سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / معجزات / معجزات/نحوه شهادت مولا امام حسین علیه السّلام
حضرت جبرئیل فریاد برآورد: قد قتل الحسین بکربلا

معجزات/نحوه شهادت مولا امام حسین علیه السّلام

بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین

معجزات امیرالمومنین صلوات الله علیه

ابی عبدالله جدلی گفت : بر امیرالمؤمنین علیه السلام  داخل شدم در حالی که حضرت حسین علیه السلام   در کنار آن حضرت نشسته بودند ، امیرالمؤمنین علیه السلام  دست بر شانه حسین علیه السلام زد و سپس فرمود : این کشته خواهد شد و احدی یاری او را نخواهد نمود .

جدلی می گوید : عرضه داشتم یا امیرالمؤمنین علیه السلام  به خدا قسم این زندگی بدی است .

حضرت فرمودند : این حادثه حتما به وقوع می پیوندد .

حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام به حضرت امام حسین علیه السلام  فرمودند : ای ابا عبدالله از قدیم ثابت و مسلم شده که تو اسوه و مقتدای خلق می باشی . حسین علیه السلام عرضه داشت : فدایت شوم حالم چیست ؟

حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام  فرمودند : می دانی آن چه را که خلق نمی دانند و عنقریب عالم به آن چه می داند منتفع خواهد شد ، فرزندم بشنو و ببین پیش از آن که مبتلا گردی ، قسم به کسی که جانم در دست اوست ، بنی امیه خون تو را خواهند ریخت ولی نمی توانند تو را از دینت جدا کرده و قادر نیستند یاد پروردگارت را از خاطرت ببرند .حسین علیه السلام عرضه کرد: قسم به کسی که جانم در دست اوست همین قدر مرا کافی است به آن چه خدا نازل فرموده اقرار داشته و گفتار رسول خدا تصدیق داشته و کلام پدرم را تکذیب نمی کنم .

امیرالمؤمنین علیه السلام بیرون آمده و در مسجد نزول اجلال فرموده و اصحاب و یاران دور آن حضرت حلقه زدند در این هنگام حضرت حسین علیه السلام   تشریف آوردند تا رسیدند مقابل امیرالمؤمنین علیه السلام  و آنجا ایستادند ، امیرالمؤمنین علیه السلام  دست مبارک بر سر ایشان نهاده و فرمودند : پسرم ، خداوند متعال ، اقوام و طوایفی را به وسیله قرآن تقبیح نموده و مورد سرزنش و ملامت قرار داده و فرموده است :دخان29  – فَما بَکَتْ عَلَيْهِمُ السَّماءُ وَ اْلأَرْضُ وَ ما کانُوا مُنْظَرينَ .به خدا قسم حتما پس از من تو را خواهند کشت سپس آسمان و زمین بر تو گریه خواهند نمود.

کامل الزیارات، ص 220 – 221، 222، 284.

اللّهم صلّی علی محمّد وآل محمّد وعجّل فرجهم

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قبرستان بقیع پیش از تخریب

هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(علیهم السلام) به دست آل‌سعود تسلیت باد.

معجزه/ پرهام فروتن

درمحضر قرآن، حافظ کل قرآن پرهام فروتن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.