خانه / صراط عشق / متون / سفر مخفیانه «لیبرمن» به کردستان عراق برای احیاء فتنه «کردستان سوریه»

سفر مخفیانه «لیبرمن» به کردستان عراق برای احیاء فتنه «کردستان سوریه»

بر اساس خبرهایی که به رسانه‌ها درز پیدا کرده، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در کردستان عراق با رهبران کردهای سوریه نشست محرمانه برگزار کرده است.

منابع وابسته به گروه «الدفاع الذاتی» زیر مجموعه گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» فاش کردند که رهبران کردهای سوریه و «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در کردستان عراق نشست محرمانه برگزار کرده‌اند.

وبگاه خبری «استپ نیوز» با اعلام این خبر به نقل از منابعی که آنها را «ویژه» توصیف کرده، هدف از نشست فوق را بررسی امور مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرد. پیش از این و طی یکی دو ماه اخیر نیز، «ثامر السبهان» مقام رژیم سعودی و شماری از مقامات آمریکایی به شمال سوریه رفته و با سران شبه نظامیان کرد این منطقه دیدار کرده بودند. این تحرکات نیت‌های شوم محور صهیونیستی – آمریکایی را در منطقه بر‌ملا می‌کند.

طبق گفته این منابع، نشست محرمانه ذکر شده، 21 اردیبهشت گذشته در شهر «شقلاوه» از توابع استان «اربیل» کردستان عراق برگزار شده است. گفته شده که «صالح مسلم» و «شاهوز حسن» از رهبران «اتحاد دموکراسی» شمال شرق سوریه و «آلدار خلیل» عضو هیئت اجرایی «جنبش جامعه دموکراتیک»، در این جلسه محرمانه حضور داشته‌اند.

به گفته این منابع، در نشست محرمانه فوق موضوع حمایت نظامی اسرائیل از نیروهای دموکراتیک سوریه و منطقه امن ادعایی که قرار است در شمال شرقی سوریه ایجاد شود، روابط کردی اسرائیلی و راه‌های توسعه آن، بررسی شده است.

در این جلسه لیبرمن وعده‌هایی درباره حمایت نظامی اسرائیل از شبه نظامیان مناطق تحت کنترل کردهای سوریه داده و در مقابل، شرط کرده است که گروهی به نام «هیئت اداره مشترک» متشکل از شورای ملی کردها و سایر احزاب کردی تشکیل شود.این منابع همچنین توضیح دادند که کردهای سوریه ، شرط‌های لیبرمن در مورد تشکیل هیئت اداره مشترک را پذیرفته‌اند.

وبگاه خبری «استپ نیوز»، که سال 2013 توسط جمعی از روزنامه‌نگاران سوریه تاسیس شده افزود: اخیرا نیز روزنامه لبنانی «الاخبار» اعلام کرده بود به نامه‌ای با امضای «الهام احمد» رئیس‌هیئت اجرایی «شورای دموکراتیک سوریه» (شاخه سیاسی نیروهای دموکراتیک) دست یافته است که همکاری کردهای سوری با صهیونیست‌ها را بر‌ملا می‌کند. در این نامه، الهام احمد به یک تاجر صهیونیستی به نام «موتی کاهانا» اختیار تام داد که نفت استخراج شده از مناطق تحت تسلط کُردها واقع در شرق سوریه را بفروشد.

این منابع همچنین تاکید کردند که محموله بزرگی از سلاح وارد مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد سوریه شده است. این محموله متشکل از 200 کامیون شامل انواع ادوات زرهی، رادار و موشک‌های ضدهوایی بوده و مقدمه‌ای برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع است.

24 تیرماه هم گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد که از منطقه کردستان عراق، برای نوزدهمین بار، ۲۸۰ کامیون حامل سلاح و تجهیزات لجستیکی برای شبه‌نظامیان کُرد در شرق سوریه ارسال شده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کاریکاتور/ موش سوخاری

کارتونیست: سید محمد جواد طاهری

به حاکمیت پاکستان و عراق احترام می گذاریم اما اجازه نمی دهیم امنیت ما را به بازی بگیرند

امیرعبداللهیان گفت: هیچ تعارفی با طرف های تروریستی در پاکستان و اقلیم کردستان عراق نداریم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.