فعال فتنه 88 با تحصیلات تاریخ، بیخ‌گوش وزیران صنعت و کار در دولت چه می‌کند؟ به گزارش مشرق، در ۱۶ تیرماه سال جاری، فیلمی ‌از مصاحبه محمد شریعتمداری، وزیر کار، منتشر شد که رسانه‌ها آن را به‌عنوان اولین واکنش شریعتمداری به اتهامات دامادش، سید‌هادی رضوی، پوشش دادند. اما فارغ از محتوای این «جوابیه»، و اینکه چه اندازه منتقدان جناب وزیر را قانع کرد، نکته‌ای که در این گفت‌وگو وجود داشت، شخص «مصاحبه‌گر» بود. مصاحبه‌کننده فردی به نام «محمدرضا فیاض زاهد» است که عمدتاً فعالان سیاسی او را با عنوان فیاض زاهد می‌شناسند..

او در فتنه سال 88، به واسطه فعالیت‌های ضدامنیتی توسط دستگاه اطلاعاتی بازداشت شد. او به مدت 80 روز در بازداشت بود و با قرار وثیقه یک میلیارد ریالی آزاد شد.

او به ادعای خود بیش از 30 سال رفاقت با محمدباقر نوبخت دارد. یکی دیگر از دوستان بسیار نزدیک او در دولت، محمد شریعتمداری است. از همین‌رو وقتی انتقادات به شریعتمداری بابت عملکردش هم در وزارت صمت و هم وزارت کار و هم بابت پرونده داماد او، سید‌هادی رضوی، بالا گرفت، در اواسط تیرماه در فیلم «جوابیه» شریعتمداری به‌عنوان مصاحبه‌گر رو‌به‌روی او نشست.

فیاض زاهد در حالی که تحصیلاتش در رشته «تاریخ» است، در زمان وزارت محمدرضا نعمت‌زاده در صمت، وارد هیئت‌مدیره شرکت رینگ سایپا شد. او در اردیبهشت سال 94، به‌عنوان نماینده شرکت رینگ سایپا، به عضویت هیئت‌مدیره باشگاه فرهنگی- ورزشی سایپا هم برگزیده شد.

او همچنین، در 21 اسفند 94 به نمایندگی از شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنعتی «نیوان ابتکار»، به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره گروه زامیاد (زیرمجموعه خودروسازی سایپا) منصوب شد. زاهد همزمان، در دوره نعمت‌زاده به عضویت شورای راهبردی تنظیم سند توسعه صنعتی کشور درآمده بود.

با تشکیل دولت دوازدهم، و آمدن محمد شریعتمداری به وزارت صمت، زاهد همچنان نفوذ خود را در این وزارتخانه حفظ کرد و در سلک مشاوران ارشد او قرار گرفت. نامبرده اکنون مشاور وزیر کار در حوزه بین‌الملل است. طبق گزارش‌هایی که از درون دولت می‌رسد، فیاض زاهد بدون تحصیلات مرتبط با اقتصاد و بدون هیچ سابقه‌ای در مدیریت صنعتی، در بیشتر جلسات اقتصادی مهم دولت شرکت می‌کند!

او که دست راست محمد شریعتمداری است، بین جلسات وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت صمت در رفت و آمد است. سؤالی که مطرح می‌شود این است که چنین فردی (با لحاظ نقش او در فتنه 88 و همچنین عدم تخصص و تحصیلات مرتبط) چه مشاوره و کمکی می‌تواند به دستگاه‌های مذکور داشته باشد.

نکته قابل‌تأمل اینکه، با وجود اینکه چند ماهی از رفتن شریعتمداری به وزارت کار می‌گذرد، همچنان حلقه نزدیک به او در وزارت صمت حضور دارند و حتی خود را در حلقه مشاوران و نزدیکان وزیر صنعت جدید نیز وارد کرده‌اند. طبق چارت سازمانی موجود در وزارت صمت، فیاض زاهد همچنان مشاور امور بین‌الملل  وزارت صمت است. او در سفر اخیر وزیر صمت به پاکستان، در هیئت همراه بوده است. به علاوه، وی در جلسات کمیته جذب سرمایه‌گذاری خارجی «وزارت اقتصاد» حضور مداوم دارد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

طنز/ چی از کِی تا حالا؟!

اسحاق جهانگیری کارتون

پای درس تاریخ

فتواى اعدام سلمان رشدى

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.