سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / نادر طالب زاده: آمریکا مدت هاست دزدیده شده و برخی حاضرند برای حقیقت کشته شوند

نادر طالب زاده: آمریکا مدت هاست دزدیده شده و برخی حاضرند برای حقیقت کشته شوند

ششمین برنامه از سری جدید جهان‌آرا با موضوع «دغدغه مقامات سابق غربی برای دفاع از ایران در دادگاه‌های امریکا» دو‌‌شنبه شب ۷ خرداد سال ۱۳۹۷ روی آنتن این شبکه رفت.

بحث محکومیت جمهوری اسلامی ایران در دادگاه‌های امریکا در قضیه ۱۱ سپتامبر و مصادره ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در امریکا از موضوعات روز بین‌الملل است. با وجودی که بیش از سه هفته از رأی دادگاه گذشته است و تا چهارشنبه ۹ خرداد فرصت اعتراض به این رأی وجود دارد، اما تاکنون دستگاه‌های دیپلماسی مسئول به این رأی اعتراضی نکرده‌اند. عوامل جهان‌آرا بر آن شدند تا طی برنامه‌ای به انفعال دستگاه دیپلماسی کشور در دفاع از منافع ملت ایران و دغدغه مقامات سابق غربی برای دفاع از ایران در دادگاه‌های امریکا بپردازند.

مهمان حضور برنامه نادر طالب‌زاده روزنامه‌نگار، مستندساز، کارگردان و کارشناس مسائل بین‌الملل و مجری بود. طی ارتباطات زنده اینترنتی اسکات بنت افسر سابق امنیتی وزارت دفاع امریکا و دکتر حقوق سیاسی، مایکل مالوف مقام سابق امنیتی وزارت دفاع امریکا و کوین برت استاد سابق تاریخ اسلام و زبان عربی یکی از دانشگاه‌های امریکا نیز با برنامه همراه شدند. مجری برنامه محمدحسین بدری بود.

طالب‌زاده گفت: سال گذشته همین دادگاه ایران را محکوم به پرداخت ۱۰ میلیارد دلار کرد که ایران باز هم پاسخی نداد.

وی در خصوص محکومیت جدید ایران خاطرنشان کرد: ۸۷ نفر از مهندسین، معماران و وکلا و سه چهار انجمن بزرگ علمی ثابت کرده‌اند قضیه ۱۱ سپتامبر حقه‌ بوده است و حاضر شده‌اند در هر دادگاهی علیه کسانی که این فاجعه را ایجاد کردند و ۳ هزار نفر را در یک روز کشتند شهادت دهند.

این روزنامه‌نگار به آمار شبکه CBS در سال ۲۰۰۶ اشاره و مطرح کرد: طبق این آمار ۸۴ درصد مردم امریکا معتقدند توطئه‌ای پشت قضیه ۱۱ سپتامبر است.

وی پیرامون علت اعتراض مقامات سابق امریکایی اظهار کرد: اینها سال‌هاست به این قضیه اعتراض دارند و شهادت علیه مسببان آن و به نفع ایران به خاطر اینکه که کشور ما هیچ ربطی به این قضیه ندارد، فرصت مناسبی برای بیان اعتراض آنها در محفلی حقوقی و رسمی است، زیرا ۱۱ سپتامبر خط قرمز امریکاست و در صورت عدم پذیرش قرائت رسمی در این باره فرد از کار اخراج خواهد شد و استخدام نخواهد شد، کما اینکه کوین برت از سمت استادی دانشگاه اخراج شد.

کوین برت گفت: در حال حاضر علت روایت رسمی از ۱۱ سپتامبر راه انداختن جنگ علیه ایران است، در حالی که نقش اسرائیل در این قضیه نادیده گرفته می‌شود. خیلی مهم است ایران حرفش را بزند و بهترین دفاع را از خودش بکند و جامعه بین‌المللی را متقاعد کند که تحقیقاتی در باره قضیه ۱۱ سپتامبر انجام شود.

وی در خصوص اهمیت ۱۱ سپتامبر برای امثال او توضیح داد: ۱۱ سپتامبر شروع برنامه جنگ تبلیغاتی بود که منجر به کشته شدن هزاران نفر و تخریب کشورهای مختلف شد.

کوین برت: روایت رسمی امریکا از ۱۱ سپتامبر جعلی است

کوین برت اعلام کرد: در دادگاه خواهم گفت شواهدی نشان می‌دهد روایت رسمی امریکا از ۱۱ سپتامبر درست نیست و ساختگی و جعلی است. از دادگاه خواهم خواست به دنبال شواهد مستند علمی باشد تا قضیه روشن شود.

وی به تبعات اقدام خود در این باره اشاره کرد و افزود: به نظرم ریسک در این باره ارزشش را دارد و باید واقعیت را بیان کرد، چون در غیر این صورت این جنگ‌ها ادامه می‌یابند.

کوین برت پیرامون تأثیرگذاری معترضین تصریح کرد: بسیاری از امضاکنندگان این نامه استادان دانشگاه‌های مهم امریکا، کانادا و اروپا هستند. افراد شناخته شده دیگر و فعالانی هم این نامه را امضا کرده‌اند، نظیر مایکل مالوف که سابقاً در وزارت دفاع حضور داشت.

طالب‌زاده ابراز کرد: ما با بیدارشدگان امریکا و اروپا جبهه واحدی هستیم و مسیحی روشن و حقیقت‌جو در جبهه ماست. آنها معتقدند جنگ علیه به اصطلاح تروریسم امریکا را زمین می‌زند و حاضرند علیه این استکبار بایستند.

وی افزود: ایران موقعیت خوبی دارد و چرا با این همه لشکر معترضین در دادگاه نمی‌آید و حرفش را نمی‌زند. باید جوابش را بدهیم. سنتی شده است که در برابر قلدری‌های امریکا در دادگاه‌هایش سکوت کنیم، در حالی که این اقدام با مشی جمهوری اسلامی ایران جور در نمی‌آید. ما گروه حقوقدان در امریکا و اروپا نداریم که این موضوع را دنبال کنند.

این روزنامه‌نگار ابراز کرد: آیا از دست رفتن ۶ میلیارد دلار بیت‌المال ارزش پاسخ دادن به دادگاه‌های امریکا را در مورد پرونده‌ای که تماماً نقطه ضعف است ندارد؟ سکوت ما به نفع اسرائیل است، زیرا به گفته‌های روزنامه‌های اسرائیلی جروزالم‌پست و هاآرتص و دو روزنامه مطرح نیویورک‌تایمز و واشنگتن‌پست در آن روز هیچ‌یک از ۴ هزار نفر اسرائیلی در آن ساختمان نبودند، چون هر کدام از آنها چند ساعت یا چند روز قبل پیامی صوتی دریافت کردند که در ۱۱ سپتامبر و آن ساعت به‌خصوص در ساختمان نباشند.

بدری در باره سکوت ایران به رأی دادگاه امریکایی خاطرنشان کرد: ما با اعتراض نکردنمان در واقع این رأی را پذیرفته‌ایم و پس از این زدن چنین اتهام‌هایی به ما کار آسانی خواهد بود.

طالب‌زاده تأکید کرد: قطعاً صدای جنبش‌های مردمی در می‌آید و سکوت ما مضحک است.

وی خاطرنشان کرد: این موقعیت جدیدی برای آینده جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی است که انسان‌های روشن و بیدار آمده‌اند و ریسک می‌کنند.

این مستندساز اظهار کرد: اعتراض نکردن ما به توهین و اتهامات وارده در تضاد با مشی جمهوری اسلامی ایران است.

بدری: عجیب است که تعدادی غیر ایرانی حاضرند به نفع ما شهادت بدهند، اما ما از این فضا استفاده نمی‌کنیم

بدری اضافه کرد: عجیب است که تعدادی غیر ایرانی حاضرند به نفع ما شهادت بدهند، اما ما از این فضا استفاده نمی‌کنیم.

اسکات بنت در خصوص علت اعتراضش بیان کرد: فرصتی فراهم شده است که مقابل مسببان واقعی ۱۱ سپتامبر بایستیم.

وی یادآور شد: ۱۱ سپتامبر داستانی ساختگی بود که نتیجه‌اش کشتار عده زیادی در منطقه خاورمیانه و جهان بوده است و اتهامات علیه ایران کاملاً دروغ است. وظیفه‌ام هست که واقعیت را بیان کنم تا حقیقت آشکار شود.

بدری تصریح کرد: ماجرای ۹۹ درصدی در امریکا نشان داد دولت امریکا نه‌تنها برای مردم منطقه و سایر نقاط جهان و سیاه‌پوستان امریکا حق حیات قائل نیست، بلکه برای معترضان سفیدپوست امریکایی هم چنین دیدی دارد و با شدیدترین شیوه‌ها با آنها برخورد می‌کند.

طالب‌زاده توضیح داد: در اوایل دهه ۸۰ امریکایی‌ها به دلایل نامعلومی کارخانه‌های بزرگشان را از کشور خارج کردند و قشر متوسط امریکا فقیر شدند. طبق آمار رسمی امریکا ۴۴ درصد مردم این کشور فقیر که ۱۵ درصد از این میزان در فقر مطلق هستند.

وی علت عمده فقر مردم امریکا را به گفته کارشناسان بدهی عظیم امریکا ـ که ۱۳ تریلیون دلار آن به خاطر جنگ علیه تروریسم جهانی است ـ و چاپ پول بدون پشتوانه دانست.

کارشناس مسائل بین‌الملل جنبش ۹۹ درصدی را در امریکا آغاز حرکت اعتراضی به سیاست‌های امریکا مطرح کرد.

در ادامه برنامه موشن‌گرافیکی راجع به اتهامات جدید دادگاهی در امریکا نسبت به جمهوری اسلامی ایران پخش شد.

اسکات بنت در خصوص حقایق ۱۱ سپتامبر به حریق گسترده داخل ساختمان ناشی از مواد منفجره و نه اصابت هواپیما به ساختمان اشاره و تأکید کرد: واقعیت‌ها با روایت رسمی امریکا از ۱۱ سپتامبر بسیار متفاوت است و موساد، سیا و MI۶ این قضیه را طراحی کرده بودند.

اسکات بنت: ۱۱ سپتامبر پروژه‌ای صهیونیستی برای جنگ‌افروزی در منطقه بود

وی اعلام کرد: ۱۱ سپتامبر پروژه‌ای صهیونیستی برای جنگ‌افروزی در منطقه بود و در این قضیه جنایت جنگی رخ داد.

اسکات بنت در خصوص نتیجه جنگ‌ها بیان کرد: این جنگ‌ها چندین تریلیون دلار هزینه برای امریکا به همراه داشت و حامیان صهیونیستی امریکا هم موفق به انعقاد قراردادهای چند میلیون دلاری و نفع مالی از این قضیه شدند.

وی تأکید کرد: واقعیت‌ها نشان می‌دهند نه‌تنها ایران در این قضیه نقشی نداشته است، بلکه مسببان اصلی مشخص شده‌اند.

بنت مطرح کرد: ایران می‌تواند این قضیه را از نظر حقوقی پیگیری کند.

وی افزود: ملت و دولت ایران بدانند ما مستندات و شواهدی داریم و حاضریم به نفع ایران در دادگاه‌ها شهادت بدهیم.

بنت به حمایت مالی عربستان سعودی در ۱۱ سپتامبر اشاره و اظهار کرد: سردمداران این کشور دست‌نشانده و عروسک خیمه‌شب‌بازی امریکا هستند.

وی در خصوص وضعیت فعلی منطقه توضیح داد: در حال حاضر به اسم جنگ‌های داخلی عربستان سعودی، اسرائیل و امریکا دوشادوش همدیگر به تنش بیشتر در منطقه دامن می‌زنند.

طالب‌زاده ابراز تأسف کرد: علت این انفعال و سکوت جمهوری اسلامی ایران در برابر حکم دادگاه امریکا در باره نقش ایران در ۱۱ سپتامبر چیست؟

در ادامه برنامه موشن‌گرافیکی در خصوص کنفرانس ضد اسرائیلی افق نو پخش شد.

مایکل مالوف در باره علت شهادت به نفع ایران در دادگاه گفت: با توجه به اسناد و مدارک موجود، هیچ سندی مبنی بر تبانی ایران با القاعده وجود ندارد و اصلاً تفاوت‌های ماهوی بین دیدگاه‌های القاعده و حکومت ایران وجود دارد. تردیدی نداریم ایران در ۱۱ سپتامبر هیچ نقشی نداشته است و ایران باید درخواست فرجام‌خواهی و تجدیدنظر کند.

وی با استناد به ۲۸ صفحه سند در گزارش محرمانه کمیسیون ۱۱ سپتامبر ـ که بعداً منتشر شد ـ به نقش عربستان سعودی در ۱۱ سپتامبر اشاره و بیان کرد: در نسخه محرمانه این گزارش به ارتباط یکی از شاهزادگان عربستانی، بندر بن سلطان و جلساتی در کالیفرنیا در باره این قضیه اشاره شده است.

طالب‌زاده تأکید کرد: پیگیری رسانه‌ها در این خصوص بسیار تأثیرگذار است. باید از سکوت و انفعال بیرون بیاییم، چون مسئله حیثیت ماست.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تجمع براندازان در برلین

طنز پاورقی

جواب مردم به معمایی سبز

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.