خانه / صراط عشق / متون / وزارت بهداشت یمن: هر 10 دقیقه یک کودک یمنی به دلیل سوء تغذیه می‌میرد

وزارت بهداشت یمن: هر 10 دقیقه یک کودک یمنی به دلیل سوء تغذیه می‌میرد

وزارت بهداشت یمن در گزارشی به حجم گسترده فاجعه‌ای که حملات ائتلاف به سرکردگی سعودی برای یمن بوجود آورده اشاره و اعلام کرد که به دلیل سوء تغذیه در این کشور فقیر غرب آسیا هر 10 دقیقه یک کودک یمنی جان خود را از دست می‌دهد.

وزارت بهداشت یمن روز جمعه به ارائه آماری از فاجعه حمله ائتلاف به رهبری سعودی علیه این کشور فقیر در منطقه غرب آسیا پرداخت.

به گزارش المیادین، بر اساس گزارش وزارت بهداشت دولت یمن، حمله ائتلاف به سرکردگی سعودی علیه یمن سبب شده تا بیش از 100 هزار غیرنظامی نقض عضو شوند.

از زمان آغاز جنگ بیش از 1.9 میلیون نفر به وبا مبتلا شده‌اند که تا کنون 3 هزار و 700 نفر به دلیل ابتلا به وبا کشته شده‌اند که 40 درصد این آمار را کودکان تشکیل می‌دهند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت یمن، حملات ائتلاف و محاصره همه جانبه عربستان سعودی علیه این کشور فقیر در غرب آسیا باعث شده تا دست کم 2.3 میلیون کودک زیر 5 سال با سوء تغذیه مواجه شود و طی آن هر 10 دقیقه یک کودک به دلیل سوء تغذیه جان خود را از دست می‌دهد.

 

 از سوی دیگر سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در جدیدترین گزارش تحت عنوان «وضعیت امنیت غذایی در جهان در سال ۲۰۱۹»، یمن را دارای بدترین شرایط در میان کشورهای جهان اعلام کرد.(جزئیات بیشتر)

در این گزارش آمده است که میزان گرسنگی در یمن در سال‌های ۲۰۱۶ الی ۲۰۱۸ به ۳۸.۹ درصد رسیده است. درصد گرسنگی در بین سال‌های ۲۰۰۴ الی ۲۰۰۶ کمتر از این میزان و ۳۰.۱ درصد بود.

همچنین کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن هستند، نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.

.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بهشت جای این مادران نیست

سقط جنین از نگاه قرآن گناه بزرگی است و قتل به حساب می‌آید؟؟؟

قحطی بزرگ در نوار غزه آغاز شد

قحطی در غزه، از تغذیه آوارگان از علوفه و یا پخت نان با خوراک دام‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.