سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / پيام امام رضا عليه السلام به تمام شيعيان

پيام امام رضا عليه السلام به تمام شيعيان

شیخ مفید در کتاب خویش، پیام جامع، آموزنده و جالبی را از امام رضا علیه‌السلام آورده است. امام(ع) این پیام را به وسیله حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به شیعیان و دوستداران اهل بیت(ع) فرستاده‌اند.

متن پیام این است:

بسم الله الرحمن الرحیم

🔴 ای عبدالعظیم! سلام گرم مرا به دوستدارانم برسان و به آنان بگو:
🔴 در دلهای خویش برای شیطان راهی نگشایند.
🔴 و آنان را به راستگویی در گفتار
🔴 و ادای امانت
🔴 و سکوت پرمعنا
🔴 و ترک درگیری و جدال در کارهای بیهوده و بی فایده فراخوان.
🔴 و به صله رحم و رفت و آمد با یکدیگر
🔴 و رابطه گرم و دوستانه با هم دعوت کن، چرا که این کار باعث تقرب به خدا و من و دیگر اولیاء اوست.

دوستان ما نباید فرصتهای گرانبهای زندگی و وقت ارزشمند خود را به دشمنی با یکدیگر تلف کنند.

🍃🌸🍃🌸🍃

من با خود عهد کرده‌ام که هر کس مرتکب اینگونه امور شود یا به یکی از دوستانم و رهروانم خشم کند و به او آسیب رساند از خدا بخواهم که او را به سخت‌ترین کیفر دنیوی مجازات کند و در آخرت نیز اینگونه افراد از زیانکاران خواهند بود.

☘🌷☘🌷☘🌷

به دوستان ما توجه ده که خدا نیکوکرداران آنان را مورد بخشایش خویش قرار داده و بدکاران آنان را جز، آنهایی که بدو شرک ورزند و یا یکی از دوستان ما را برنجانند و یا در دل نسبت به آنان کینه بپرورند، همه را مورد عفو قرار خواهد داد اما از آن سه گروه نخواهد گذشت و آنان را مورد بخشایش خویش قرار نخواهد داد.

🌺☘🍃🌺☘🍃

جز اینکه از نیت خود بازگردند و اگر از این اندیشه و عمل زشت خویش بازگردند، مورد آمرزش خواهند بود اما اگر همچنان باقی باشند، خداوند روح ایمان را برای همیشه از دل آنان خارج ساخته و از ولایت ما نیز بیرون خواهد برد و از دوستی ما اهل بیت(ع) نیز بی بهره خواهند بود و من از این لغزشها به خدا پناه می برم.

اختصاص، شیخ مفید، صفحه 241

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

یک پیام تاریخی در ساعات اول جنگ

ساعاتی پس از بمباران فرودگاه مهرآباد توسط رژیم صدام، آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان نماینده حضرت امام خمینی پیامی را خطاب به ملت ایران بصورت رادیویی تلفنی صادر می‌کنند. ایشان در این پیام تاریخی ملت را رسما از تهاجم صدام به کشور باخبر کرده و آنان را به حفظ آرامش و رد شایعات دعوت می‌کنند و به مردم اطمینان می‌دهند که ارتش جمهوری اسلامی در برابر تجاوزکنندگان خواهد ایستاد.

پیام مجری اینترنشنال به مجری پاورقی

واکنش شهبازی مجری پاورقی را به حواشی روزهای اخیر و ذوق زدگی مجری اینترنشنال

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.